Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder og media

Startet av bmw2002, torsdag 03. januar 2019, klokken 14:50

« forrige - neste »

HelectriC

Ja, det så interessant ut. Håper virkelig de bruker det til noe.
ioniq 5

Electric cars in Norway

#46
Antar kansje mange av dere har sett den nyeste Polestar 2 reklamen som får nå på Facebook. Men hvis ikke...

Den reklamen er veldig bra akkurat som bilen.

Jeg har jo vært innom showroom i Oslo sentrum flere ganger og sittet mye i bilen og jeg synes at denne reklamen gir et svært godt bilde av bilen :+1:  :+1:

Det er en flott bil med startpris under 500' og denne tror jeg blir en "slager" her i Norge :+1: det jo også trygt at de har en relasjon til Volvo dvs moderkonsernet i ryggen.

Det eneste minuset jeg kommer på er at det mangler varmepumpe på de første P2 (skal komme på senere utgaver sa de til meg hvert fall)  og så synes jeg de gule sikkerhetsbeltene på den hvite P2 de har hatt stående på showroom var litt lite delikate i gult/orange. Det så litt billige ut. Men sikkert tenkt som litt "signaturfarger". Hadde nok selv valgt svart - likt med setetrekk fargen. Polestar 1 hybriden hadde samme farge på sikkerhetsbelte. Men men det er jo en smakssak. Noen liker det og andre ikke.

Ser på denne 360 visningen innvendig i bilen på YouTube videoen som bare er 5 dager gml at det er svarte sikkerhetsbelte og det ser bedre ut :+1:

https://youtu.be/4ZmIE0xlnuE

Men ellers er det så mye pluss punkter på den bilen som bør nevnes og som jeg mener i sum gjør at dette er en svært god bil.
Kan jo ikke nevne de her så reis heller ned å se selv på Polestar i Oslo sentrum.


https://www.polestar.com/no/polestar-2/?utm_medium=so&utm_source=fb&utm_campaign=pcid_3497_41651_101469_277054_p_no_1local_so_fb&utm_content=ad

Jeg klarer ikke å lenke til reklamen for Polestar har låst den fra muligheten til å kopiere lenke.

Men legger ved lenke til hjemmesiden og noen print screen bilder fra mobilen jeg tok fra den reklamen.

HelectriC

De gule setebeltene kommer med performancepakken. Velger du uten performance får du svarte belter.
ioniq 5

Electric cars in Norway

#48
Ja, performancepakken :+1:  Jeg ble fortalt det av en svensktalede kontakt person i lokalet når jeg tastet inn alle mulighetene på den smartboard pc de hadde på det bordet rett ved trappa.

Men den performancepakken skal man vel ha seg? Selv med de sikkerhetsbeltene?

mroek

Personlig synes jeg gulldetaljene blir litt glorete, og selv om Öhlins-demperne og Brembo-bremsene helt sikkert er bedre enn standardkomponentene, så er det ikke verd 50k for meg. Bilen skal jo etter sigende være relativt sportslig oppsatt også i standardutførelse, og jeg tror at den største forskjellen som folk flest vil merke i dagliglivet er gulldetaljene...

Ytelsen er jo identisk, det er ikke som på Tesla at performance-pakken også gir mer futt. Så er det jo også slik at med Brembo-bremsene så må man ha minst 20" hjul, så for de som er mest opptatt av rekkevidde er det et suboptimalt valg.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Electric cars in Norway

#50
Sitat fra: mroek på onsdag 22. april 2020, klokken 23:49
Personlig synes jeg gulldetaljene blir litt glorete, og selv om Öhlins-demperne og Brembo-bremsene helt sikkert er bedre enn standardkomponentene, så er det ikke verd 50k for meg. Bilen skal jo etter sigende være relativt sportslig oppsatt også i standardutførelse, og jeg tror at den største forskjellen som folk flest vil merke i dagliglivet er gulldetaljene...

Ytelsen er jo identisk, det er ikke som på Tesla at performance-pakken også gir mer futt. Så er det jo også slik at med Brembo-bremsene så må man ha minst 20" hjul, så for de som er mest opptatt av rekkevidde er det et suboptimalt valg.

Ja dette blir smak og behag. Selv er jeg veldig glad i det "lille ekstra" på biler men du har jo helt rett i at det er ikke på P2 som på TM3 at man får mer ytelser. Men men det er hvertfall herlig å kunne velge mellom flere pakker ved bestilling  :+1: :+1:

Fra test under: (som forøvrig er postet også på egen innlegg her inne før)

Performance-bil

Bilen vi kjørte var «naturligvis» utstyrt med Performance-pakken man kan velge utover lanseringsversjonen til 469.000 kroner. Denne legger blant annet til oppgraderte støtdempere, oppgraderte bremser med Brembo-bremser foran og de knallgule sikkerhetsbeltene innvendig – en signaturdetalj hos Polestar.

https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/y3rlva/polestar-2-er-en-meget-verdig-konkurrent-til-tesla-model-3

HelectriC

Jeg synes ikke merprisen for performance er så veldig høy. Legger man uansett til for 20 tommer så blir pakken bare 40.000 dyrere enn uten og det er ikke så verst for alt det man får. Ser også steike tøff ut med de felgene!
ioniq 5

Electric cars in Norway

#52
Sitat fra: HelectriC på torsdag 23. april 2020, klokken 16:40
Jeg synes ikke merprisen for performance er så veldig høy. Legger man uansett til for 20 tommer så blir pakken bare 40.000 dyrere enn uten og det er ikke så verst for alt det man får. Ser også steike tøff ut med de felgene!

Da tenker vi helt likt  :+1: :+1: og de setebeltene hadde jeg klart å venne meg til.

De felgene har de nede på Oslo sentrum showroom plassert i egne hyller på veggen rett ved den motoren. Jeg har noen videos om dette på jutube. De felgene er helt råe👍👍 og de fete Brembo er aldri feil. Øhlins demper oppsettet er også heftig.

Så det er langt fra 50' kastet ut av vinduet.

De får man igjen når den senere skal selges....tror jeg...

Men de hadde toppet det skikkelig hvis de la inn litt mer motorytelser  i tillegg.

Men alt er snudd opp med  elbiler og begrep. Taycan med turbo er jo helt herlig.. .😁🤣 performance er jo tradisjonelt det "lille ekstra" som gir ekstra ytelse...men det er bare på TM3 det ikke på PS2...slik har det blitt.... Jeg lever veldig godt med det.

turfsurf

PS2 er en fin bil, men i motsetning til når TM3 kom så begynner det å bli litt flere alternativer i mere populære biltyper. Tror nok PS2 salget blir moderat og begrenser seg hovedsaklig til Volvo fansen....

Når det gjelder performance pakken, Øhlins er magisk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på torsdag 23. april 2020, klokken 20:18
PS2 er en fin bil, men i motsetning til når TM3 kom så begynner det å bli litt flere alternativer i mere populære biltyper. Tror nok PS2 salget blir moderat og begrenser seg hovedsaklig til Volvo fansen....

Når det gjelder performance pakken, Øhlins er magisk.

Ja, kansje du har rett :+1: :+1:, jeg vet ikke. Men uansett sett så er Polestar 2 det hva jeg kaller et "trygt valg" da. Kansje når varmepumpen kommer så selger de da mer? Jeg vet ikke.

Gleder meg til prøvekjøring :+1:

Electric cars in Norway

#55
Se og hør Polestar sjefen Thomas Ingenlath på webinaret  :+1: :+1:

Om Nordic EV Summit-webinaret:

https://www.tu.no/artikler/mot-internasjonale-elbil-topper-i-gratis-nordic-ev-summit-webinar/490403

Kopi:

DIREKTE KL 15.00: Gratis Nordic EV Summit-webinar.
Polestar-sjefen er én av foredragsholderne.

SVEIN-ERIK HOLE 21. APRIL 2020 - 19:00

Se bilde mitt. Dra sidebaren nederst på skjermen bort til 46 minutter for å komme rett til Thomas.

Dyktig kar :+1:

mroek

Dessverre hadde han ikke noe nytt å komme med for de som er utålmodige etter mer informasjon. Var stort sett gammelt nytt. Det eneste han sa om levering er at de skal levere de første bilene i juni/juli, som i beste fall betyr helt i slutten av juni for de første. Det er forsåvidt greit, men det er lite som tyder på at det kommer demobiler til landet før den tid heller, til tross for at de nå har hatt produksjon i gang i noen uker. Antakelig små volumer, men skulle likevel tro at de burde kunne få på plass noen demobiler fra denne første produksjonen.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Electric cars in Norway

#57
mroek, takk for en god oppsummering. Men jeg satt faktisk selv å så på og håpet på at han ville "lekke" noe ny info. om Polestar 2.

Men det skjer vel ikke på et webseminar :-\ men via Polestar appen eller pressemelding.

Her er Polestar appen for de som ikke har denne enda (et must å ha på mobilen):

Du fikk kansje med deg Brussel i januar? Der var P2 utstilt i Void :+1: jeg så en god video fra standen. Knall farge :+1:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.polestar.explore

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: turfsurf på torsdag 23. april 2020, klokken 20:18
PS2 er en fin bil, men i motsetning til når TM3 kom så begynner det å bli litt flere alternativer i mere populære biltyper. Tror nok PS2 salget blir moderat og begrenser seg hovedsaklig til Volvo fansen...

Det er jo per i dag en klasse som kun består av Model 3, og det skal komme en solid overraskelse om det virkelig kommer mange flere der som kan leveres før sommeren. Volvo har vel knapt lansert en bil som kun appellerer til Volvo-fansen siden siste generasjon av 960 for 25 år siden. Lite trolig at det er riktig spådom med andre ord.

Rent anekdotisk, jeg er definitivt ingen Volvo-fan etter fadesen av en bil de solgte meg i 2005 (V50). Men det er 15 år siden, greit nå å kunne gi de en ny sjanse.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Electric cars in Norway

#59
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 24. april 2020, klokken 21:28
Sitat fra: turfsurf på torsdag 23. april 2020, klokken 20:18
.

Rent anekdotisk, jeg er definitivt ingen Volvo-fan etter fadesen av en bil de solgte meg i 2005 (V50). Men det er 15 år siden, greit nå å kunne gi de en ny sjanse.

Ja motorproblemer med v50 var leit. Men det var jo ikke elbil heller da.

Nok om det. Jeg har vært nede på Polestar showeroom i Oslo noen ganger og det som slår meg er at det er mennesker i alle aldre og kvinner og menn som viser interesse for Polestar 2 elbilen.

Så jeg tror både Polestar 2 og  Volvo xc40 elbil begge kommer til å selge bra i Norge. Og begge er flotte biler.

XC40 har jeg bare sittet i fossil versjonen da. Har ikke sett elbilen "live" enda.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA