Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester og medieomtaler av EQC

Startet av daktari, søndag 30. desember 2018, klokken 23:04

« forrige - neste »

Orbit

Vintertesting i Sverige, og litt informasjon om batteristørrelse (angivelig 80kWh netto), rekkevidde og lading. Er innom en hutiglader med 86% SOC og kaldt batteri, som resulterer i 25kW ladeeffekt. I seg selv ikke så overraskende, men tidsestimatet som bilen gjør med 3 døgn gjenværende tid til fulladet tyder på at det er litt SW-justeringer igjen.....

https://www.youtube.com/watch?v=f3iNzlgP9uc
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

gal

e-tron har vel mulighet til å slå av ESP? Samme på EQC ser det ut til.
4 kjøreprogram og.

hELgenen


turfsurf

Hm, skjønner ikke hvordan Mercedes har tenkt navngivning her. På benz bilene har de jo GL foran på SUVene, hva skal de kalle sedan / stasjonsvognene til EQ merket?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

4Matic Fanatic

VG, for abonnenter.
https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/kJdQb6/test-av-mercedes-eqc-ny-elbil-i-toppklasse

Sier det som det er når det gjelder rekkevidden:
SitatRekkevidde avhenger av mye, for eksempel fart og temperatur. På autobahn kan man forvente 35–37 mil. Om vinteren kanskje ned i 26 mil, til og med under 20 mil. Dette må gjøres klinkende klart for kundene i forkant, hvis ikke får vi misfornøyde kunder, sier Michael Kelz som har ledet utviklingen av Mercedes EQC.

Strøm Tycoon

#22
Car magazine

https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/mercedes-benz/eqc-suv/

SitatMercedes EQC: verdict
The EQC isn't as boldly innovative as an i-Pace or Model X but that doesn't change the fact that it's a very good car. What's more, it feels tailormade for buyers keen to go electric but worried about the switchover.

In every detail, from the way it drives through to the comprehensive aftersales package, the EQC is like a giant comfort blanket painstakingly crafted to allay your every EV fear. Such peace of mind doesn't come cheap, of course, but who better to take the electric plunge with than the car maker that's been around as long as the car itself?


1000kwh

Kan nesten se ut som om største ankepunktet med Mercedesen er lav bakkeklaring og ingen luftfjæring. Ellers ser det jo ut som en bra bil og selvfølgelig super komfortabel antar jeg.  :+1:


4Matic Fanatic

SitatAlt i alt er det mye som tyder på at Mercedes ikke har fulgt eget motto om «Das Beste», men mer «Gut Genug».
Det kan fort være godt nok, men da må de også kunne levere og 200 biler senhøstes før det fortsetter neste sommer virker ikke overbevisende.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 15. mai 2019, klokken 08:23
Kan nesten se ut som om største ankepunktet med Mercedesen er lav bakkeklaring og ingen luftfjæring. Ellers ser det jo ut som en bra bil og selvfølgelig super komfortabel antar jeg.  :+1:

Ser det ikke står hvor mange cm bakkeklaringen er, men at den er 4cm mindre enn GLC...men GLC har bakkeklaring på 18-23 cm pga luftfjæring, som EQC ikke har. Betyr det at det er 4cm mindre enn 18? Eller 23? Eller noe annet? Hvis bakkeklaringen på EQC er 14cm så er det det samme som Tesla Model 3.
Tesla Model Y                         2021-

gal


4Matic Fanatic

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 15. mai 2019, klokken 09:41
Ser det ikke står hvor mange cm bakkeklaringen er, men at den er 4cm mindre enn GLC...men GLC har bakkeklaring på 18-23 cm pga luftfjæring, som EQC ikke har. Betyr det at det er 4cm mindre enn 18?
Ja.

1000kwh

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 15. mai 2019, klokken 09:58
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 15. mai 2019, klokken 09:41
Ser det ikke står hvor mange cm bakkeklaringen er, men at den er 4cm mindre enn GLC...men GLC har bakkeklaring på 18-23 cm pga luftfjæring, som EQC ikke har. Betyr det at det er 4cm mindre enn 18?
Ja.
I så fall er det jo mer enn stasjonsvogn (noe som er helt kurrant det forsåvidt) og ikke en SUV. Man forventer jo å kunne forsere litt terreng med en "SUV", feks en humpete hyttevei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA