Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Fornybarbil

De som har lyst til å starte kansellering av kjøpet etter mye rot fra Tesla burde gjøre det, mener jeg. Selskapet har jo fått holde på likedan siden det startet opp, og nok burde en gang bli nok. Jeg kommer selv til å levere bilen tilbake innen tre dager hvis ikke alt er på stell i forbindelse med overlevering.

Til nå er alt ok. Ingen VIN, ingen credit notes, et par telefonsamtaler fra Tesla om forsikring osv.

1000kwh

Sitat fra: bno på torsdag 21. februar 2019, klokken 13:04
Sitat fra: GOS på torsdag 21. februar 2019, klokken 11:37
Sitat fra: Tunk på torsdag 21. februar 2019, klokken 11:23
Hadde fått mail tidligere om levering i Drammen 1. mars kl. 1000. Ringte i dag da jeg ikke har lyst til å sende av gårde 1/2 mill for en bil som jeg ikke vet hvor er. Fikk da beskjed om ny dato 7. mars kl. 1000 i Lillestrøm. Fikk det også bekrefte på mail nå så vil tiden vise om det stemmer. Model 3 LR autopilot, 18" sommer/vinter, sort interiør. Fikk også vite at bilen var på båt nr. 2 og at den skulle være i Norge. Er fortsatt ikke komfortabel med å sende av gårde penger 7 dager i forveien til en så ustabil organisasjon. Når har dere som har hentet bil betalt?

2 dager før pick-up.

Innledning
Kommer ikke til å betale en bil usett. Papirene er i orden og det juridske for Tesla er klar OK.

Saken
Da vil jeg se bilen først dernest betale ved at jeg overfør betalingen mens jeg er der. Det er 4 kjøringer pr. dag på Nets/BBS. Det må de faktisk akseptere. Samtidig som jeg er innstilt på det samme.
Har handlet bil i Tyskland i 16 år og gjorde det samme da. Når firma så beløpet på konto via swift (normalt et par timer den gang for 10 år siden) så var det rett i bilen å kjøre hjem. Om bilen var som de beskreve da og det var ikke slik ved flere anledninger.
Nå har jeg handlet flere elbiler fra Tyskland uten å ha sett bilene E-Golf og E-Up og betalt med swift og frakte på døren med stopre biltrailere, men da har jeg et forhold til bedriften det er snakk om og eier av bilene har vært VW dvs. produsenten.

Oppsummert
Lang sak, men jeg stoler ikke på en kjeft til det har jeg opplevd for mye "grums" og hva Tesla eller andre måtte mene om det bryr jeg meg fint lite om. Det skal ikke være bare på Tesla sine premisser dette. Jeg skal sikre at jeg står først i køen om det gjelder forhold ved overtakelsen som ikke stemmer x.vis at bilen ikke er i samsvar med forventningIe ikke sette meg frivilling i en situasjon der jeg må stå med lua i hånden(i mangel av en bedre beskrivelse). Jeg trodde når jeg lånte dem et forskuddsbeløp at jeg skulle få bilen i prio rekkefølge det viser seg at det gir de f*** i og så får andre trekke sine slutninger. Om seriøsiteten til det kan vel diskuteres.
Hvilken dato skal bilen leveres?

bno

Ingen dato oppgitt. Tesla har aldri ringt eller tatt kontakt. Det er jeg selv som har tatt initiativ. FI angiv VIN intet mer. Slik har det vært i snart 3 uker så jeg ser det ann. Så vil jeg si til andre som har betalt uten å ha fått loved vare enda. Ser vel ingen ting å bekymre seg over og hadde sovet godt om natten. Jeg har bare mitt prinsipp og det kan ingen rokke ved. Om Tesla som her kommer i ettertid og lager regler til gunst for seg, vel OK. Det har jeg også, men til gunst for meg.

Kpp

Hvis 50 personer  betaler hele beløpet i snitt 1 måned før de får bilen. Da har det et verdi av ca 70 kNOK antatt 3% rente.
Tror ikke de som har betalt blir nedprioritert. Men hvis Tesla hadde likviditets utfordringer, da ville de kanskje være nødt til å prioritere de som ikke har betalt ennå for å få inn penger.

Sverreo

Snakket med Tesla delivery nå.
De sa de jobber hardt med å få levert Model 3 i løpet av mars til alle som la inn bestilling før 2019. Alle leveringer i Oslo-området blir i utgangspunkt Lillestrøm i mars-måned, men det kunne hende man kunne få den levert andre steder.

Dani3l

Sitat fra: kc på torsdag 21. februar 2019, klokken 14:00
Sitat fra: JIB på torsdag 21. februar 2019, klokken 13:15
Jeg har ikke fått levert noen bil ennå, men ihht. total sum 3 kreditnota og 2 faktura mottatt så langt skylder Tesla meg kr 986 000.

Er i samme situasjon. Fikk beskjed om å betale, ettersom levering var 4 dager frem i tid og overførte 530 000. Deretter ble tidspunktet flyttet uten at jeg fikk nytt tidspunkt og jeg har foreløpig ikke hørt et pip. Vurderer rettslige steg for heving av kjøp.

Vurdert å ringe dem? 
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Motorwatt

Les nøye, og legg merke til det som står om forsinkelse på grunn av transport, toll, og import.

Levering. Vi vil underrette deg i forkant av datoen kjøretøyet forventes å være klart til levering ved nærmeste Tesla-servicesenter, eller et annet sted vi kan bli enig om, og med mindre vi misligholder denne avtalen, samtykker du med dette i å planlegge og ta imot kjøretøyleveransen innen en uke etter denne datoen. Hvis du ikke kan ta imot leveransen innen en ukersperioden, ber vi deg kontakte oss for å be om ekstra tid, som vi etter eget skjønn kan gi deg. Hvis du ikke kan ta imot leveransen innen den angitte perioden, herunder eventuell forlengelse vi kan gi, innebærer det at du misligholder denne avtalen, ordrebetalingen vil ikke bli betalt tilbake i henhold til punktene om ordrebetalingens status ovenfor, og kjøretøyet vil bli tilgjengelig for salg til andre kunder. Vi vil gjøre vårt beste for å ha kjøretøyet klart til den planlagte leveringsdatoen, men vi kan måtte endre datoen hvis vi opplever forsinkelser med å utstyre kjøretøyet, eller forsinkelser med komponenttilgjengelighet eller faktorer utenfor vår kontroll, herunder blant annet transport-, toll- eller importforsinkelser og knapphet på råmaterialer og - komponenter.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

najtrox

Noen som har fått levert og sjekket om de har 9 måneders supercharging status? Jeg har ikke prøvekjørt, men står "bare" 6 måneder på tesla account.

C_B_

Jeg ventet på å få den millionen på kontoen min, neida :D. Det var litt komisk med alle de betalingsdokumentene, men går ut ifra at det blir korrigert etterhvert. Det er vel mange nyansatte og mange bestillinger på en gang. Ringer antakelig neste uke og spør når skal finne ut noe annet.

Toalmar

Sitat fra: najtrox på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:22
Noen som har fått levert og sjekket om de har 9 måneders supercharging status? Jeg har ikke prøvekjørt, men står "bare" 6 måneder på tesla account.
Ettersom du ser at du har 6 mnd superlading har du da fått bilen utlevert?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

najtrox

Sitat fra: Toalmar på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:58
Sitat fra: najtrox på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:22
Ettersom du ser at du har 6 mnd superlading har du da fått bilen utlevert?
Det stemmer bra. Hentet den idag og tenkte det kunne være relevant for andre som skal få utlevert. Kan godt lage egen tråd forsåvidt.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Model3B

Lurer på om noen har noen detaljer vedrørende innbytte ? Når får man en innbyttepris ? Når må man vise bilen ?

lintho

Sitat fra: Per Erland Nøkleby på torsdag 21. februar 2019, klokken 20:59
Lurer på om noen har noen detaljer vedrørende innbytte ? Når får man en innbyttepris ? Når må man vise bilen ?
Jeg brukte et skjema som kom fra en eller annen plass. Fikk pris samme dag. Grusomt lavt.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

ok67

Fekk også eit skjema eg sendte inn til Tesla. Dei tilbaud 47 kkr for ein Opel Insignia 2011, som eg nettopp har seld for 83 kkr. Kunne kanskje fått meir om eg hadde hatt tolmodigheit til å vente lenger, men var litt lei etter å ha hatt den på Finn i 1 månad.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Dani3l

Er det ikke forhandlingsrom på disse innbyttetilbudene?
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA