Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: qvern på mandag 11. mars 2019, klokken 17:52Først en Modell S med 32 feil på 1 år som endte med at Tesla omsider kjøpte bilen tilbake, med en svært lite gunstig deal for meg.

Kjøpte tilbake? Dette måtte da ha vært grunnlag for heving av kjøp?

HermanGatevold

Alt dette har du vel strengt tatt nevnt allerede tidligere i tråden?

bno

#962
Skal jeg slette synes du? Da har jeg gjort det. Er det ok nå? Er det andre innlegg du som meningsmotstander vil at jeg skal slette? Bare si fra jeg sletter alt jeg.

asbkar

Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 22:00
Skal jeg slette synes du? Da har jeg gjort det. Er det ok nå?
Jeg synes akkurat din levering er en av noen få som kunne kvalifisert til "sticky post", du må ihvertfall fortsette å oppdatere oss med eventuelle frem/tilbakeskritt.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

qvern

@emurof

Heisann, du skulle bare ha visst hvor mye frem og tilbake og hazzle det var før de tilbød seg å kjøpe bilen tilbake. De lovet gull og grønne skoger med sjef Tesla Norge som ringte meg personlig og beklaget etc. etc. Alt viste seg å være spill for galleriet, dessverre.

Ja, absolutt, burde vært grunnlag for å heve kjøpet, not happening. Jeg tror nesten jeg hadde mer leiebil hjemme enn Teslaen.

Jeg lurer også på om de lovlig kan lure folk til de grader med leveringstid som avlyses 55 minutters varsel? Ser at @otto og @bno også har vært skikkelig uheldig dessverre. Og, det er ingen som tar ansvar heller. Pulveriseres på en rekke ansatte i ulike avdelinger.

Jeg vet ikke akkurat nå hva jeg skal gjøre videre, kanskje bortsett fra å melde seg inn i NAF og få gratis advokathjelp....

HermanGatevold

Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 22:00
Skal jeg slette synes du? Da har jeg gjort det. Er det ok nå? Er det andre innlegg du som meningsmotstander vil at jeg skal slette? Bare si fra jeg sletter alt jeg.
Neida. Du trenger ikke slette alt. Bare ikke gidd å gjenta deg for ofte. Blir litt surrete i lengden

HermanGatevold

Sitat fra: asbkar på mandag 11. mars 2019, klokken 22:02
Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 22:00
Skal jeg slette synes du? Da har jeg gjort det. Er det ok nå?
Jeg synes akkurat din levering er en av noen få som kunne kvalifisert til "sticky post", du må ihvertfall fortsette å oppdatere oss med eventuelle frem/tilbakeskritt.
enig. Passer veldig fint med en egen tråd. Er interessert i hvordan den saken der utvikler seg

fnatiC

Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 22:00
Skal jeg slette synes du? Da har jeg gjort det. Er det ok nå? Er det andre innlegg du som meningsmotstander vil at jeg skal slette? Bare si fra jeg sletter alt jeg.

Bare å fortsette bno, setter veldig pris på oppdateringene i saken din da det er  relevant for de fleste her inne som venter på bil.

bno

#968
a) Regelen for Tesla handel fra nå er konsekvent aldri å betale up-front (i et svakt øyeblikk betalte jeg på siste bbs kjøring dagen før. Angrer som en hund. Tabbe 1
b) Aldri ta ut bilen om de har skader/ lakkfeil for den skal være feilfri
c) Aldri stol på dem for de lyver og spiller overrasket
d) De bagatelliserer selv konkrete alvorlige ting - vær fast i fisken GÅ
e) Få alt skriftlig før du går om du velger ikke å ta den ut. Der skal det stå VIN /kjennemerke  helst (det glemte jeg, men betyr ikke så mye)
f) Fikk sms fra myndigheten der de truet med dagmulkt fordi bilen som var registrert på meg ikke var forsikret. I ettertid ser jeg at i møte med Tesla så skulle jeg aldri gått inn å godtatt tilbakelevering (elektronisk salgsmelding) før returbeløp var avtalt. Da hadde de hatt et press på seg både i form av at bilen aldri var tatt ut (bekreftet før jeg gikk) og at jeg hadde eierskap til bilen. Tabbe 2.
g) Det skapte forvirring om hvem jeg skulle forholde meg til for plutselig var det ikke delivery men salgs department.
h) Vedkommende i delivery gjorde seg utilgjengelig og jeg tror også de skjermet ham slik det virker for meg. Be om skriftlig hvem du skal forholde deg til for å få avsluttet saken, med telfonnummer og mail.
i) Jeg fikk se bilen kjapt (de hadde det travelt) dagen før og det virket greit da. Derfor betalte jeg up-front. Jeg tror i ettertid (sjekket ikke VIN)at de viste meg feil bil. For den jeg så da var ikke den jeg så dagen derpå det er jeg ganske sikker på. Så alltid først sjekk VIN før man gjør noe annet SJEKK VIN først.

trykkertor

Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 22:00
Skal jeg slette synes du? Da har jeg gjort det. Er det ok nå? Er det andre innlegg du som meningsmotstander vil at jeg skal slette? Bare si fra jeg sletter alt jeg.

Nei bno. Ikke slette noe. Det er faktisk en del av oss som er interessert i å følge med på hvordan saken din fortsetter. Om du blir tilbudt annen bil hurtig, din egen perfekt reparert, bestiller helt ny og får levering om flere måneder, eller om du gav opp til slutt. Eller så TMY-lanseringen og finner ut du holder tilbake investeringen denne gang og venter på den....

bno

#970
Nå venter jegpå  tilbakeføring av pengene for forhåndsbetalt bil. Neste gang blir det aldri up-front. Velger nå å legge dette bak meg (om pengen kommer fort inn på konto). Tungt å avvise etter tre år, må si det. Jeg er altså tilbake til start for 3 år siden. Fokus nå er, å avvente kanskje til HW3, kanskje håpe på at FSD faller i pris, kan selvsagt bestille før 18.3, men det frister ikke å være med på dette ståket som denne masseutleveringen er.
Drar til sydeuropa i september / oktober for å overvintre så kan sikkert få til levering inne det om jeg ønsker. Lærte mye av dette. Ikke bitter eller sur, men litt skuffet over at de presenterte et så til de grader dårlig produkt overfor oss som jeg egentlig oppfatter som svik.
Vurderer nå ulike alternativer. Går kanskje for Rød og P i stedet for Grå og LR. Men inderst inne er jeg veldig forbannet på dem. Det blir ikke den samme gleden på kort sikt. Mye kynisme gjemt bak et "vennlig smil der." Jeg kommer uansett til å avvente Y presentsjonen. Design flaw med oppsamling av vann og grus/sand er med i vurderingen.
a) Bilen ville jeg aldri ha og reperasjon fiksing var aldri et aktuelt tema for oss. Det var det for Tesla men det avfeide jeg med "no question asked regime"
b) De kom (husker ikke om jeg sa det) med et tilbud P samme farge med helt hvitt interiør. dealbreaker for oss (håper ikke jeg trør noen på tærene, den er veldig flott med hvitt, men utfordrende å holde og selge senere  der dette siste viktigst)
c) Dialogen i helga på mail var at de skulle forsøke med Amsterdam som styrer tildeling, men når jeg fikk tenkt meg om og de ikke ringte meg fredag som de lovet så valgte jeg i går å be dem refundre pengen og ikke ønsket å rote meg mer inn i den organisasjonen med det bakteppet. Følte vel at sjansen for å få enda en "etternøler" (les enn som har vært reparert/omlakkert på deler avvist etc. fristet ikke og den jeg fikk var en slik) gjorde det valget lett. Jeg tror Prolestar 2 kan seile opp som en verdig konkurrent. Vi får se. Å så har jeg lyst til å trekke inn massemedia for å få fokus på dette kvantitets tullet til Tesla.

vegardg

Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 22:47
Ikke bitter eller sur
Du jobber hardt for å motbevise akkurat den påstanden. Det begynner å bli litt hakk i plata.

bno

#972
Nei er ikke det tro meg. Jeg er faktisk lettet. Det enkleste da er kanskje å holde kjeft. Men jeg er av den gamle skole. Det jeg "ser" er ikke bra. Det bør de ikke få lov til. Nå er det utbetaling som gjenstår. Sur langt ifra. Ikke trenger jeg sympati heller. Jeg lyver aldri. Vi er flere som er i samme båt. Noen orker ikke ..... See.
Det kommer en dag også etter den første euforien.

geear

Ikke dra inn media i det. Det har ingenting der å gjøre, men på grunn av at alt som omhandler Tesla gir klikkhimmel for media, spesielt artikler med negative overskrifter, så hiver alle seg på, og det gir et skjevt bilde av virkeligheten. Uten Tesla hadde vi kjørt iMiev, Reva og Think fortsatt, og det finnes veldig mange fornøyde Tesla-eiere der ute.

indianrunner70

Sitat fra: vegardg på mandag 11. mars 2019, klokken 23:04
Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 22:47
Ikke bitter eller sur
Du jobber hardt for å motbevise akkurat den påstanden. Det begynner å bli litt hakk i plata.
Yepp, kanskje på tide å enten; A) lage en ny tråd eller B) vente til saken er opp og avgjort og komme med et endelig sitat? Ikke noen særlig kjekk sak for "bno" personlig, men en må huske på at alle troll bruker denne oppelvelsen for alt den er verdt.. utrolig hvor mange som er negative før de selv har bestilt eller hentet ut bilen. Tesla setter helt sikkert ny rekord for utlevering av biler i Mars, da er det ikke lett å gjøre alle tilfreds og feil på biler eller suboptimal kundebehandling kan oppstå...dessverre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA