Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

lerkarls

Tusen takk for info - jeg brukte kalkulatoren og VIN nummeret var ikke registrert. Denne var for øvrig veldig nyttig.

Otto

Da var det vår tur til å få "utlevert" bil.

Etter at bilen, Model 3LR, ble nedgradert fra EAP til AP, skulle den være klar for utlevering på Varemessa kl. 10, 7.3 (i dag). Var til og med innom Varemessa i går ettermiddag bare for å få avklart at alt var i orden. Det var det, og skulle kjøres fra Drammen om morgenen 7.3.

Går ned til Varemessa, og kl. 09.40 blir jeg ringt opp fra et "hemmelig nummer". Ante selvfølgelig at noe var galt, og bilen var ikke klar for utlevering! Avtalte at jeg skulle komme innom Varemessa. Snakket med "sjefen" der, og dem kunne bare beklage.

Etter å ha hatt Tesla siden desember 13, så burde jeg jo visst at dette gikk galt.

Litt forbanna!

- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

asbkar

Sitat...og bilen var ikke klar for utlevering!
Fikk du noen grunn? Skade som må utbedres, eller bare ikke rukket din likevel?
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Otto

Sitat fra: asbkar på torsdag 07. mars 2019, klokken 11:21
Sitat...og bilen var ikke klar for utlevering!
Fikk du noen grunn? Skade som må utbedres, eller bare ikke rukket din likevel?

Nei, og det er kanskje det mest irriterende. Det er "ingen" som kan ta ansvar å svare på noe som helst. Dem bare "beklager". Så jeg ba dem ryke å reise, og forlot lokalet.
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

JorEl

Sitat fra: golo på onsdag 06. mars 2019, klokken 21:04
Var på Miljøteknikkmesse på Lillestrøm i dag tittet innom Tesla siden jeg var der. Virker som om Tesla har ansatt en gjeng med ungdommer for å ta seg av utleveringene. Jeg tror ikke jeg så en eneste person over 25 år. De fleste kanskje 18-22 år.
Fint å bruke unge, siden de ikke har greie på arbeidsavtaler, arbeidsliv, rettigheter....dette fører til lavere administrative kostnader  og billigere produkter, forhåpentligvis ;) :police:

Men heller en ung mann som beklager, enn en som har vært i firmaet i 40år, og har lært seg å si nei på 40 forskjellige måter.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

pekle

Ny SMS, der de vil levere bilen hjem til meg i dag eller i morgen. Har svart "Ja", så får vi se om det kommer "Erratum" igjen snart :D

Autowinder

Sitat fra: bno på torsdag 07. mars 2019, klokken 10:46
Regelen for en lærende organisasjon er:
Hvis individet ikke lærer så kan heller ikke organisasjonen lære. Det er grunnregelen. Om Tesla er en lærende organisasjon er jeg ikke så sikker på.
Og i tillegg kan individet lære uten at organisasjonen lærer dersom det ikke er kultur for det, frykt eller andre årsaker.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Fleksnes

Mitt første (og kanskje siste?) innlegg på dette forumet. Føler det kanskje trengs en motpol mot dommedagsstemningen som har tatt over i tråden her.

Skulle bare si at jeg hentet bil på Lillestrøm i dag klokken 10:00. Var ingen feil eller mangler med bilen bortsett fra at hjulkapslene ikke var klare og må ettersendes. Lakk var fin, vinduer så bra ut, ingen skader på understell og alt så helt greit ut.

Kjørte noen mil og kalibrerte autopilot. Ingen varsellamper om feil dekktrykk så langt eller systemfeil på skjermen. Ingen ulyder. Ingen vind eller dekklyd som overdøvet Meyhem Lauren på stereoanlegget. Jeg kunne logge rett inn i min egen Spotify så har ennå ikke hatt behov for å nullstille skjermen. Bagasjerommet ble ikke fylt av vann selv om jeg var gærn nok til å åpne bagasjerommet med masse regnvann på bilen. Bakskjermen har ennå ikke falt av og jaggu lada ikke bilen med 16A med en gang jeg koblet til kabelen i garasjen min.

Kort oppsummert: knirkefri opplevelse så langt og veldig fornøyd med bilen. Spesielt etter å ha vært lettere nervøs etter å ha lest masse skrekkhistorier på forhånd.

lintho

Sitat fra: Fleksnes på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:02
Mitt første (og kanskje siste?) innlegg på dette forumet. Føler det kanskje trengs en motpol mot dommedagsstemningen som har tatt over i tråden her.

Skulle bare si at jeg hentet bil på Lillestrøm i dag klokken 10:00. Var ingen feil eller mangler med bilen bortsett fra at hjulkapslene ikke var klare og må ettersendes. Lakk var fin, vinduer så bra ut, ingen skader på understell og alt så helt greit ut.

Kjørte noen mil og kalibrerte autopilot. Ingen varsellamper om feil dekktrykk så langt eller systemfeil på skjermen. Ingen ulyder. Ingen vind eller dekklyd som overdøvet Meyhem Lauren på stereoanlegget. Jeg kunne logge rett inn i min egen Spotify så har ennå ikke hatt behov for å nullstille skjermen. Bagasjerommet ble ikke fylt av vann selv om jeg var gærn nok til å åpne bagasjerommet med masse regnvann på bilen. Bakskjermen har ennå ikke falt av og jaggu lada ikke bilen med 16A med en gang jeg koblet til kabelen i garasjen min.

Kort oppsummert: knirkefri opplevelse så langt og veldig fornøyd med bilen. Spesielt etter å ha vært letter nervøs etter å ha lest masse skrekkhistorier på forhånd.

Takk!

Enkelte klager rett å slett for mye i tillegg til å være veldig ovenfra og ned.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Håvar

Håper ikke det blir siste post, del gjerne erfaringene dine etterhvert som du blir kjent med bilen.  ;) :+1:
Ingenting er bedre enn hands on-erfaringer. Som mange her inne har sagt, det er ofte de som er mest misfornøyde som skriker høyest.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

SteinarSun

Kort oppsummert: knirkefri opplevelse så langt og veldig fornøyd med bilen. Spesielt etter å ha vært lettere nervøs etter å ha lest masse skrekkhistorier på forhånd.
Bra det er noen som er fornøyd og gidder å legge innlegg her. Er nok ofte at folk som ikke er happy lager mye styr, mens de som er fornøyd ikke sier noe. Det er så langt registrert ca 1.400 biler de siste ukene, og det er sannsynligvis mange av disse eierne som er fornøyd med kjøpet.
Jeg har ennå ikke fått bil (bestilte 11/2-19), men er godt fornøyd med både respons på spørsmål og hvordan prosessen har vært så langt.
Får bil nå i mars, og håper jeg også blir fornøyd etter levering :)
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

offpist1

Jeg skal hente min blå LR i morgen, ønsk meg lykke til! ;)
Har tro på at det skal gå helt fint.. Bilen ble registrert på meg i går og det gikk smertefritt uten at de behøvde ringe meg for mer opplysninger siden forsikring var ordnet på forhånd.

Til og med fått registrert autopass brikke i dag nå som jeg har regnr.

Carbon spoiler, automatisk parkerings-ur, MAXpider gulvmatter (inkl frunk og trunk) +++ er klart.

Bestilte uten vinterdekk, så har time 2,5 time etter utlevering hos megahjul.
Heldigvis er det plussgrader, så skal gå greit.

N0ya

Hvilket automatisk parkeringsur gikk du for?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

akseln

Hentet min bil i går på Varemessa. Hyggelig fyr som viste oss bilen. Var mer på tilbudssiden i og med at vi har hatt to Teslaer før. Skrøt av fargen (hvit) og mente at lakken var mye mindre utsatt for riper og skader enn solid black. Bilen var helt strøken bortsett fra et par gummirester mellom glasstakene som de fikset på stedet. Resten var helt tipp topp selv om jeg lette etter kjente feil overalt.

Installerte 2019.4.2 når jeg kom hjem som inkluderer "navigate on autopilot" og fikk 2019.5.25 i natt. Artig å prøve "navigate on autopilot". Byttet til riktig fil selv i god tid før avkjøring fra E6 og tok av Østre Aker vei inn til Oslo helt på egenhånd. Gøy!

geirci2

Sitat fra: lintho på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:08
Enkelte klager rett å slett for mye i tillegg til å være veldig ovenfra og ned.

:+1:  Støtter denne 100%.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.20.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA