Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PÅ og AV, ved inn- og utstigning.

Startet av elektro, tirsdag 16. april 2019, klokken 20:41

« forrige - neste »

elektro

Lever fint med at jeg må trykke på Start knappen for å skru på bilen. Det gjør at jeg også kan sette meg inn i bilen uten å skru den på. Det er av og til ønskelig.

En liten irriterende sak er imidlertid når vi er flere i bilen, og jeg går ut for å gjøre et lite ærend, kaste søppel på vei fra hytta eller lignende, så skrur bilen seg av når jeg setter meg inn igjen. Musikken stopper og WiFi sonen går ned etc. Det virker litt unødvendig.

Forstår konseptet med at det er fort gjort å gå fra bilen med motoren på, ettersom man ikke hører den, men altså.. hva er «best practice» på dette området? Tips og triks?

På Tesla kan du f.eks. la være å klikke døren helt igjen, så blir musikk, varme og alt stående på. På e-golf kan man åpne døren og så trykke på Start, hvis msn ønsker at bilen skal gå på «tomgang».. RTFM si'  :P
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

4Matic Fanatic

Samme køddet på I-Pace... dvs, du kan sette på parkeringsbremsen, sette giret i N i stedet for i P - da slår den seg visstnok ikke av.
e-Golfen har irritert meg i alle år med dette, OK, den slår seg ikke av når du går ut, men når du kommer inn igjen? Hva er tanken bak dette da?

Imagine


Tellus

Jepp. På I-Pace er oppskriften og sette bilen i N og deretter slå på parkeringsbrems. Tipper dette vil funke på e-tron også.

Orbit

Ser ut som e-tron gir deg 30 sek uten å slå av tenning:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Sitat fra: Orbit på søndag 21. april 2019, klokken 23:46
Ser ut som e-tron gir deg 30 sek uten å slå av tenning:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Ja, dette har jeg erfart ila. påsken. Korte stopp, som for å åpne en bom, går bra. Hva menes med at systemet registrerer at man har forlatt bilen ved at bremsepedalen ikke trås inn?

Skal teste N og Parkeringsbremsen, men det er noe omstendelig, og potensielt farlig å stadig sette bilen i N?

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA