Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Øyvind.h

Om bilen kunne startet forvarming med trykk på nøkkelen ville det gått greit uten app. Flere biler har det i tillegg til app.
Men bil helt uten fjernstart av varme er et stort tap av komfort etter mitt syn. Jeg bruker ikke forvarming kun for smelting av is/snø, men for å sette meg inn i en god og varm bil.
Tror jeg må tilbake til 2007 sist jeg hadde bil uten forvarming med app eller nøkkel.

Hadde jeg hatt oppvarmet garasje både hjemme og på fjellet ville forvarmingsbehovet vært lite. Men det har jeg dessverre ikke. Ingen garasje hjemme og kun kald garasje på fjellet.

På sommeren uten mulighet for appstyrt kjøling av kupé kommer ventilerte seter til sin rett :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


femail


Chivas

Stille her om dagen gitt; har interessen falt for e-niro, eller venter alle på 2020-modellen? :)

Jeg følger fortsatt litt med, og ganske interessant å se hvor mange som ikke blir solgt selv om man blir fortalt at "alle" venter på å få satt kloa i en e-niro "koste hva det koste vil" :)

Dog er det mange som fortsatt legger ut eksemplaret sitt til over 400k  ???

Nei, man må nok godt ned.
Sjekk f.eks denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173385656

Har gått ned 60.000,- siden jeg begynte å følge med...

Øyvind.h

Hvem er det som hevder det nå? Virker som du forsøker å slå inn åpne dører her :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Chivas

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. april 2020, klokken 15:47
Hvem er det som hevder det nå? Virker som du forsøker å slå inn åpne dører her :D
Sant...det er vel kanskje kun selgerne igjen som hevder det ;)

Øyvind.h

Er det svaret du får når du gir bud på bilene du følger tett på Finn? At de er ekstremt ettertraktet?
Når jeg solgte var det heftig interesse og det raskeste bilsalget jeg har gjort noensinne. Men selv da, for to måneder siden, lå den hyggelige gevinsten min primært i rabatten jeg fikk. Rabatten kan riktignok mange ordne seg relativt enkelt, men problemet akkurat nå er at du meg bekjent fortsatt ikke får kjøpt bilen i butikk. Det var i hvert fall svaret jeg fikk når jeg spurte en selger om bekjente kunne kjøpe bil (hos Kia Ensjø). De hadde ingen å selge, hverken 2019 eller 2020.

Håper du klarer å sikre deg bil snart, så du får uttelling for langvarig overvåkning av modellen :)
Korona har gitt kraftig brems i bilomsetningen, så det bør være gode muligheter nå før det tar seg opp igjen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mr Oizo

For ca 2 uker siden ble det solgt en grå med km på 25 tusen til 350 tusen. Jeg vil nok tro bilen fortsatt er veldig kurant og holder et bra prisnivå. Pågående situasjon senker naturlig nok omsetningshastigheten vesentlig.

Øyvind.h

#368
Bladde kjapt igjennom listen nå. Eneste markert solgt av 34 tilgjengelige biler er denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171610070

Står oppgitt som 2020, men er det ikke en 2019? Stoffseter og ikke vinterhjul.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nilea

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. april 2020, klokken 17:32
Bladde kjapt igjennom listen nå. Eneste markert solgt av 34 tilgjengelige biler er denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171610070

Står oppgitt som 2020, men er det ikke en 2019? Stoffseter og ikke vinterhjul.

Baklyktene sier 2019... Så da er det vel importert 2019 siden den har stoffseter...

_OE_

Og infoskjermen er nok 2019

#FTS#


Electric cars in Norway

#371
Sitat fra: Mr Oizo på torsdag 16. april 2020, klokken 17:28
For ca 2 uker siden ble det solgt en grå med km på 25 tusen til 350 tusen. Jeg vil nok tro bilen fortsatt er veldig kurant og holder et bra prisnivå. Pågående situasjon senker naturlig nok omsetningshastigheten vesentlig.

Oizo: enig med deg. Veldig kurant og holder et bra prisnivå.

Og så er det jo  en svært flott bil også. Kjørt den en del. Mye bil for pengene er e-Niro. Er jo en fullverdig familiebil så romslig den er innvendig og 64 batteri pakka er gull verdt.

Men den skulle fått krok da (det eneste som mangler for de med slike behov kansje)?
Det med krok trodde vi jo kansje alle sammen helt i starten at skulle komme på de litt senere. Men så kom KIA med kontra beskjeden om ikke krok.

Men det med manglende krok er jo noe flere andre EV merker også mangler enda. Det kommer nok snart på flere EV merker i årene fremover. Vi i Norge trenger jo krok vi :+1: he he

arthur

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. april 2020, klokken 17:12
Rabatten kan riktignok mange ordne seg relativt enkelt, men problemet akkurat nå er at du meg bekjent fortsatt ikke får kjøpt bilen i butikk.

Hvor/hvordan får man denne rabatten så lett? Får den selv med Agrol, men den krever jo et års medlemstid før den kan benyttes.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Olemann


Agrolrabatten mister man fort med økt skatt som følge av økte overføringer til bondenæringen, ettersom man må sponse Bondelaget (eller en av de andre organisasjonene i bondesamvirket) for å få Agrolrabatten og dermed inngår man i medlemsmassen som benyttes for å vise den styrke Bondelaget har.

Litt morsomt dette her, vil tro at det er en del medlemmer i Bondelaget som verken har møkka ut etter kyrne noen gang eller får stjerner i øynene av de årlige overføringene til bondestanden, men som kanskje en gang i framtiden skal handle elbil og da er den god å ha :-)

Er det noen organisasjoner man ikke ville meldt seg inn i, selv om rabatten var enda bedre? :D

Dette må jo være en gnistrende ide for for eksempel Miljøpartiet de Grønne, gi rabatt på elbiler og dermed få et solid antall nye partimedlemmer....

arthur

Sitat fra: Olemann på fredag 17. april 2020, klokken 12:09
Litt morsomt dette her, vil tro at det er en del medlemmer i Bondelaget som verken har møkka ut etter kyrne noen gang eller får stjerner i øynene av de årlige overføringene til bondestanden, men som kanskje en gang i framtiden skal handle elbil og da er den god å ha :-)

Jeg har ikke anledning til å være like "prinsippfast" som du synes å være. Har også bl.a. være medlem av Skiforeningen som utløste gode rabatter samt RS, begge organisasjoner hvor besparelsen jeg fikk langt oversteg prisen på medlemskapet. Og noen bønder er det greit at vi fortsatt har her i landet etter mitt syn.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA