Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Zuexi

Første bil er lagt ut - fra vår søta bror, Sverige!

450.000,- eller hbo.
Blir sikkert solgt.

https://www.finn.no/137856785

Cral

Ja, blir nok solgt.

Mest skuffet over BoS, at de blir forbikjørt av svenske butikker...

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Daniel_0007

Sitat fra: Cral på lørdag 12. januar 2019, klokken 20:38
Ja, blir nok solgt.

Mest skuffet over BoS, at de blir forbikjørt av svenske butikker...

Vel skyld på svenske polikere som lar tilsvarende fosil biler selges for halv pris, skjønner at folk ikke velger elbil da, syns og at det er rart at ioniq el selges for 400 000 i sverige.
Model 3 2019 LR Rwd

navyelsen

Ser at den ikke når helt opp til norsk utgave:
Mangler DAB+ radio og minne i setene.
Kan det være en modell uten den såkalte "teknikk-pakken" som selges i Sverige?
Da mangler isåfall også JBL lydanlegg og navigasjonsskjermen er litt mindre...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Cral

Er det ikke minne i setet da? (knapper på døren? under håndtak? på bilde med åpen dør?) har jeg prøvd så mange biler i det siste at jeg begynner å blande?

Men så får du med eh. komfortlys(?) og ladekabel i det minste.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

navyelsen

Sitat fra: Cral på mandag 14. januar 2019, klokken 13:16
Er det ikke minne i setet da? (knapper på døren? under håndtak? på bilde med åpen dør?)

Usikker, men annonseteksten spesifiserer "elektrisk sete u. memory"
Selv leser jeg dette som uten memory, men mulig jeg tolker feil...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

geear

Litt av en fargeforskjell på frontfangeren og resten, får håpe den er omlakkert etter transport, og at det der ikke er representativt for finishen fra Kia.

hELgenen

Hva tenker du på. Ser bare refleks fra taket....

Daniel_k

Det är jag som säljer denna bilen och färgen är det inga fel på, belysningen var lite dålig i bilhallen vid fototillfället.
Det stämmer att DAB radio finns ej i denna version.
Du får beställa Tech paketet isf i Sverige.
Skall dubbel kolla minnet på domstolarna.

lirekassa


geear

Sitat fra: hELgenen på mandag 14. januar 2019, klokken 17:26
Hva tenker du på. Ser bare refleks fra taket....
Frontfangeren er lysere enn resten. Se på forskjellen i overgangen fra fanger til venstre fremskjerm, og mellom panser og frontfanger.

Hvis det er bildene som er skyld i det (noe jeg ikke tror siden det er så tydelig fra flere vinkler), så hadde jeg tatt nye. Ser jeg slike lakkforskjeller på en bilannonse så går jeg fint videre til neste bil (ikke så lett i dette tilfellet, men allikevel).

trykkertor

Sitat fra: gr på mandag 14. januar 2019, klokken 20:19
Sitat fra: hELgenen på mandag 14. januar 2019, klokken 17:26
Hva tenker du på. Ser bare refleks fra taket....
Frontfangeren er lysere enn resten. Se på forskjellen i overgangen fra fanger til venstre fremskjerm, og mellom panser og frontfanger.

Hvis det er bildene som er skyld i det (noe jeg ikke tror siden det er så tydelig fra flere vinkler), så hadde jeg tatt nye. Ser jeg slike lakkforskjeller på en bilannonse så går jeg fint videre til neste bil (ikke så lett i dette tilfellet, men allikevel).
Enig med gr- Det er markant forskjell mellom frontfanger  og skjermene. Det ses fra forskjellige vinkler og er like fremtredende. Ser ut som fronten er lysere.

Jeg snakket med et karosseriverksted her på vestlandet, og så de hadde noen Kona Electric utenfor. Noen av dem skulle ha folie på, noen lakkforsegles. Men han sa også at de hadde hatt inne noen biler med transportskader som skulle rettes før utlevering. Så hender sikkert at biler kommer frem til forhandler og et lakkverksted må fikse opp i ting som er skjedd underveis.
(Kan være en tanke for dem som synes bilen tok unormalt lang tid fra Drammen til utleveringsdato.)

geear

Fortsatt ikke solgt?

e-Niro utstyrt slik vil vel koste ca. 350k i Norge når de åpner opp for den specen? Eller kanskje enda mindre?

Trond.m

Sitat fra: gr på torsdag 17. januar 2019, klokken 14:21
e-Niro utstyrt slik vil vel koste ca. 350k i Norge når de åpner opp for den specen? Eller kanskje enda mindre?
Hvorfor tror du det ?  Den har da stort sett samme utstyrsnivå som FE med bådecskinnseter og adaptiv cruise. BOS vil heller ikke selge biler uten DAB i Norge, og det representerer utvilsomt lavere pris på markedet. Hvor mye en kunde verdsetter denne mangelen vil nok variere mye.

Rabagast

Dette er en Advance-modell, altså vesentlig lavere utstyrt enn FE. Stoffseter, mindre infotainmentskjerm, dårligere stereo, trolig ikke kjøling i seter, varme i baksete, el-sete osv.

Når denne kommer til Norge tipper jeg pris på ca 340 000,-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA