Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 12. mars 2019, klokken 09:36
Spørsmålet er om å bruke en lakkpenn kan regnes som forsøk på å reparere?
Kommer an på om det er før eller etter man har overtatt bilen. Hva de gjør før man har fått bilen utlevert kan ikke regnes med, men velger de å bruke ett av reparasjonsforsøkene sine på bruk av lakkpenn, så er det deres risiko, men sjansen for at det rettes på neste forsøk (som må være lakkering), er jo ganske stor..

C_B_

#991
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 09:44
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 12. mars 2019, klokken 09:36
Spørsmålet er om å bruke en lakkpenn kan regnes som forsøk på å reparere?
Kommer an på om det er før eller etter man har overtatt bilen. Hva de gjør før man har fått bilen utlevert kan ikke regnes med, men velger de å bruke ett av reparasjonsforsøkene sine på bruk av lakkpenn, så er det deres risiko, men sjansen for at det rettes på neste forsøk (som må være lakkering), er jo ganske stor..


Jeg ringte engelsktalende kundeservice T. og de virket overrasket over bruken av lakkpenn de gjorde på Lillestrøm. Regner med at utleveringsteamet der blir korrigert ganske raskt nå.

hELgenen

Bruk av lakkpenn er ikke reperasjon - det gjøres kun for å hindre/stoppe videre utvikling av skaden.

Øyvind.h

Har sett BMW gjøre det på bruktbiler på gulvet i butikken, men ikke nybiler. Da er transporten for dårlig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

HCO

Jeg hentet ut en dønn strøken svart LR i dag (med mindre synet mitt har gått helt ad undas etter fylte 49). Etter å ha lest om enkelte andres erfaring her, hadde jeg skuldrene opp til ørene før utlevering, nå er de tilbake i normalposisjon... Fantastisk bil, beste bil jeg noengang har kjørt.

Obs! Vær klar over at Nokian-dekkene kan være litt glatte de første kilometerene. Det gjelder selvsagt alle nye dekk, men her har man 350+ hester som gjerne vil skyve deg ut i grøfta dersom dekkene ikke gjør jobben sin.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Counterpointer

Sitat fra: HCO på tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:59
Jeg hentet ut en dønn strøken svart LR i dag (med mindre synet mitt har gått helt ad undas etter fylte 49). Etter å ha lest om enkelte andres erfaring her, hadde jeg skuldrene opp til ørene før utlevering, nå er de tilbake i normalposisjon... Fantastisk bil, beste bil jeg noengang har kjørt.
Gratulerer alltid hyggelig å høre om gode opplevelser.

Torjus

Er det sånn at vi får gratis startpakke fra elbil foreningen? Hentet bilen for 3 dager siden men glemte å spørre om det.

Autowinder

Sitat fra: NoTorjus på tirsdag 12. mars 2019, klokken 22:05
Er det sånn at vi får gratis startpakke fra elbil foreningen? Hentet bilen for 3 dager siden men glemte å spørre om det.
Med 150 utleveringer på Varemessa sist lørdag, er det nok beskrankninger. Spør om å få. Det er ikke i fokus på tredje elbilen hos meg, for jeg har brikke og trenger ikke plastskive med timeviser. Det skal VW ha, leverte med gratis parkeringsur på eUP! Flyttet til 3. elbil nå :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Sitat fra: NoTorjus på tirsdag 12. mars 2019, klokken 22:05
Er det sånn at vi får gratis startpakke fra elbil foreningen? Hentet bilen for 3 dager siden men glemte å spørre om det.
Det kommer an på om de har eller ikke tror jeg. Uansett så får du ett års gratis medlemskap når du kjøper f. eks ny Tesla.
Husk dette blir ikke automatisk aktivt, du må melde deg inn selv
Jeg ville uansett valgt alternativ 1 om jeg har fått startpakke eller ei
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

bno

#999
Refusjon av innbetalt beløp for bil.

Tesla har fått tilbakeført bilen i fra kjøretøyregisteret før helgen. Har hatt møter og sendt brev. Delivery lead i Sandnes har gjort seg utilgjengelig. Han har etablert en "buffer" via en person i salg. Brevet er blitt besvart som følger:

"Hei B*****,
Jeg har mottatt dokumentet ditt og videresendt dette til D*****. VI kommer tilbake til deg med oppdatert info B****, takk.

Med vennlig hilsen / Kind regards,
****** **** | ***** Stavanger, EU Sales
Vestre Svanholmen 13 | 4313 Sandnes | Norway
Mobile: +47 ****** | e l********@tesla.com

Dette er alt jeg har fått vite om tilbakebetaling av over en halv mill. kroner i løpet av 1 uke. Vet ingen ting og står nå uten informasjon, bil eller penger. Veldig fortvilt og enda mer frustrert og lei Tesla. Vet ikke hva jeg skal gjøre.  :( >:(

I går kveld fikk jeg mail fra Tesla Delivery team Norway.(sendte dem en mail 6.3.2019 for å få tilbake pengene)  Der fremgår det at man ikke snakker med hverandre. Da jeg ba om å få pengen tilbake og bestille på nytt.

Hei B****,

Dere trenger ikke kansellere denne bestillingen, vi vil finne en ny bil til dere med samme konfigurasjon. Dette vil være raskere enn å kansellere å bestille på nytt.

Med vennlig hilsen / Kind regards,
Delivery Norge
Vårt team kan nåes pr telefon 21 95 92 12 man-fre 09-17

N0ya

Jeg kansellerte nylig en forskuddsbetalt LR (riktignok ikke mottatt, kun bekreftet utlevering 15.03.2019). Fikk alle midler (inkludert reservasjonsbeløp og depositum) tilbakebetalt innen to uker fra første e-post med ønske om kansellering.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

bno


hELgenen

Også kansellert en gang (en X) - det gikk ca 2 uker før pengene kom tilbake på konto. Fikk også opplyst om at det ville gå omtrent så lang tid - så da forholdt jeg meg til det.

N0ya

Jeg kansellerte LR ved å sende e-post til DeliveryNO@tesla.com. Ble forespeilet 6-8 uker "behandlingstid". Om dette ble påvirket av at jeg re-bestillte TM3P kort tid etter, vites ikke.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

kristtorp

Er det noen som har sett en trend på når man får varsel om utlevering av bil?
Har bestilt med levering på Lillestrøm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA