Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betaling av sluttfaktura

Startet av Virelli, lørdag 09. februar 2019, klokken 17:22

« forrige - neste »

GOS

@linto

Nei, jeg vet ikke sikkert og har ikke sjekket. Men bilen som fraktet den til Zeebrugge er nok for 'stor' til å med noen 'få' biler videre til Norge. Forskjellige folk his Tesla sier forskjellige ting. Noen sier den har gått videre på bil andre sier med båt. Jeg venter til de ringer og forteller meg hvilken dag  de vil ha penga og hvilken dag jeg skal hente bilen.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

lintho

Ryktes at City of Oslo tok med noen til Drammen i dag. Sjekk den nye tråden min med screenshot.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

eadie

Bare rot. Jeg har 6 credit notes og 2 stk Final Invoice, og ingen av Final Invoice har blitt oppdatert med EAP og allerede akseptert innbyttepris på min Model S.

I tillegh har de prestert å gi meg nytt VIN nummer på den siste Final Invoice, som altså er forskjellig VIN fra den første Final Invoice. For ei flau suppe.




Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Handyman

#33
Sitat fra: GOS på søndag 10. februar 2019, klokken 18:37
@linto

Nei, jeg vet ikke sikkert og har ikke sjekket. Men bilen som fraktet den til Zeebrugge er nok for 'stor' til å med noen 'få' biler videre til Norge. Forskjellige folk his Tesla sier forskjellige ting. Noen sier den har gått videre på bil andre sier med båt. Jeg venter til de ringer og forteller meg hvilken dag  de vil ha penga og hvilken dag jeg skal hente bilen.
for å presisere...båtene som går gjennom Panamakanalen går også inn til Drammen.
https://www.dt.no/nyhet/forbruker/motor/tesla-boom-ga-ny-rekord/s/5-57-811217
Tror forøvrig at det drøyer noen dager før TM3 ruller i land i Norge.

Edit: presisering: gjelder Panamax, tviler på at Neopanamax kommer inn.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lintho

Jeg fikk nettopp beskjed om at min bil med VIN 201xxx ble produsert 19.januar, og er definitivt i Europa. Mer enn det kunne hun ikke si. Hun jeg snakket med var norsk.

Jeg betalte inn 35% EK før jeg fikk en faktura som viste rett beløp mtp EK. Det hadde ingenting å si i følge hun jeg snakket med. DNB og Tesla ordner det resterende beløpet uansett.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Virelli

Snakket med Tesla nå, og sa jeg hadde noen spørsmål angående Final Invoice. Han sa da med en gang at jeg kunne se bort i fra den, og at jeg ville bli kontaktet på telefon ang. levering. Da ville også ny betalingsinformasjon komme. Bilen var visstnok i Europa, men han kunne ikke si noe mer spesifikt om leveringsdato.

najtrox

Sitat fra: Virelli på mandag 11. februar 2019, klokken 10:21
Snakket med Tesla nå, og sa jeg hadde noen spørsmål angående Final Invoice. Han sa da med en gang at jeg kunne se bort i fra den, og at jeg ville bli kontaktet på telefon ang. levering. Da ville også ny betalingsinformasjon komme. Bilen var visstnok i Europa, men han kunne ikke si noe mer spesifikt om leveringsdato.

Hadde akkurat tenkt å ringe de selv, men hvis dette var beskjeden er det kanskje like greit å avvente. Tipper de vil ha pengene sine og tar kontakt når de har konkret info om levering. Enn så lenge er 22 feb fortsatt datoen jeg har fått.

snd

Jeg betaler etter å ha sett bilen og notert evt. feil/skader. Som kunder bør vi sette press på kvalitetskontrollen.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Balrog

Snakket med Tesla, min er på vei, levering slutten av feb, han sa jeg blir oppringt ift betaling og levering straks de har ting på plass. Da mente han at jeg fikk et KID-nr. Det later til at ting er på stell, men at det er sykt mye som skal gjøres på kort tid og at de får svært mange underlige spørsmål. Vi bør vel la dem få jobbe mest mulig i fred....

Jo flere som skal sabotere utleveringer ved å ha bilen på NAF-kontroll og undersøkt grundig av Detektiv Downs som finner en ripe på undersiden av rattstammen og ikke betaler før hele rattstammen er byttet, desto lengre tid tar det selvsagt før vi andre får utlevert vår bil. Er det uvesentlige mangler ved utlevering av bilen er det ikke verre enn at det noteres og Tesla fikser det på et egnet senere tidspunkt. Jeg har opplevd dette som svært ryddig av Tesla.

Dette er en bruksbil som skal kjøres noen hundre tusen km i regn, snø, saltsørpe, gjørme, sand og skitt. Om man har venner som kommer og måler avstanden mellom koffertlokket og bakskjermen for å se om det er helt likt på begge sider bør man kanskje finne seg venner med annet fokus.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

HermanGatevold

Sitat fra: snd på mandag 11. februar 2019, klokken 12:54
Jeg betaler etter å ha sett bilen og notert evt. feil/skader. Som kunder bør vi sette press på kvalitetskontrollen.
Enig!

akseln


tuono

Sitat fra: Balrog på mandag 11. februar 2019, klokken 13:30

Dette er en bruksbil som skal kjøres noen hundre tusen km i regn, snø, saltsørpe, gjørme, sand og skitt. Om man har venner som kommer og måler avstanden mellom koffertlokket og bakskjermen for å se om det er helt likt på begge sider bør man kanskje finne seg venner med annet fokus.

Eller kanskje bruke rundt en halv million på en annen bil?

lintho

Sitat fra: tuono på mandag 11. februar 2019, klokken 13:55
Sitat fra: Balrog på mandag 11. februar 2019, klokken 13:30

Dette er en bruksbil som skal kjøres noen hundre tusen km i regn, snø, saltsørpe, gjørme, sand og skitt. Om man har venner som kommer og måler avstanden mellom koffertlokket og bakskjermen for å se om det er helt likt på begge sider bør man kanskje finne seg venner med annet fokus.

Eller kanskje bruke rundt en halv million på en annen bil?
Som feks en av de med 6 mnd +++ leveringstid? Husk at han mest sannsynlig ønsker elbil.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

snd

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Amoss

Sitat fra: snd på tirsdag 12. februar 2019, klokken 12:22
Sitat fra: akseln på mandag 11. februar 2019, klokken 13:48
Skal dere ha med kontanter da?

Bankremisse  ;)

Vurderer å gjøre det samme når min tid kommer. Oppdater oss her om hvordan dette går, eller om Tesla nekter å levere ut før pengene er på konto?
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA