Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Lynkjapp

Jeg synes ikke det er rettferdig at de som allerede har nok av skuffelse rundt utleveringen grunnet plutselig endret utleveringstid, mislykkede forsøk på lakkutbedring eller hull i bagasjelokket i tillegg skal måtte høre her inne at de er sytepaver og kranglefanter.

Det er selvfølgelig helt topp at folk skriver om positive opplevelser. Men grunnen til at det er mer negativt enn positivt er ikke fordi det er for mange som skriver om negative opplevelser, men at det er for få av de som har hatt smooth sailing som gidder å skrive om det.

HermanGatevold

En ting å fortelle om negativ utlevering. En annen ting er å spy utover hele badet når man kunne holdt seg til å spy i vasken/toalettet.

offpist1

Sitat fra: N0ya på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:29
Hvilket automatisk parkeringsur gikk du for?

El-cheapo fra ebay.
https://www.ebay.com/itm/123347603466

La oss prøve å holde oss til tema, levering av model 3.

geirci2

Sitat fra: HermanGatevold på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:48
En ting å fortelle om negativ utlevering. En annen ting er å spy utover hele badet når man kunne holdt seg til å spy i vasken/toalettet.

:+1: Igjen 100% enig. Det er flere brukere her inne som spyr utover hele leiligheten også (samme syteinnlegg i mange emner). Blir litt lei...
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.20.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

RuneW

:+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Lynkjapp

Ja, delvis enig i dette, men så lenge det er den som har fått problemet som spyr så gir jeg dem ganske mye slack. Det er tross alt slik at de aller, aller fleste av oss har gledet seg til eller gleder oss til utleveringen og når noe da skjærer seg så blir selvfølgelig skuffelsen også stor. Når folk som ikke en gang har bestilt bil hiver seg på og bare gjenforteller skrekkhistorier fra en kompis fetters onkel så blir det teit.

Fordelen med de negative innleggene er ellers at de gjør oss oppmerksomme på ting som bør sjekkes og i beste fall kanskje de også er med på å få Tesla til å skjerpe seg, slik at sjansen øker for at vi andre skal få en god opplevelse når utleveringsdagen kommer.

Imagine

Utrolig frekt sagt, synes jeg. Skjul mest mulig.... spyl det fort ned i dass så er det ingen som merker det.

Alle må få fortelle om sin opplevelse ved utlevering av sin nye bil uten at noen skal mene noe om hvor mye man vektlegger ting. Vi ser jo mye rart i denne tråden. Men alle har en mulighet, positiv, negativ osv... la det komme frem så vi som vurderer kjøp kan få et realistisk bilde.
Og alle må få vurdere selv hvor mye salt man bør blande inn i det man leser.

lintho

Krenkefest deluxe her. Slutt å vær så hårsår.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

GOS

Sitat fra: Fleksnes på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:02
Mitt første (og kanskje siste?) innlegg på dette forumet. Føler det kanskje trengs en motpol mot dommedagsstemningen som har tatt over i tråden her.

Skulle bare si at jeg hentet bil på Lillestrøm i dag klokken 10:00. Var ingen feil eller mangler med bilen bortsett fra at hjulkapslene ikke var klare og må ettersendes. Lakk var fin, vinduer så bra ut, ingen skader på understell og alt så helt greit ut.

Kjørte noen mil og kalibrerte autopilot. Ingen varsellamper om feil dekktrykk så langt eller systemfeil på skjermen. Ingen ulyder. Ingen vind eller dekklyd som overdøvet Meyhem Lauren på stereoanlegget. Jeg kunne logge rett inn i min egen Spotify så har ennå ikke hatt behov for å nullstille skjermen. Bagasjerommet ble ikke fylt av vann selv om jeg var gærn nok til å åpne bagasjerommet med masse regnvann på bilen. Bakskjermen har ennå ikke falt av og jaggu lada ikke bilen med 16A med en gang jeg koblet til kabelen i garasjen min.

Kort oppsummert: knirkefri opplevelse så langt og veldig fornøyd med bilen. Spesielt etter å ha vært lettere nervøs etter å ha lest masse skrekkhistorier på forhånd.

:) :) :+1:
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Slettet profil

En kollega tok levering i går, og er kjempefornøyd. Han fortalte at utleveringen på Lillestrøm gikk som en drøm.

Jeg tar levering i morgen. Satser på at det blir like bra som tidligere Tesla-leveringer vi har hatt.

Fornybarbil

Sitat fra: GOS på torsdag 07. mars 2019, klokken 15:07
Mitt første (og kanskje siste?) innlegg på dette forumet. Føler det kanskje trengs en motpol mot dommedagsstemningen som har tatt over i tråden her.

Skulle bare si at jeg hentet bil på Lillestrøm i dag klokken 10:00. Var ingen feil eller mangler med bilen bortsett fra at hjulkapslene ikke var klare og må ettersendes. Lakk var fin, vinduer så bra ut, ingen skader på understell og alt så helt greit ut.

Kjørte noen mil og kalibrerte autopilot. Ingen varsellamper om feil dekktrykk så langt eller systemfeil på skjermen. Ingen ulyder. Ingen vind eller dekklyd som overdøvet Meyhem Lauren på stereoanlegget. Jeg kunne logge rett inn i min egen Spotify så har ennå ikke hatt behov for å nullstille skjermen. Bagasjerommet ble ikke fylt av vann selv om jeg var gærn nok til å åpne bagasjerommet med masse regnvann på bilen. Bakskjermen har ennå ikke falt av og jaggu lada ikke bilen med 16A med en gang jeg koblet til kabelen i garasjen min.

Kort oppsummert: knirkefri opplevelse så langt og veldig fornøyd med bilen. Spesielt etter å ha vært lettere nervøs etter å ha lest masse skrekkhistorier på forhånd.

:) :) :+1:

Alle på forumet bare "han der jobber garantert for Tesla." Neida. Godt å høre at det fins solskinnshistorier også. Flesteparten er kanskje det :)

Tulle

Synes det er helt greit at folk sier i fra når de har negativ opplevelse. Vi vet jo det at de som har positiv opplevelse skriver mindre enn de som har negativ.
Men deg jeg ikke liker er folk som selv ikke har hentet/aldri kommer til å hente sier igjen og igjen at de har hørt/lest om negative opplevelser. Hvorfor er det nødvendig å forsterke det du selv ikke har opplevd. Det er slike innlegg/folk jeg skulle ønske jeg så mye mindre av her.

emurof

Så fint at alt gikk bra for deg. Dessverre er det slik at det ikke går like bra for ganske mange. Det er håpløst å prøve å feie dette under teppet. Når noen skriver at "enkelte klager for mye" så skjønner de ikke at for hver misfornøyde kunde som sier ifra så er det mange som ikke gjør det. Og dette undergraver kundenes tiltro til Tesla, og dette vil være negativt på sikt.

Det er greit å være positiv og det er greit at ikke alle har problemer, men å prøve å skjule det at mange faktisk har problemer og blir behandlet dårlig av Tesla er ikke bra.

emurof

Sitat fra: geirci2 på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:53

:+1: Igjen 100% enig. Det er flere brukere her inne som spyr utover hele leiligheten også (samme syteinnlegg i mange emner). Blir litt lei...

Slik blir det gjerne når man blir behandlet som søppel av Tesla.

Det er forresten ganske ufint av dere å omtale andre på denne måten.

geear

Sitat fra: lintho på torsdag 07. mars 2019, klokken 15:07
Krenkefest deluxe her. Slutt å vær så hårsår.
Hårsårhet satt til side, det triste med det er at disse ryktene hindrer folk i å kjøpe Tesla, på tross av at faktiske undersøkelser viser at Tesla-eierne er mest fornøyde. Men det finnes mange Teslaer i Norge, og såklart blir det mye støy hvis 5% av disse er sterkt misfornøyde, og publiserer det på nettet, det tilsvarer tusenvis i antall.

Tross en del feil med bilen og irritasjon/forandringer under bestilling, så har vi aldri hatt en bil vi har vært mer fornøyd med enn Model X-en, og det er synd om andre går glipp av en slik opplevelse fordi de velger å høre på de som har vært uheldige. At Tesla har en vei å gå er udiskutabelt, både på delelogistikk (mer deler lokalt på SuC), kvalitetskontroll både hos fabrikk og utleveringsleddet, og ventetid på verksted (ca. 7 uker her i Sandnes nå), men fakta er allikevel at flertallet av Tesla-eiere har en svært god opplevelse.

Det kryr av amerikanere som sier akkurat det samme om sine Model 3-er, beste bilene de har hatt.

Tesla er fortsatt den eneste bilprodusenten som virkelig tar elbil og miljøet seriøst (ikke bare sier de skal det), og det i seg selv fortjener goodwill.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA