Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Kpp

Sitat fra: Toalmar på onsdag 27. februar 2019, klokken 19:45
Sitat fra: Kpp på onsdag 27. februar 2019, klokken 10:41
Prøvde ringe som du foreslår, ventet ca 10 minutter til slutt var jeg overført til en svensk telefonsvarer som fortalte meg at telefonbeskjedboksen var full.
Prøvde igjen og da trykket jeg 1 for å legge igjen beskjed og bli ringt opp igjen av Tesla. Da fikk jeg igjen svensk telefonsvarer om at boksen var full og fikk ikke legge igjen beskjed.
Satser på å fredagen blir i orden.
Jeg har ringt de 2 ganger og har aldri blitt overført til telefonsvarer, det er vel ett valg du selv gjør?
Ettersom så mange skal ha bil nå må man beregne å sitte litt lenger enn 10 minutter i kø.
Jeg satt nok ca 20 minutter før det var min tur. Begge gangene så snakket jeg med hyggelige mennesker  :+1:

Jeg har ringt igjen. Fikk bekreftet at alt var i orden. Tidligere i dag ringte jeg Tesla i Bergen, det var der jeg ble flyttet over på svensk telefonsvarer.

Kan kommentere at det var veldig hyggelig kar jeg snakket med etter noen minutters ventetid.

Olings

Sitat fra: Toalmar på onsdag 27. februar 2019, klokken 19:47
Sitat fra: Olings på onsdag 27. februar 2019, klokken 11:12
Jeg bestilte 6. desember men har heller ikke hørt noe, så her er det snart tomt for "tålmodighetskrem".  :(
Hvorfor ringer du dem bare ikke så får du antagelig litt info  :+1:
Vil jo ikke mase for mye heller. Dessuten ser jeg fra andres erfaringer at svarene de gir ikke alltid stemmer helt med virkeligheten. Det sagt så ringte jeg faktisk Tesla i dag og kom tilslutt igjennom til en kundebehandler. Han kunne ikke fortelle annet enn at det sto registrert at bilen min var i Belgia. Han hadde et VIN-nummer, men ville ikke sitere det da det kunne hende at det var en annen bil jeg endte med å få. Han sa også at ettersom jeg bestilte før nyttår skulle jeg få bilen innen utgangen av 1. kvartal, trodde han...

Ikke så mye klokere, men det var da litt mer enn sist. Ingen flere datoer.

Har ellers sendt en mail til de for to dager siden som jeg ennå ikke har fått svar på.

GL1

Sitat fra: xderia på onsdag 27. februar 2019, klokken 17:35
Har fått SMS om utleverig Lillestrøm:  Din Model 3 utlevering er blitt midlertidig booket osv......

Får man ny SMS med endelig bekreftelse før utlevering? Når?

Messeveien 8 er et stort område, hvor møter man? Inne eller ute?

Når dukker bilen opp i Tesla app i forhold til utleveringsdagen?

Bare slagsfolk der eller har de satt opp versted der for å fikse småfeil om man kommer over noe på utleveringsdagen?

Jeg fikk SMS om midlertidig booking i går ettermiddag, og 25min senere kom det bekreftet levering både på e-post og på nettsiden.

Vil tippe det er merket med noen Tesla logoer på varemessa, og alle hallene henger jo sammen, så skulle ikke ha noe å si hvor du går inn, hvis flere innganger er åpne.

Folk sier bilen dukker opp i appen først etter overlevering.

Tipper dette er et rent utleveringssted, så tviler sterkt på at det er noen andre fasiliteter på stedet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

fnatiC

Bestilte 10 Feb, valgte Drammen for utlevering. Fikk final invoice (ikke sms eller epost) med VIN og samtidig står det utlevering 21/3 men utleveringen er plutselig satt til Lillestrøm helt ut av det blå uten at jeg er informert... Noen fler som har opplevd dette? Bør jeg ta kontakt for å forhøre meg eller blir det bare forsinkelser i prosessen om jeg ønsker Drammen? Kjører gjerne til Lillestrøm om jeg kan unngå krøll

Toalmar

DE ønsker nok å ha utlevering på de fleste fra Østlandet på Lillestrøm da de der får igjennom mye fler enn på de involverte SC'ene
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Fornybarbil

Hvilken info kan jeg få ut i fra VIN-nummeret, egentlig? Produserer Tesla bilene i rekkefølge eller kan min bil med VIN 216XXX nettopp være produsert? Jeg fikk dette lave VIN-nummeret tildelt 27.02.19 - kan jeg være så heldig at noen har kansellert sin ordre og jeg får bilen any day now?

lintho

De sender biler uten eier og tildeler underveis i transporten. Vin har noe å si for dato, men det har vist seg og ikke være helt sekvensielt.

Jeg fikk 201xxx, noe som er lavt, men mange med høyere har fått bilen sin allerede. Jeg får 8 mars.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 28. februar 2019, klokken 08:24
Hvilken info kan jeg få ut i fra VIN-nummeret, egentlig? Produserer Tesla bilene i rekkefølge eller kan min bil med VIN 216XXX nettopp være produsert? Jeg fikk dette lave VIN-nummeret tildelt 27.02.19 - kan jeg være så heldig at noen har kansellert sin ordre og jeg får bilen any day now?
216xxx er etter min mening ikke et lavt nummer, heller motsatt sammenliknet med de bilene som er registrert til nå. Det er stort sett 195xxx til 205xxx
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fornybarbil

Ok. Jeg så bare èn i VIN-tråden som hadde fått 28XXXX. Jeg er fornøyd, det står "2019 Model 3" når jeg sjekker VIN, og det er det viktigste for min del.

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 28. februar 2019, klokken 08:58
Ok. Jeg så bare èn i VIN-tråden som hadde fått 28XXXX. Jeg er fornøyd, det står "2019 Model 3" når jeg sjekker VIN, og det er det viktigste for min del.
Hmm... den VIN-serien ble registrert 16/2, så det er rart om noen allerede har fått tildelt dette.
Det finnes ikke europeiske 2018 model TM3.

Fornybarbil

Hvor finner jeg når VINs ble registrert?

Handyman

Tunk

Var innom parkerinsplassen i Lillestrøm og så på VIN på de sorte LR bilene som sto der. Jeg har vin 2004XX. Jeg så VIN nummer som var både høyere og lavere enn mitt eget(men ikke min egen), men ingen VIN høyere enn 200XXX. Solgte min 2018 Leaf i går og betalte i dag og er lovet levering i Lillestrøm torsdag 070319(ringte og spurte i forrige uke da jeg hadde 010319 på den første mailen). Tvi tvi.

GOS

Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 28. februar 2019, klokken 09:42
Eneste måte er å ringe Tesla og få de til å se på computeren der. Ingen andre måter du kan finne det ut på.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Sitat fra: GOS på torsdag 28. februar 2019, klokken 10:35
Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 28. februar 2019, klokken 09:42
Eneste måte er å ringe Tesla og få de til å se på computeren der. Ingen andre måter du kan finne det ut på.
Tror du blander med produksjonsdato her. Den er det bare Tesla som vet, foruten at den er oppgitt på klistermerkene på frontruta før bilene klargjøres.
Datoen for når VIN ble registrert (hos NHTSA) er offentlig tilgjengelig.
Hvis man tenker på når bilen ble registrert, er det tilgjengelig på teslastas.no som henter dataene fra Biltilsynet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA