Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Olemann

Absolutt en god ide å være medlem i Bondelaget om man støtter organisasjonen og de sakene den sloss for.  Det samme med alle andre organisasjoner man vil kjempe fram sakene for. 
Det viktige er bare at man er seg bevisst hvilke saker ens medlemskap bidrar til å fremme.  Demokratiet vårt gir oss frihet til dette. Heldigvis.

Et tenkt eksempel; La oss si det dukker opp en organisasjon som sloss for å fjerne momsfritaket på nye elbiler.
Jeg ville ikke meldt meg inn, fordi jeg synes dette fritaket trenger Norge for å få fortgang i overgangen til fossilfritt. 

MEN; et alternativ/en kalkyle:   

a) Hun som skal kjøpe elbil om 1 år er veldig mot denne organisasjonen, fordi den gjør hennes kommende bil dyrere.
b) Hun som allerede har en dyr Tesla X som skal selges tenker; Hm....dette er jo bra, dyrere nye biler, betyr dyrere nyere bruktbiler. Jeg får mer for min.   Her melder jeg meg straks inn!

Er det så prinsippfaste vi er?

PS!  Dette har jo lite med eNiro på FINN å gjøre, så runder av med dette jeg :D

chargedup

Forstår at du er imot bønder Olemann...
Agrol og bedrifter som har disse rabattavtalene har jo forhandlet frem disse avtalene for sine medlemmer/ansatte og jeg ser ingenting galt i det. Jo flere biler man kjøper, jo bedre rabatt. Det som er galt er jo at vi som kunder godtar å kjøpe bilen til fullpris av Kia/BOS når X og Y kan kjøpe bilene 20-40' rimeligere bare fordi han er medlem av en organisasjon eller jobber i XY. De eneste bilforhandlere som ikke har noen form for rabattavtaler ved salg av bilene sine er vel Tesla?

Med en ekstremt populær elbil (eller sjelden vare som e-niro?) er det vanskelig for en person å ikke betale "overpris" for bilen, ettersom andre er villige til å betale den "overprisen". Pga tilbud vs etterspørsel har den hatt enda høyere overpris på finn fram til i år.

Jeg prøvde å spørre selger om noe rabatt, type gummimatter gratis, men fikk klart og tydelig nei tilbake.
Hadde det ikke vært for at man må være medlem i 12 mnd før man kan kjøpe bil med rabatt, hadde Agrol hatt meg som av og på medlem i mange år. Om organisasjonen kjempet for sharialover i Norge ;D hadde jeg hatt lite betenkeligheter med å bli medlem for å spare såpass mye penger.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Olemann

Sharia, Jøje meg...jaja, da har man forlatt prinsipper jeg bekjenner meg til i alle fall.

Nei, bønder trenger vi, har noen i familien og, flotte folk og helt nødvendige.

Da prøver jeg på nytt å runde av for min del.

Sitat fra: chargedup på fredag 17. april 2020, klokken 15:55
Forstår at du er imot bønder Olemann...
Om organisasjonen kjempet for sharialover i Norge ;D hadde jeg hatt lite betenkeligheter med å bli medlem for å spare såpass mye penger.[/i]

arthur

Sitat fra: chargedup på fredag 17. april 2020, klokken 15:55
Jeg prøvde å spørre selger om noe rabatt, type gummimatter gratis, men fikk klart og tydelig nei tilbake.
Hadde det ikke vært for at man må være medlem i 12 mnd før man kan kjøpe bil med rabatt, hadde Agrol hatt meg som av og på medlem i mange år. Om organisasjonen kjempet for sharialover i Norge ;D hadde jeg hatt lite betenkeligheter med å bli medlem for å spare såpass mye penger.

Jeg fikk med gummimatter da jeg fortalte selger at jeg ved å bytte forhandler ville få det tilbudet. Pene barn ber ikke og pene barn får ikke.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

Sitat fra: Chivas på torsdag 16. april 2020, klokken 15:31
Stille her om dagen gitt; har interessen falt for e-niro, eller venter alle på 2020-modellen? :)

Jeg følger fortsatt litt med, og ganske interessant å se hvor mange som ikke blir solgt selv om man blir fortalt at "alle" venter på å få satt kloa i en e-niro "koste hva det koste vil" :)

Dog er det mange som fortsatt legger ut eksemplaret sitt til over 400k  ???

Nei, man må nok godt ned.
Sjekk f.eks denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173385656

Har gått ned 60.000,- siden jeg begynte å følge med...
Gått ned 60k? Fiffig matte du har lært deg.

Tipper vedkommende betalte ~383k for bilen for 14 måneder siden (maaange har kjøpt med 3% rabatt), og har betalt 10-17k for vinterjul. Han har kjørt 23000km eller hva det var, og solgte veldig raskt, så den gikk sikkert for annonsert pris på 370k eller veldig nær det. Altså kanskje rundt 7,5 % verditap, en god krone per kilometer. Tar du med 10-12k i strøm, forsikring og service, så har du såvidt over to kroner per kilometer. Selv uten rabatt er kilometerprisen på 2-tallet. Syyykt billig for å kjøre en ny bil!!

Fossilbilen min bruker mer enn det kun i drivstoff...

Chivas

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. april 2020, klokken 17:12
Er det svaret du får når du gir bud på bilene du følger tett på Finn? At de er ekstremt ettertraktet?
Når jeg solgte var det heftig interesse og det raskeste bilsalget jeg har gjort noensinne. Men selv da, for to måneder siden, lå den hyggelige gevinsten min primært i rabatten jeg fikk. Rabatten kan riktignok mange ordne seg relativt enkelt, men problemet akkurat nå er at du meg bekjent fortsatt ikke får kjøpt bilen i butikk. Det var i hvert fall svaret jeg fikk når jeg spurte en selger om bekjente kunne kjøpe bil (hos Kia Ensjø). De hadde ingen å selge, hverken 2019 eller 2020.

Håper du klarer å sikre deg bil snart, så du får uttelling for langvarig overvåkning av modellen :)
Korona har gitt kraftig brems i bilomsetningen, så det bør være gode muligheter nå før det tar seg opp igjen.
Har verken gitt bud eller planer om det enda ;) Planen var kjøp tidligere, men følger mest med nu, og muligens jeg heller slår til når faceliften kommer for fullt - evt vente litt lenger på ID4.

I utgangspunktet tenkte jeg å slå til på 350k, men tror faktisk man kan få til nærmere 300k om ikke lenge :)

Chivas

Sitat fra: gr på fredag 17. april 2020, klokken 22:13
Sitat fra: Chivas på torsdag 16. april 2020, klokken 15:31
Stille her om dagen gitt; har interessen falt for e-niro, eller venter alle på 2020-modellen? :)

Jeg følger fortsatt litt med, og ganske interessant å se hvor mange som ikke blir solgt selv om man blir fortalt at "alle" venter på å få satt kloa i en e-niro "koste hva det koste vil" :)

Dog er det mange som fortsatt legger ut eksemplaret sitt til over 400k  ???

Nei, man må nok godt ned.
Sjekk f.eks denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173385656

Har gått ned 60.000,- siden jeg begynte å følge med...
Gått ned 60k? Fiffig matte du har lært deg.

Tipper vedkommende betalte ~383k for bilen for 14 måneder siden (maaange har kjøpt med 3% rabatt), og har betalt 10-17k for vinterjul. Han har kjørt 23000km eller hva det var, og solgte veldig raskt, så den gikk sikkert for annonsert pris på 370k eller veldig nær det. Altså kanskje rundt 7,5 % verditap, en god krone per kilometer. Tar du med 10-12k i strøm, forsikring og service, så har du såvidt over to kroner per kilometer. Selv uten rabatt er kilometerprisen på 2-tallet. Syyykt billig for å kjøre en ny bil!!

Fossilbilen min bruker mer enn det kun i drivstoff...
Det er klart, skal man kverulere kan jeg sikker være litt mer presis.
Jeg ser at den nå står som solgt, men på tidspunktet jeg postet om den, sto den ikke som solgt.

Siden jeg startet å følge med på den har den vært priset til 429k, 385k og nå 370k (stått en stund, så kan godt tenke meg at den gikk for mindre).
Så det korrekte er at den har "gått ned" 59k siden første forlangende, og ikke noe fiffig med det.

Forøvrig ser jeg nå at den står som "Exclusive" - noe jeg ikke kan erindre å ha sett før...den ser da vitterlig ut som en First Edition(?).


Ellers har man jo denne til 355k som ikke ser ut til at ble solgt:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171802480

arthur

Underlig. Den bilen som du viser til https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171802480 ble registrert 7.februar i fjor, 2019, og står som avregistrert 11.juni 2019.

Kjøpte tilsvarende bil/utstyr i mai 2019 og betalte 370' ferdig levert på veien.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Chivas

Hmm, tenkte at den sto avregistrert hvis den ble solgt av firma, men ser ut til å være privatperson (står vitterlig selges av firma også i annonsen).
Nærmer seg 1 år uten skilter virker underlig ja

Leif Nilsen

Ligg en ny e-Niro på finn.no
Blir sikkert solgt unna nå

Olemann

Sitat fra: Leif Nilsen på fredag 08. mai 2020, klokken 17:53
Ligg en ny e-Niro på finn.no
Blir sikkert solgt unna nå

Vel, 450k med vinterhjul...og levert utenfor BOS systemet - tror nok merprisen for ansiktsløftingen med større skjerm og app blir vanskelig å forsvare i tiden som kommer.

Men ja, sikkert noen som "må" ha app.  (Jeg har hatt 8 elbiler de siste 10 årene, 3 med app og 5 uten, det er ikke appen jeg husker som den mest vesentlige forskjell på disse.)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Olemann på lørdag 09. mai 2020, klokken 14:36
Sitat fra: Leif Nilsen på fredag 08. mai 2020, klokken 17:53
Ligg en ny e-Niro på finn.no
Blir sikkert solgt unna nå

Vel, 450k med vinterhjul...og levert utenfor BOS systemet - tror nok merprisen for ansiktsløftingen med større skjerm og app blir vanskelig å forsvare i tiden som kommer.

Men ja, sikkert noen som "må" ha app.  (Jeg har hatt 8 elbiler de siste 10 årene, 3 med app og 5 uten, det er ikke appen jeg husker som den mest vesentlige forskjell på disse.)

Ja det er en god pris for selger hvertfall :+1:  hvis de får 450k med vinterhjul :+1: men det er markedet som bestemmer slikt. Den bilen er bare lekker :+1:

arthur

Sitat fra: Leif Nilsen på fredag 08. mai 2020, klokken 17:53
Ligg en ny e-Niro på finn.no
Blir sikkert solgt unna nå

Og borte er den, men til hvilken pris?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Electric cars in Norway

#388
Sitat fra: arthur på søndag 10. mai 2020, klokken 12:08
Sitat fra: Leif Nilsen på fredag 08. mai 2020, klokken 17:53
Ligg en ny e-Niro på finn.no
Blir sikkert solgt unna nå

Og borte er den, men til hvilken pris?

Ble sikkert litt under 450k (litt pruting sikkert) og det er den verdt synes nå jeg da.

Og så er det 16 stk e-Niro på finn nå.  Det er lite. Og lavt volum kan gi høyere etterspørsel heter det i finansverden.  Såfremt det er et ettertraktet gode og det er jo e-niro med 64 pakken :+1:  he he

arthur

Og etter å ha sjekket reservasjons-listen og hvor vi står på denne nå så går det ikke akkurat raskt fremover med den listen!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA