Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Øyvind.h

#330
Sitat fra: advale på mandag 24. februar 2020, klokken 22:56
Har ikke fulgt så nøye med. Men hvis ting selges så fort så hvorfor kryper prisene nedover?

Gikk inn på Finn, 3 står med solgt, alle fra bilforhandlere. Disse kan jo bli brukt mot innbytte etc. Men prisen på billigste av de 3 var 395' og kun gått 20km. Tror nok du var heldig med salget av bilen din.
Hvorfor overprisede biler til godt over nypris eller godt brukt forsøkt solgt til nypris kryper nedover? Er ikke det åpenbart? Ventelisten er lang på Kia eNiro, men det begynner å tømmes for folk som vil betale ekstra bare for rask tilgang på bilen. Jeg fikk jo bare 20.000,- over nypris for min. Folk har vel fått 40-50.000,- over nypris tidligere. Det er et sunnhetstegn og har ikke noe med at folk ikke vil ha bilen.
Folk har jo kjørt titusenvis av kilometer og eid bilen et år, men prøver seg fortsatt på nær nypris. Da er det heldigvis naturlig at få er interessert.

Priser en bilen riktig selges den på timen og omsetningen virker god. Han jeg solgte til hadde forsøkt å få kjøpt lenge, men stadig opplevd at biler ble solgt foran nesa hans. Men - han var jo ikke interessert i å betale overpris han heller. Han fikk bilen til omtrent det han måtte betalt uten noen form for rabatt fra forhandler.

Jeg satt for øvrig min annonse inaktiv kjapt for å slippe flere telefoner.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

advale

Selvfølgelig vil det alltid være noe interesse. Men ut i fra tidligere Ville Vesten så har det roet seg betraktelig. Det er utgangspunktet mitt. Tror vi snakker litt forbi hverandre. Så vi kan være enige om at prisene går nedover. Og vinduet for å tjene ved å ta ut er nok forbi. Du nevnte selv kjøperen betalte samme pris til deg som på butikken.

vinterdekk

Da jeg vurderte alternative biler rundt årsskiftet kunne ikke kontrasten vært større mellom eNiro og vanlig/plugin Niro på Finn. Prisen på -19 Niro'en jeg endte opp med var 65' under nyverdien med 1000 km på trippteller. Da kan jeg heller leve med hyppigere ladding, selv om innimellom behov for hengerfeste også var en viktig egenskap som hybridvarianten dessverre har over eNiro.

Håper Kia klarer å levere nok eNiro i 2020 slik at flere får råd til å kjøpe en slik.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

femail

Sitat fra: advale på tirsdag 25. februar 2020, klokken 10:42
Selvfølgelig vil det alltid være noe interesse. Men ut i fra tidligere Ville Vesten så har det roet seg betraktelig. Det er utgangspunktet mitt. Tror vi snakker litt forbi hverandre. Så vi kan være enige om at prisene går nedover. Og vinduet for å tjene ved å ta ut er nok forbi. Du nevnte selv kjøperen betalte samme pris til deg som på butikken.

Strålende hvis "ville vesten" roer seg,og at vi får normale tilstander.😎 Makan til kunstige, tullete tilstander at man skal kunne tjene 30-40' på en bil som i utgangspunktet koster under 400' , kun på grunn av leveringsproblemer. Ta ut bil som man ikke skal ha ,forskyver jo hele det reelle køsystemet.😰

Nilea

Sitat fra: femail på tirsdag 25. februar 2020, klokken 18:20
Sitat fra: advale på tirsdag 25. februar 2020, klokken 10:42
Selvfølgelig vil det alltid være noe interesse. Men ut i fra tidligere Ville Vesten så har det roet seg betraktelig. Det er utgangspunktet mitt. Tror vi snakker litt forbi hverandre. Så vi kan være enige om at prisene går nedover. Og vinduet for å tjene ved å ta ut er nok forbi. Du nevnte selv kjøperen betalte samme pris til deg som på butikken.

Strålende hvis "ville vesten" roer seg,og at vi får normale tilstander.😎 Makan til kunstige, tullete tilstander at man skal kunne tjene 30-40' på en bil som i utgangspunktet koster under 400' , kun på grunn av leveringsproblemer. Ta ut bil som man ikke skal ha ,forskyver jo hele det reelle køsystemet.😰
Ja det blir spennende å se... lest at folk snakker om reelt kønummer på over 2000, og de snakka om 150-200 biler i måneden fra desember, men i januar ble det levert under 100, og alt tilsier at de havner godt under 100 i februar også.... med det tempoet er det ett par år igjen... Redd det blir for tregt for meg til slutt, men håper inntil videre at leveringsproblemene tar slutt innen sommeren 2021...

Noldus71

Har fulgt med på finn + oversikter over kommende biler, og med mindre man kan klare seg uten bil en god stund er det ikke mange gode alternativer til e-Niro:
- Tesla3 koster en god del mer
- e-Tron, iPace og Tesla X koster enda mer (og sistnevnte har ikke mulighet for takstativ)
- Kona og Ampera er for små
- Leaf har en klump ved benplassen i baksetet, samt elendig kapasitet på taklast
Andre alternativer?
C-Zero 2016
Kia e-Niro 2019

Øyvind.h

Det var komboen pris, rekkevidde og plass som fristet for min del når jeg bestilte i 2018.
Og den står seg fortsatt veldig bra.
Men det skuffet naturligvis når de gikk bort fra både app og hengerfeste. Og la på 10-15000 på prisen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Electric cars in Norway

#337
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 25. februar 2020, klokken 22:26
Det var komboen pris, rekkevidde og plass som fristet for min del når jeg bestilte i 2018.
Og den står seg fortsatt veldig bra.
Men det skuffet naturligvis når de gikk bort fra både app og hengerfeste. Og la på 10-15000 på prisen.

Øyvind, ja det er fortsatt en kongebil som ikke skuffer.. Synes selv at dagens pris kan forsvares... men det er smak og behag. Burde hatt det lille ekstra som krok...

geear

Ganske spesielt at det er noen som ikke eier bilen som over måneder bruker så mye energi på å fortelle hvor drit bilen er, og at den ikke er verdt pengene. Jeg tror fortsatt vi får igjen pengene vi ga for et år siden, dersom vi selger nå, men det hjelper lite når det ikke finnes noe like bra å få kjøpt.

Sitat fra: Noldus71 på tirsdag 25. februar 2020, klokken 22:11
Har fulgt med på finn + oversikter over kommende biler, og med mindre man kan klare seg uten bil en god stund er det ikke mange gode alternativer til e-Niro:
- Tesla3 koster en god del mer
- e-Tron, iPace og Tesla X koster enda mer (og sistnevnte har ikke mulighet for takstativ)
- Kona og Ampera er for små
- Leaf har en klump ved benplassen i baksetet, samt elendig kapasitet på taklast
Andre alternativer?
Jeg vil påstå at den eneste egentlig klare konkurrenten til e-Niro er Soul, fra samme merke, men den er ikke for alle. Leaf gir også mye av de samme egenskapene, men faller gjennom på effektivitet og ladehastighet. Jeg hadde aldri kjørt Leaf før i høst, da vi fikk den som lånebil i fem uker, og ble sjokkskadet etter en "langtur". Den er romslig, men teknisk er den veldig langt bak Niroen.

Samme hvordan man vrir og vender på det, så er Niroen en av de mest effektive og praktiske bilene på markedet i dag. Og foreløpig er det også begrenset med ladere raskere enn 50 kW, og på grunn av det lave forbruket er det da kun Model 3 og Kona som kan konkurrere på kombinasjonen rekkevidde/ladehastighet, og av de tre har e-Niroen det desidert mest praktiske formatet, og 100 kg taklast på toppen.

Chivas

Noen begynner å nærme seg mer realistisk nivå, og denne går nok snart etter å ha blitt satt ned noen ganger:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171400031

Mr Oizo

Ja, det er et mer realistisk prisnivå. Mot slutten av året er vi nok betydelig nærmere 300 for de første bilene. Minner også om denne som ble solgt for ett år siden: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139620330
80 tusen i verditap på ett år/ 15 tusen km.

femail

Sitat fra: Mr Oizo på mandag 02. mars 2020, klokken 11:35
Ja, det er et mer realistisk prisnivå. Mot slutten av året er vi nok betydelig nærmere 300 for de første bilene. Minner også om denne som ble solgt for ett år siden: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139620330
80 tusen i verditap på ett år/ 15 tusen km.
[/quote

Jøss, dette må jo være normalt veldig bra, 370 for en 1år gammel bil som kostet under 400, holder seg godt i pris👍😄

Robert E-Niro

Sitat fra: femail på mandag 02. mars 2020, klokken 12:12
Sitat fra: Mr Oizo på mandag 02. mars 2020, klokken 11:35
Ja, det er et mer realistisk prisnivå. Mot slutten av året er vi nok betydelig nærmere 300 for de første bilene. Minner også om denne som ble solgt for ett år siden: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139620330
80 tusen i verditap på ett år/ 15 tusen km.
[/quote

Jøss, dette må jo være normalt veldig bra, 370 for en 1år gammel bil som kostet under 400, holder seg godt i pris👍😄

Hehe, ja. Bra utvikling i pris sett fra ny. Men ganske surt for den som kjøpte den brukt for ett år siden  :laugh:
Kia E-Niro 10/2019

femail

Sitat fra: Robert E-Niro på mandag 02. mars 2020, klokken 12:20
Sitat fra: femail på mandag 02. mars 2020, klokken 12:12
Sitat fra: Mr Oizo på mandag 02. mars 2020, klokken 11:35
Ja, det er et mer realistisk prisnivå. Mot slutten av året er vi nok betydelig nærmere 300 for de første bilene. Minner også om denne som ble solgt for ett år siden: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139620330
80 tusen i verditap på ett år/ 15 tusen km.
[/quote

Jøss, dette må jo være normalt veldig bra, 370 for en 1år gammel bil som kostet under 400, holder seg godt i pris👍😄

Hehe, ja. Bra utvikling i pris sett fra ny. Men ganske surt for den som kjøpte den brukt for ett år siden  :laugh:

Ja surt for de som betalte 30-40' mer enn nyprisen, men det var vel ikke annet enn forventet, det er vel ikke de som betalte 430' + som representerer realistisk verditap,men de som betalte "riktig" pris, 390-400'.Da tror jeg e-Niro vil stå seg godt i flere år👍😊 Bra rekkevidde, god plass, 7 års nybilgaranti og masse utstyr, 1st edition👍👍

Robert E-Niro

Sitat fra: femail på mandag 02. mars 2020, klokken 12:56
Sitat fra: Robert E-Niro på mandag 02. mars 2020, klokken 12:20
Sitat fra: femail på mandag 02. mars 2020, klokken 12:12
Sitat fra: Mr Oizo på mandag 02. mars 2020, klokken 11:35
Ja, det er et mer realistisk prisnivå. Mot slutten av året er vi nok betydelig nærmere 300 for de første bilene. Minner også om denne som ble solgt for ett år siden: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139620330
80 tusen i verditap på ett år/ 15 tusen km.
[/quote

Jøss, dette må jo være normalt veldig bra, 370 for en 1år gammel bil som kostet under 400, holder seg godt i pris👍😄

Hehe, ja. Bra utvikling i pris sett fra ny. Men ganske surt for den som kjøpte den brukt for ett år siden  :laugh:

Ja surt for de som betalte 30-40' mer enn nyprisen, men det var vel ikke annet enn forventet, det er vel ikke de som betalte 430' + som representerer realistisk verditap,men de som betalte "riktig" pris, 390-400'.Da tror jeg e-Niro vil stå seg godt i flere år👍😊 Bra rekkevidde, god plass, 7 års nybilgaranti og masse utstyr, 1st edition👍👍

Amen
Kia E-Niro 10/2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA