Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Trond.m

Nå står det 2 steder i annonsen at det er seter / interiør i sort skinn.

navyelsen

det står da tydelig i annonsen at det er en advance plus modell. den har alt du nevner bortsett fra JBL surround og bittelitt mindre skjerm.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Rabagast

Sorry, my bad. Da snakker vi vel norsk pris på cirka 350 når den kommer, ja :)

navyelsen

#18
Sitat fra: trykkertor på mandag 14. januar 2019, klokken 20:59
Sitat fra: gr på mandag 14. januar 2019, klokken 20:19
Sitat fra: hELgenen på mandag 14. januar 2019, klokken 17:26
Hva tenker du på. Ser bare refleks fra taket....
Frontfangeren er lysere enn resten. Se på forskjellen i overgangen fra fanger til venstre fremskjerm, og mellom panser og frontfanger.

Hvis det er bildene som er skyld i det (noe jeg ikke tror siden det er så tydelig fra flere vinkler), så hadde jeg tatt nye. Ser jeg slike lakkforskjeller på en bilannonse så går jeg fint videre til neste bil (ikke så lett i dette tilfellet, men allikevel).
Enig med gr- Det er markant forskjell mellom frontfanger  og skjermene. Det ses fra forskjellige vinkler og er like fremtredende. Ser ut som fronten er lysere.

Jeg ser også tydelig på bildene at det er en fargeforskjell. Har studert noen bilder på nett av andre biler, og det ser ut som Kia har problemer med å få en jevn farge på den sølvgrå modellen. Sannsynligvis ulike materialer på frontfanger og skjerm, som gjør at lakken ser forskjellig ut.

Legger ved et bilde fra Brooms test av bilen. Her synes det også markant fargeforskjell mellom frontfanger og panser. Samme i nettavisens test.





kilde:
https://www.tv2.no/a/10266885/
https://www.nettavisen.no/livsstil/test-kia-e-niro/3423581418.html
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Trond.m

Høres da ut som storm i et vannglass. Ser ikke noen vesentlig forskjell på det siste bildet, unntatt der det åpenbart er skygger som forårsaker det. Hvis man skal studere utførelsen av lakken med så tror jeg man bør satse på en annen leverandør. Hva med Rolls Royce EV ?

navyelsen

Kommer an på hvor kresen man er. Er heller ikke sikkert det er like synlig i virkeligheten som på bilder.
Men jeg hadde aldri godtatt det slik!

Mine øyne ser i hvertfall en tydelig forskjell på bildene. Har sett den samme fargeforskjellen nå på flere biler, under flere lysforhold. Det er for meg tydelig at frontfangeren har en annen fargenyanse enn resten av bilen.
Men har bare lagt merke til det på den sølvgrå utgaven.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

geear

Sitat fra: TM på mandag 21. januar 2019, klokken 10:12
Høres da ut som storm i et vannglass. Ser ikke noen vesentlig forskjell på det siste bildet, unntatt der det åpenbart er skygger som forårsaker det. Hvis man skal studere utførelsen av lakken med så tror jeg man bør satse på en annen leverandør. Hva med Rolls Royce EV ?
KIA eller Rolls-Royce, er det virkelig for mye å forvente at karosseridelene har samme farge? Jeg hadde aldri tatt ut bilen slik. Godt mulig du ikke ser det, men for meg skjærer det i øynene ved første øyekast, og er det da et problem å respektere at andre har et annet syn enn deg på kvalitet?

navyelsen

#22
Har sett litt mer på de andre fargene også.
På Graphite og Black ser jeg ingen synlig forskjell på lakken.

Men også på den hvite utgaven ser jeg helt klart fargeforskjell mellom fangerne foran og bak, sammenlignet med resten av karrosseriet. Fangerne er helt klart "hvitere" enn resten av bilen!





Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Myrvang

Ulike materialer kan gi ulik nyanse på fargen selv om det er lakkert med samme blandingen. Noen farger er verre en andre også, sølv er noe av det vanskeligste å matche. Så lenge det er plast på fangeren og stål på resten vil det være slik.

Husker VW sleit med å treffe farge en periode også...
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Kjetil1986

Model 3 long range 2021

Ragged_Glory

Levering i neste uke allerede... Hvor sannsynlig er det? Min bil er med den første båten, men jeg regner ikke med at jeg får den neste uke.

Leveres med bagasjeromsmatte  - denne finnes ikke ennå.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

geear

Første båten kom vel egentlig i desember, med ca. 100 biler. Kan det være en av disse, siden han skriver at den allerede er i Norge?

Den første "kundebåten" fikk iallfall jeg beskjed om at ville komme 29. januar, så de bilene er ikke i landet enda...

Daniel_k

Hämtade ut bilen 12e januari och det verkar vara så att Sverige fick de första bilarna. Bilen står för tillfället i Sverige men levereras till Drammen utan kostnad. Inkl norsk registrering.
Så det tar ca 1v beroende på hur uppbokad transportfirman är.

Daniel_k

Då har jag uppdaterat priset på bilen till 430 000nok. Om det är någon som är intresserad.

trykkertor

Var nok et smart tidspunkt å gjøre det på.
Blir nok en del "norske" biler som kommer på finn de neste ukene til 450.000,- Og da ville det blitt vanskelig å konkurrere på samme pris med en bil som ikke oppleves som "norsk" i forhold til at det kan være små forskjeller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA