Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 06. februar 2019, klokken 15:00
Sitat fra: Handyman på onsdag 06. februar 2019, klokken 14:08
På Twitter heves det at Tesla starter utlevering i Nederland i kveld!

Et eller annet sted burde det nå finnes en europeisk versjon av owners manual. Den man finner på hjemmesiden til tesla er markert med "North America". Hadde vært interessant om det var noen forskjeller av betydning.

Har Googlet litt etter det de siste ken uten hell, men om noen i Nederland får bilen om en dag eller to så kommer den vel fort ut på nettet.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Løve

Lenkene er tatt bort, da de åpenbart ikke gjelder deg.

Etterfølgende kommentarer som har engasjert seg i emnet er dels slettet dels redigert.
Dette for å bidra til en saklig debatt.
MVH
Moderator

RuneW

Men vil du helt slippe å tørke opp skinnfell-gulp, så fungerer det suverent å følge denne linken:

https://elbilforum.no/forum/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Troll forsvinner til slutt om de ikke får respons.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

S4e

Done
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Handyman

Model 3 blir levert uten autopilot, skal bli aktivert senere: https://twitter.com/jwfgroenen/status/1093255345840013312
Tror heller ingen av demobilene har AP, Kan det skyldes ny HW?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Balrog

Hva med å lage en egen Løve-tråd og flytte alle de fantastiske innleggene dit? Det kan jo være lystig lesning for dem som gidder, det er vel ikke et eneste av hans "til helvete med Tesla" som har slått til. Snakk om å ha lite fordrive tida med...
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

kc

Sitat fra: Handyman på torsdag 07. februar 2019, klokken 00:48
Model 3 blir levert uten autopilot, skal bli aktivert senere: https://twitter.com/jwfgroenen/status/1093255345840013312

Det tar jeg som en forsiktig bekreftelse på at HW3 er på plass. Er lov å håpe  :D

ok67

Demobilen er prøvde hadde ikkje AP, om eg var interessert i å prøve bil med AP kunne dei tilby prøvetur med S eller X.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Lynkjapp

Jeg er spent på hva som skjer når Tesla tar kontakt med meg og foreslår en dato og jeg sier at jeg ikke kan ta imot bilen før dato sånn-og-sånn (fordi jeg er i utlandet). I leveringsvilkårene står det at hvis man ikke kan ta imot bilen innen en uke etter den foreslåtte datoen så vil det eksemplaret gå til en annen i køen som skal ha samme spesifikasjon. Men hvor ender man da opp i køen? Blir man satt helt sist, eller hvordan funker dette?

Hvis jeg f eks ikke kan ta imot bilen i slutten av februar hvis Tesla foreslår det, risikerer jeg da å måtte vente til i mai? Hvor mye forhandlingsrom er det rundt den uken som står i vilkårene? Noen som har erfaring fra tidligere Tesla-leveranser?

Kris_TM3

Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 07. februar 2019, klokken 08:47
Jeg er spent på hva som skjer når Tesla tar kontakt med meg og foreslår en dato og jeg sier at jeg ikke kan ta imot bilen før dato sånn-og-sånn (fordi jeg er i utlandet). I leveringsvilkårene står det at hvis man ikke kan ta imot bilen innen en uke etter den foreslåtte datoen så vil det eksemplaret gå til en annen i køen som skal ha samme spesifikasjon. Men hvor ender man da opp i køen? Blir man satt helt sist, eller hvordan funker dette?

Hvis jeg f eks ikke kan ta imot bilen i slutten av februar hvis Tesla foreslår det, risikerer jeg da å måtte vente til i mai? Hvor mye forhandlingsrom er det rundt den uken som står i vilkårene? Noen som har erfaring fra tidligere Tesla-leveranser?

Er det ikke lurt å ringe Tesla for å gi beskjed i forkant slik at dere kan samkjøre en leveringsdato som passer for deg? Det er sikkert lettere å få til dette hvis man gir beskjed i god tid? 

Lynkjapp

Sitat fra: Kris_TM3 på torsdag 07. februar 2019, klokken 09:05
Er det ikke lurt å ringe Tesla for å gi beskjed i forkant slik at dere kan samkjøre en leveringsdato som passer for deg? Det er sikkert lettere å få til dette hvis man gir beskjed i god tid?
Kanskje, men jeg føler meg ikke helt trygg på at ikke "jeg ønsker ikke bilen før xx/mars" blir tolket som "han ønsker ikke bilen nå men en gang i fremtiden" og så blir jeg dyttet vekk fra en leveringsdato som kanskje ville ha passet meg perfekt. Så derfor prøver jeg å sitte rolig og håper på at bilen min er på båt 3 eller 4.

Nå som vi vet at båtene har startet fra Pier 80 med en ukes mellomrom så blir det spennende å se hvor lang tid det tar fra landing i Zeebrugge til det første bildet blir lagt ut her av en som har mottatt bilen sin i Norge. Da kan jeg kalkulere hvilken båt som ser ut til å passe meg best og puste lettet ut for hver båt som kommer til Zeebrugge uten at jeg har fått et VIN. :)

(Venter på en LR, MSM, 19", svart interiør uten EAP.)

Bmwi3

Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 07. februar 2019, klokken 09:11
Sitat fra: Kris_TM3 på torsdag 07. februar 2019, klokken 09:05
Kanskje, men jeg føler meg ikke helt trygg på at ikke "jeg ønsker ikke bilen før xx/mars" blir tolket som "han ønsker ikke bilen nå men en gang i fremtiden" og så blir jeg dyttet vekk fra en leveringsdato som kanskje ville ha passet meg perfekt. Så derfor prøver jeg å sitte rolig og håper på at bilen min er på båt 3 eller 4.

Nå som vi vet at båtene har startet fra Pier 80 med en ukes mellomrom så blir det spennende å se hvor lang tid det tar fra landing i Zeebrugge til det første bildet blir lagt ut her av en som har mottatt bilen sin i Norge. Da kan jeg kalkulere hvilken båt som ser ut til å passe meg best og puste lettet ut for hver båt som kommer til Zeebrugge uten at jeg har fått et VIN. :)

(Venter på en LR, MSM, 19", svart interiør uten EAP.)

Jeg skrev en mail om at jeg ønsket levering i Juni mellom noen datoer og det var ikke noe problem, send en mail eller ring så ordner deg seg.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

eadie

I såfall kan det kanskje forklare det hvorfor de aldri klarer å få med Autopilot på min Final Invoice, tross gjentatte forsikringer om at det ligger i systemet som bestilt.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

GOS

Sitat fra: eadie på torsdag 07. februar 2019, klokken 09:34

I såfall kan det kanskje forklare det hvorfor de aldri klarer å få med Autopilot på min Final Invoice, tross gjentatte forsikringer om at det ligger i systemet som bestilt.

Det er da med på min Final Invoice
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA