Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

hemi

hvit inni ser ganske jævlig ut, så en rød med hvit..... ikke noen vinnerfarge :p

bno

Det er jeg veldig enig i egentlig. Og så hater jeg Main stream media. Blant annet for all fake news . .Den sitter langt inne hos meg også det må du tro

Handyman

Sitat fra: vegardg på mandag 11. mars 2019, klokken 23:04
Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 22:47
Ikke bitter eller sur
Du jobber hardt for å motbevise akkurat den påstanden. Det begynner å bli litt hakk i plata.
Han er ikke bitter eller sur
Men inderst inne er jeg veldig forbannet på dem.
Det er vel en forskjell et sted  ;D
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Jeg synes det er en glitrende ide at bno starter sin egen tråd der han kan samle all sin frustrasjon på ett sted.

Da kan de som synes dette er spennende på en enkel måte følge hans kamp og de som ikke er så interesserte i det kan slippe. Det må jo være win-win ?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

bno

#979
Ønsket ikke å komme i kategorien troll. Ser at det er en effektiv måte å stoppe folk på. Regner meg ikke som det. Da sier jeg stopp her. Ha det bra og beklager så mye. Hvorfor folk er slik forstår jeg ikke. Men å plage noen som jeg forstår at jwg gjør var ikje meningen Skjønner...

Handyman

Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 23:37
Ønsket ikke å komme i kategorien troll. Ser at det er en effektiv måte å stoppe folk på. Regner meg ikke som det. Da sier jeg stopp her. Ha det bra og beklager så mye. Hvorfor folk er slik forstår jeg ikke. Men å plage noen som jeg forstår at jwg gjør var ikje meningen Skjønner...
Tror ikke han mener du er et Troll!
Det tror jeg ikke noen mener.
Men at det hadde vært fornuftig å ha slike erfaringen din i egen tråd er jeg enig i.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hemi

Virker som folk må lære internett/forum generelt og måten man leser/ikke leser ting. Jeg leser raaaskt igjennom hele rader av tråder og finleser det jeg mener er relevant for meg.

imho er mesteparten av det bno skriver relevant. Er det ikke det for deg? hopp forbi postene i tråden.

ryggekamera virker å være VELDIG temp basert? kjørte med kald bil nå, og da var det borte igjen. kom tilbake kort tid senere


itje

Sitat fra: fnatiC på mandag 11. mars 2019, klokken 22:11
Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 22:00
Skal jeg slette synes du? Da har jeg gjort det. Er det ok nå? Er det andre innlegg du som meningsmotstander vil at jeg skal slette? Bare si fra jeg sletter alt jeg.

Bare å fortsette bno, setter veldig pris på oppdateringene i saken din da det er  relevant for de fleste her inne som venter på bil.

Enig, da mange faktisk ikke leser alle tråder og her inne og heller ikke 66 sider med innlegg. De fleste(?) leser kanskje 3-4-5 sider av en tråd, om ikke faktisk bare 1? (Subjektivt inntrykk)
Når man skriver så grundig og ryddig, og ikke minst saklig som BNO, så synes jeg at det skal være rom for det her. Er ikke mye på repeat heller, det er jo prosessen videre.
Og det er veldig greit for andre som opplever lignende (håper virkelig det ikke er så veldig mange, selv om noen få er mer enn nok)

Stå på BNO, vil ikke si at det er kjekt lesestoff, men interessant å følge med på. Ikke slutt å skrive, tror vi er flere som ønsker å høre videre på dette, og om du må oppsummere for "nye lesere" så synes jeg det er helt innenfor og vel så det.

Det går an å hoppe over innlegg om en føler seg støtt, krenka eller bare er "lei av"

Med full respekt: stå på BNO  :+1:
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Roy Aasen


C_B_

#984
Jeg er sjokkert over at utleveringsgjengen i Lillestrøm prøvde å rette en stygg ripe
i lakken med lakkpenn mens de ba meg vente. Etterpå kommenterte en av de at det ble jo ikke helt bra etter de la inn lakk. Han noterte feilene i hodet sa han videre. En annen ripe så ut som om den allerede var gjennomført lakkering med lakkpenn på. Den lakkering de gjorde varer maks 1 år sa fagmannen hos bilpleie som jeg dro til etterpå. Anbefaler at dere får en (gratis) befaring av fagfolk på bilpleie etter utleveringen slik at ikke Tesla drar noen fordeler av slike utleveringsforsøk. Her blir Tesla nødt til å omlakkere 2 steder.

Er det noen som klarer å få prisavslag fra Tesla iforb. med disse feilene vi ser på utleverte biler?

Olings

Er det noen her som har hentet ut bil på Lillestrøm (evt. andre steder i Norge) og som samtidig har levert inn bil i innbytte? Hvordan var i så fall prosessen? Var de klar over at dere skulle bytte inn når dere kom dit eller måtte dere minne de på det?

geear

Sitat fra: JIB på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:11
Jeg er sjokkert over at utleveringsgjengen i Lillestrøm prøvde å rette en stygg ripe
i lakken med lakkpenn mens de ba meg vente. Etterpå kommenterte en av de at det ble jo ikke helt bra etter de la inn lakk. Han noterte feilene i hodet sa han videre. En annen ripe så ut som om den allerede var gjennomført lakkering med lakkpenn på. Den lakkering de gjorde varer maks 1 år sa fagmannen hos bilpleie som jeg dro til etterpå. Anbefaler at dere får en (gratis) befaring av fagfolk på bilpleie etter utleveringen slik at ikke Tesla drar noen fordeler av slike utleveringsforsøk. Her blir Tesla nødt til å omlakkere 2 steder.

Er det noen som klarer å få prisavslag fra Tesla iforb. med disse feilene vi ser på utleverte biler?
Tesla, som alle andre som selger til forbrukere, har rett til å forsøke seg på reparasjon av samme feil inntil to ganger. Dersom reparasjonen ikke blir tilfredsstillende utført, eller at feilene gir deg økonomiske tap, så kan man snakke om prisavslag/kompensasjon eller evt. heving av kjøp. Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

C_B_

Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52
Sitat fra: JIB på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:11
Jeg er sjokkert over at utleveringsgjengen i Lillestrøm prøvde å rette en stygg ripe
i lakken med lakkpenn mens de ba meg vente. Etterpå kommenterte en av de at det ble jo ikke helt bra etter de la inn lakk. Han noterte feilene i hodet sa han videre. En annen ripe så ut som om den allerede var gjennomført lakkering med lakkpenn på. Den lakkering de gjorde varer maks 1 år sa fagmannen hos bilpleie som jeg dro til etterpå. Anbefaler at dere får en (gratis) befaring av fagfolk på bilpleie etter utleveringen slik at ikke Tesla drar noen fordeler av slike utleveringsforsøk. Her blir Tesla nødt til å omlakkere 2 steder.

Er det noen som klarer å få prisavslag fra Tesla iforb. med disse feilene vi ser på utleverte biler?
Tesla, som alle andre som selger til forbrukere, har rett til å forsøke seg på reparasjon av samme feil inntil to ganger. Dersom reparasjonen ikke blir tilfredsstillende utført, eller at feilene gir deg økonomiske tap, så kan man snakke om prisavslag/kompensasjon eller evt. heving av kjøp. Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Takk for info. (Føler her jeg delvis gjør klargjøringssjekken som egentlig Tesla M. skulle gjort....)

Strøm Tycoon

Sitat fra: Olings på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:42
Er det noen her som har hentet ut bil på Lillestrøm (evt. andre steder i Norge) og som samtidig har levert inn bil i innbytte? Hvordan var i så fall prosessen? Var de klar over at dere skulle bytte inn når dere kom dit eller måtte dere minne de på det?

Denne er jeg veldig spent på å høre om noen har tilbakemeldinger på. Skal også bytte inn en Model S, men har ikke hørt noe fra Tesla om hvordan dette skal foregå.

Strøm Tycoon

Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52
Sitat fra: JIB på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:11
Jeg er sjokkert over at utleveringsgjengen i Lillestrøm prøvde å rette en stygg ripe
i lakken med lakkpenn mens de ba meg vente. Etterpå kommenterte en av de at det ble jo ikke helt bra etter de la inn lakk. Han noterte feilene i hodet sa han videre. En annen ripe så ut som om den allerede var gjennomført lakkering med lakkpenn på. Den lakkering de gjorde varer maks 1 år sa fagmannen hos bilpleie som jeg dro til etterpå. Anbefaler at dere får en (gratis) befaring av fagfolk på bilpleie etter utleveringen slik at ikke Tesla drar noen fordeler av slike utleveringsforsøk. Her blir Tesla nødt til å omlakkere 2 steder.

Er det noen som klarer å få prisavslag fra Tesla iforb. med disse feilene vi ser på utleverte biler?
Tesla, som alle andre som selger til forbrukere, har rett til å forsøke seg på reparasjon av samme feil inntil to ganger. Dersom reparasjonen ikke blir tilfredsstillende utført, eller at feilene gir deg økonomiske tap, så kan man snakke om prisavslag/kompensasjon eller evt. heving av kjøp. Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Spørsmålet er om å bruke en lakkpenn kan regnes som forsøk på å reparere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA