Skrevet av Emne: Angående rekkevidde  (Lest 65039 ganger)

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11365
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #300 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 10:04 »
Etron skulle vel ha markedets kraftigste regen på 200kW eller noe sånt.
At den ikke holder til enpedals kjøring tror jeg nå bero på feil innstillinger.
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Orbit

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2149
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #301 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 10:29 »
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Kåre Knatten

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 258
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #302 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 10:31 »
Audi har tidligere uttalt at de ikke ønsket en-pedalsmodus, sli at du slipper å ha beinet på pedalen hele tiden. Maks regenerering (225 kW) oppnås ved bruk av bremsepedalen.

gauge

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 58
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #303 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 11:19 »
Har de ikke lært noe av e-Golf da? Der kan jo velg mellom 0 og ganske kraftig regen med spaken. Funker helt fint det. Har 0 på langkjøring og full regen i byen. Burde da gå an å ha en "fri" eller 0 innstilling?

En innstilling for kun bremsing med skiver hadde også gjort seg, for å holde skivene fra å ruste. Håper de kommer med bedre dimensjonert mkeniask bremsesystem for elbiler etterhvert. Trenger ikke alt stålet som står ute å ruster.

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1666
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #304 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 11:50 »
tallene ser lovende ut! 10 mil mer enn i3' det er akseptabelt. spent på 120kmh testen


Kåre Knatten

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 258
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #305 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 12:14 »
Rensing av bremseskiver skjer automatiske på en Audi. Regenerering uten en-pedal er enklest å forholde seg til. En-pedal er en tilvendigssak.

Imagine

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 736
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #306 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:04 »
tallene ser lovende ut! 10 mil mer enn i3' det er akseptabelt. spent på 120kmh testen

TeslaBjørn gjør en 120km/t test (125 på speedometeret) og får 32kwh/100km forbruk på denne nå om vinteren (minus 3).
Blir vel drøyt 260km og fortsatt 10 mil mer enn i3 120ah i samme test.

Klart fornøyd med alt dette og ikke akkurat mindre fornøyd med å ha bestilt bilen nå :-)
Bare å få opp vannkjølte kabler hos Ionity nå så blir dette helt strålende.
« Siste redigering: tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:06 av Imagine »

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1666
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #307 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:10 »
+10 mil på i3s 120ah i 90 og 120 er bra. rett og slett.

kanskje man skal bestille likevel? :D

Imagine

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 736
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #308 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:13 »
+10 mil på i3s 120ah i 90 og 120 er bra. rett og slett.

kanskje man skal bestille likevel? :D

Kjør på  8)

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1666
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #309 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:15 »
skulle likt å se 0-100 og slikt også, kanskje de også er bedre enn fryktet/forventet?

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5476
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #310 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:20 »
TeslaBjørn gjør en 120km/t test (125 på speedometeret) og får 32kwh/100km forbruk på denne nå om vinteren (minus 3).
Blir vel drøyt 260km og fortsatt 10 mil mer enn i3 120ah i samme test.
Vet vi hvilke innstillinger TB kjører med m.t.p. klima osv? Elbil 24 kjørt i eco / efficiency med klimaanlegg bak slått av. Er vel stor forskjell på det og full bil i comfort modus.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1666
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #311 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:33 »
med så stort batteri er det ikke varmen som gjør forbruket blir dårlig, så er ikke sååå stresset over det.

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5476
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #312 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:35 »
med så stort batteri er det ikke varmen som gjør forbruket blir dårlig, så er ikke sååå stresset over det.
Kanskje, kanskje ikke. Stor forskjell på om klimaanlegget bak er aktivt eller ikke på vår Model X. Men der er det jo ett separat 6kW varmeelement bak, og en vesentlig større kupe.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

Løve

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 913
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #313 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:41 »
Nå må det vinnes i Lotto straks!

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11365
    • Vis profil
Sv: Angående rekkevidde
« Svar #314 på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 14:22 »
Rensing av bremseskiver skjer automatiske på en Audi. Regenerering uten en-pedal er enklest å forholde seg til. En-pedal er en tilvendigssak.
Ja det kan være et poeng. Selv om enpedals kjøring er enklere og mer moderne er kanskje Audi for trauste til at de tør endre folks vaner?
Men det kunne jo vært løst i sw ved å tilby begge deler. De hadde tjent på å gjøre litt research her.

Rensing av skiver skjer på bilen jeg har i dag også. Tror de fleste gjør det nå.
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013