Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Angående rekkevidde

Startet av elektro, fredag 04. januar 2019, klokken 19:59

« forrige - neste »

Øyvind.h

Etron skulle vel ha markedets kraftigste regen på 200kW eller noe sånt.
At den ikke holder til enpedals kjøring tror jeg nå bero på feil innstillinger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Kåre Knatten

Audi har tidligere uttalt at de ikke ønsket en-pedalsmodus, sli at du slipper å ha beinet på pedalen hele tiden. Maks regenerering (225 kW) oppnås ved bruk av bremsepedalen.

gauge

Har de ikke lært noe av e-Golf da? Der kan jo velg mellom 0 og ganske kraftig regen med spaken. Funker helt fint det. Har 0 på langkjøring og full regen i byen. Burde da gå an å ha en "fri" eller 0 innstilling?

En innstilling for kun bremsing med skiver hadde også gjort seg, for å holde skivene fra å ruste. Håper de kommer med bedre dimensjonert mkeniask bremsesystem for elbiler etterhvert. Trenger ikke alt stålet som står ute å ruster.

hemi

tallene ser lovende ut! 10 mil mer enn i3' det er akseptabelt. spent på 120kmh testen


Kåre Knatten

Rensing av bremseskiver skjer automatiske på en Audi. Regenerering uten en-pedal er enklest å forholde seg til. En-pedal er en tilvendigssak.

Imagine

#306
Sitat fra: hemi på tirsdag 29. januar 2019, klokken 11:50
tallene ser lovende ut! 10 mil mer enn i3' det er akseptabelt. spent på 120kmh testen

TeslaBjørn gjør en 120km/t test (125 på speedometeret) og får 32kwh/100km forbruk på denne nå om vinteren (minus 3).
Blir vel drøyt 260km og fortsatt 10 mil mer enn i3 120ah i samme test.

Klart fornøyd med alt dette og ikke akkurat mindre fornøyd med å ha bestilt bilen nå :-)
Bare å få opp vannkjølte kabler hos Ionity nå så blir dette helt strålende.

hemi

+10 mil på i3s 120ah i 90 og 120 er bra. rett og slett.

kanskje man skal bestille likevel? :D

Imagine

Sitat fra: hemi på tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:10
+10 mil på i3s 120ah i 90 og 120 er bra. rett og slett.

kanskje man skal bestille likevel? :D

Kjør på  8)

hemi

skulle likt å se 0-100 og slikt også, kanskje de også er bedre enn fryktet/forventet?

turfsurf

Sitat fra: Imagine på tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:04
TeslaBjørn gjør en 120km/t test (125 på speedometeret) og får 32kwh/100km forbruk på denne nå om vinteren (minus 3).
Blir vel drøyt 260km og fortsatt 10 mil mer enn i3 120ah i samme test.
Vet vi hvilke innstillinger TB kjører med m.t.p. klima osv? Elbil 24 kjørt i eco / efficiency med klimaanlegg bak slått av. Er vel stor forskjell på det og full bil i comfort modus.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hemi

med så stort batteri er det ikke varmen som gjør forbruket blir dårlig, så er ikke sååå stresset over det.

turfsurf

Sitat fra: hemi på tirsdag 29. januar 2019, klokken 13:33
med så stort batteri er det ikke varmen som gjør forbruket blir dårlig, så er ikke sååå stresset over det.
Kanskje, kanskje ikke. Stor forskjell på om klimaanlegget bak er aktivt eller ikke på vår Model X. Men der er det jo ett separat 6kW varmeelement bak, og en vesentlig større kupe.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Løve

Nå må det vinnes i Lotto straks!

Øyvind.h

Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 29. januar 2019, klokken 12:14
Rensing av bremseskiver skjer automatiske på en Audi. Regenerering uten en-pedal er enklest å forholde seg til. En-pedal er en tilvendigssak.
Ja det kan være et poeng. Selv om enpedals kjøring er enklere og mer moderne er kanskje Audi for trauste til at de tør endre folks vaner?
Men det kunne jo vært løst i sw ved å tilby begge deler. De hadde tjent på å gjøre litt research her.

Rensing av skiver skjer på bilen jeg har i dag også. Tror de fleste gjør det nå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA