Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

rlnd

Får straks Model 3 og skal selge 2015 e-golfen etter over 4 trofaste år,
1. Tid, noen som har erfaring med tid det tar å selge?
2. Pris, får man finn-prisen eller må man ned?
3. Reparasjoner før salg, min har noen parkeringsskraper og en bulk over hjulbue bak, er det noe poeng i å rette opp dette før salg?
4. Nye dekk, har ikke byttet dekkene siden kjøp, er det noe poeng i å legge om både vinter og sommer før salg?

Min er uten VP og kun ekstrautstyr park sensor, ryggekam, innklappbare speil og lys og sikt
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

YngveGS

På eit generelt grunnlag, om det er slik at den nye eigaren må legga ut 10 000 kroner ekstra på nye dekk, etter at han har kjøpt bil frå deg, er det lett å sjå på andre bilar.

Det hadde i alle fall eg gjort.

Du stiller og sterkare om slike skjønnheitsfeil er fiksa i. Det er mange bilar der ute, då er det ikkje nokon grunn til å gjera det vansklegare for seg sjølv. Sjølv om det er sure pengar å legga ut.

S.S

Hei.
Med 1100 e-Golfer på Finn, KAN det være en ide å trekke fra 10000 for skjønnhetsfeil, og 10000 for dekk.
Da får du gjerne treff høyest i *sorter etter pris*..
For min del hadde jeg gjerne kjøpt med utslitte sommerdekk, siden originalfelgene ser så ekstremt ikke pene ut, og noen vil heller ha piggdekk.

Mrpositive

Jeg solgte nettopp min til oppkjøper. Null respons på finn.no

2016 mod, lys og siktpakke, vinterpakke, VP, el.innfell. Speil, nye sommer og vinterdekk. 50k km - fikk 185k

stein84

Solgte akkurat 15mod (august). Alt av utstyr med utvidet garanti, og gått 83k for 199k. Lå vel litt over en uke?

Oddaa

Sitat fra: stein84 på torsdag 21. februar 2019, klokken 18:56
Solgte akkurat 15mod (august). Alt av utstyr med utvidet garanti, og gått 83k for 199k. Lå vel litt over en uke?
Da tror jeg at du var heldig.

Driver og kikker litt på de billigste da jeg vurderer å kjøpe en til som ungdommene i huset kan bruke, og det er godt utvalg for å si det sånn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

gak

Sitat fra: stein84 på torsdag 21. februar 2019, klokken 18:56
Solgte akkurat 15mod (august). Alt av utstyr med utvidet garanti, og gått 83k for 199k. Lå vel litt over en uke?
Det var jo veldig bra. Tenker å legge min 15mod ut på finn for 150k. skinn, utstyr og 75kkm.
Polo 2.5

geear

Sitat fra: stein84 på torsdag 21. februar 2019, klokken 18:56
Solgte akkurat 15mod (august). Alt av utstyr med utvidet garanti, og gått 83k for 199k. Lå vel litt over en uke?
Hvor i landet?

Tror mange handler e-Golf 190 lokalt, og det ser ut som prisene varierer ganske mye over landet.

stein84

Jeg holder til i Trondheim, men han kom et godt stykke for å hente den. Men da var det absolutt alt av utstyr, og rimelig godt over gjennomsnittet velholdt. Den var også ferdig senket, med nye vinter og sommerhjul. Så var vel han som gjorde et godt kjøp ;)

....får i3s neste uke :D

geear

Med følgende valg:
- Merke: Volkswagen
- Type: Golf
- Salgsform: Bruktbil til salgs (unngå leasing og nybil)
- Drivstoff: Elektrisitet

Så får jeg 1130 e-Golfer for salg. For kun 3-4 uker siden var det 970 biler, så det øker på noe enormt.

Ser ikke helt lett ut å bli kvitt bil nå...

Genax

Sitat fra: gr på mandag 04. mars 2019, klokken 15:52
Med følgende valg:
- Merke: Volkswagen
- Type: Golf
- Salgsform: Bruktbil til salgs (unngå leasing og nybil)
- Drivstoff: Elektrisitet

Så får jeg 1130 e-Golfer for salg. For kun 3-4 uker siden var det 970 biler, så det øker på noe enormt.

Ser ikke helt lett ut å bli kvitt bil nå...

prøver å selge min 2018 modell. Null respons på 4 dager, ser dårlig ut. tror jeg må snart dumpe prisen ned

gak

Sitat fra: Genax på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:14
Sitat fra: gr på mandag 04. mars 2019, klokken 15:52
Med følgende valg:
- Merke: Volkswagen
- Type: Golf
- Salgsform: Bruktbil til salgs (unngå leasing og nybil)
- Drivstoff: Elektrisitet

Så får jeg 1130 e-Golfer for salg. For kun 3-4 uker siden var det 970 biler, så det øker på noe enormt.

Ser ikke helt lett ut å bli kvitt bil nå...

prøver å selge min 2018 modell. Null respons på 4 dager, ser dårlig ut. tror jeg må snart dumpe prisen ned
Bruktmarkedet begynner å bli normalt. Elbiler i fleng og nye billige på vei.
Polo 2.5

morich

Jeg holder selv på å se etter en brukt e-Golf (2. gen.) i Oslo/Akershus-området. Jeg begynte jakten for 5+ uker siden og oppdaget raskt at fabrikknye biler var tilgjengelig for bare 15-30k mer enn de fleste bruktbilene. Så godt som alle bilene jeg så da jeg første begynte å følge med ligger fortsatt ute for salg. For min del virker det som om de færreste tar inn over seg at denne bilen nå er veldig tilgjengelig, både ny og brukt, og at gullrushet dessverre er over - man kan ikke lenger forvente å selge en e-Golf til gevinst/null tap.

Så om du ønsker perspektiv fra en som gjerne vil kjøpe en e-Golf: Ta inn over deg realitetene, og forvent samme prisfall som du ville forventet fra en fossilbil (og sikkert enda mer om du selger 1. gen.).

lars667

Sitat fra: morich på fredag 08. mars 2019, klokken 11:54
Jeg holder selv på å se etter en brukt e-Golf (2. gen.) i Oslo/Akershus-området. Jeg begynte jakten for 5+ uker siden og oppdaget raskt at fabrikknye biler var tilgjengelig for bare 15-30k mer enn de fleste bruktbilene. Så godt som alle bilene jeg så da jeg første begynte å følge med ligger fortsatt ute for salg. For min del virker det som om de færreste tar inn over seg at denne bilen nå er veldig tilgjengelig, både ny og brukt, og at gullrushet dessverre er over - man kan ikke lenger forvente å selge en e-Golf til gevinst/null tap.

Så om du ønsker perspektiv fra en som gjerne vil kjøpe en e-Golf: Ta inn over deg realitetene, og forvent samme prisfall som du ville forventet fra en fossilbil (og sikkert enda mer om du selger 1. gen.).

Da antar jeg at du snart har funnet bil? :)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

geear

Prishjelperen som jeg får opp på Finn, over biler faktisk solgt de siste par ukene, så er vanvittige prissprik, mener det var fra 160k til 200k for 2015-modeller f.eks. Selv lurer jeg på hvor langt ned man må for å få noe respons på en tidlig utgave...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA