Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Xwarf på søndag 10. februar 2019, klokken 21:59
Ser ut til at alle Model 3 på Glovis Captain gikk til Europa.

Tror ikke det. Det er flere med meg som har blitt oppringt fra Tesla hvor de har bekreftet at våre var på båt nummer 1. Så får vi se hva neste skritt og tidspunkt blir.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

kc

Og nå lastes Glovis Courage med biler i US SFO. Skal den til EU eller Kina folkens?

Dani3l

Sitat fra: GOS på søndag 10. februar 2019, klokken 22:23
Sitat fra: Xwarf på søndag 10. februar 2019, klokken 21:59
Ser ut til at alle Model 3 på Glovis Captain gikk til Europa.

Tror ikke det. Det er flere med meg som har blitt oppringt fra Tesla hvor de har bekreftet at våre var på båt nummer 1. Så får vi se hva neste skritt og tidspunkt blir.

Nærliggende å tro at bilene til Norge som var på Captain blir med bilene fra Cosmos til Drammen.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Handyman

Sitat fra: Elmo på søndag 10. februar 2019, klokken 22:05
Hvorfor har du ikke sagt i denne tråden også, at Glovis Courage har vært i Drammen før -Handyman ?
Sitat fra: Handyman på søndag 10. februar 2019, klokken 21:53
for å presisere...båtene som går gjennom Panamakanalen går også inn til Drammen.
https://www.dt.no/nyhet/forbruker/motor/tesla-boom-ga-ny-rekord/s/5-57-811217
He he... kom først til denne tråden nå, etter å ha lest gjennom mange uleste innlegg ;-)
Tror jeg har nevnt det tidligere. Hadde tenkt å poste det her også, men du kom meg i forkjøpet.

Jeg er nokså sikker på at TM3 til Norske kunder kom til Zeebrugge med Captain, og at de blir fraktet videre til Norge med Cosmos. Eventuelt Arabian Breeze (16/2) eller Auto Energy (20/2).
https://auto.uecc.com/Softship.Schedule/(S(b3mexk0moszhqlemdratjweu))/
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

P85TMS

Tror nok det kommer Model 3 fra Glovis Captain til Drammen med City of Amsterdam og som jeg tidligere har nevnt, tror jeg biler til vestlandet går på Melusine til Hirtshals og videre derfra med Fjordline.

Handyman

Sitat fra: P85TMS på mandag 11. februar 2019, klokken 06:27
Tror nok det kommer Model 3 fra Glovis Captain til Drammen med City of Amsterdam og som jeg tidligere har nevnt, tror jeg biler til vestlandet går på Melusine til Hirtshals og videre derfra med Fjordline.
Hadde helt glemt City of Amsterdam, den er helt klart en god kandidat, den gikk også fra samme kai som Captain losset ved. 13/2 blir derfor en spennende dato.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

itje

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

lintho

#397
Jeg fikk nettopp beskjed om at min bil med VIN 201xxx ble produsert 19.januar, og er definitivt i Europa. Mer enn det kunne hun ikke si. Hun jeg snakket med var norsk.

Jeg betalte inn 35% EK før jeg fikk en faktura som viste rett beløp mtp EK. Det hadde ingenting å si i følge hun jeg snakket med. DNB og Tesla ordner det resterende beløpet uansett.

Hvis min bil ble produsert 19.januar(ferdig), så kan vel ikke den ha vært på Captain? Den må vel være på Cosmos? Jeg har tross alt fått beskjed om at den er i Europa.

OG det er close call. Captain dro fra san fransico den 12, og Cosmos den 19(samme dag som bilen ble fullført). De er raske.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

geear

Sitat fra: bno på søndag 10. februar 2019, klokken 18:01
@lintho
Tror dette er TM3 bare se hvor langt bak og karakteristisk glasstakket faller i hekken.
Jeg ser bare X og S...

X har glass mye lenger bak enn 3 (også under spoileren).

fredriks

Sitat fra: Dani3l på søndag 10. februar 2019, klokken 22:37
Sitat fra: GOS på søndag 10. februar 2019, klokken 22:23
Sitat fra: Xwarf på søndag 10. februar 2019, klokken 21:59
Ser ut til at alle Model 3 på Glovis Captain gikk til Europa.

Tror ikke det. Det er flere med meg som har blitt oppringt fra Tesla hvor de har bekreftet at våre var på båt nummer 1. Så får vi se hva neste skritt og tidspunkt blir.

Nærliggende å tro at bilene til Norge som var på Captain blir med bilene fra Cosmos til Drammen.

Hvorfor i all verden tror du det? Virker helt bak mål å laste om biler fra Captain til Cosmos, da kunne like greit biler fra Captain utelukkende gå til Europa?

Hvor er forresten kildene dine på at Cosmos i det hele tatt går til Drammen? Eneste jeg har sett er screenshots fra et innlegg på facebook fra noe som ser ut som en havnearbeider.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Dani3l

Sitat fra: fredriks på mandag 11. februar 2019, klokken 11:41
Sitat fra: Dani3l på søndag 10. februar 2019, klokken 22:37
Sitat fra: GOS på søndag 10. februar 2019, klokken 22:23
Sitat fra: Xwarf på søndag 10. februar 2019, klokken 21:59
Ser ut til at alle Model 3 på Glovis Captain gikk til Europa.

Tror ikke det. Det er flere med meg som har blitt oppringt fra Tesla hvor de har bekreftet at våre var på båt nummer 1. Så får vi se hva neste skritt og tidspunkt blir.

Nærliggende å tro at bilene til Norge som var på Captain blir med bilene fra Cosmos til Drammen.

Hvorfor i all verden tror du det? Virker helt bak mål å laste om biler fra Captain til Cosmos, da kunne like greit biler fra Captain utelukkende gå til Europa?

Hvor er forresten kildene dine på at Cosmos i det hele tatt går til Drammen? Eneste jeg har sett er screenshots fra et innlegg på facebook fra noe som ser ut som en havnearbeider.

Jeg har ikke sagt at Cosmos skal til Drammen. Du får lese det igjen.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

fredriks

Sitat fra: Dani3l på mandag 11. februar 2019, klokken 11:42
Sitat fra: fredriks på mandag 11. februar 2019, klokken 11:41
Sitat fra: Dani3l på søndag 10. februar 2019, klokken 22:37
Sitat fra: GOS på søndag 10. februar 2019, klokken 22:23
Sitat fra: Xwarf på søndag 10. februar 2019, klokken 21:59
Ser ut til at alle Model 3 på Glovis Captain gikk til Europa.

Tror ikke det. Det er flere med meg som har blitt oppringt fra Tesla hvor de har bekreftet at våre var på båt nummer 1. Så får vi se hva neste skritt og tidspunkt blir.

Nærliggende å tro at bilene til Norge som var på Captain blir med bilene fra Cosmos til Drammen.

Hvorfor i all verden tror du det? Virker helt bak mål å laste om biler fra Captain til Cosmos, da kunne like greit biler fra Captain utelukkende gå til Europa?

Hvor er forresten kildene dine på at Cosmos i det hele tatt går til Drammen? Eneste jeg har sett er screenshots fra et innlegg på facebook fra noe som ser ut som en havnearbeider.

Jeg har ikke sagt at Cosmos skal til Drammen. Du får lese det igjen.

Jeg leste igjen, beklager den!

Blir lett å lese litt kjapt i denne tråden da det er NM i synsing her.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Dani3l

Det er mye synsing ja. Men artig å spekulere. Mye mulig den antagelsen var feil, siden City Of Amsterdam nå er på vei Fra Zeebrugge til Drammen: https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:183295/mmsi:232004630/vessel:CITY%20OF%20AMSTERDAM
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

fredriks

2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

lintho

Rakk de å få biler ut av comos og inn i Amsterdam på den tiden?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA