Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Bilen "napper" bakover når den står i park?  (Lest 183 ganger)

jevel

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Bilen "napper" bakover når den står i park?
« på: Mandag 01. Juni 2020, klokken 14:11 »
Noen av dere som har fått bilen og som har lagt merke til at den "napper" litt bakover av og til om man står med den i park lenge?

Lånebilen jeg hadde gjorde dette to ganger når jeg sto på parkeringsplassen hjemme og satte meg inn i MBUX. Usikker på om dette er en softwaresak eller om det var noe feil med akkurat denne bilen. Det er ikke store rykket, men akkurat nok til at det vises på bilen.

boppus

• Sr. Member
  • Electrons - it's not just for lightbulbs anymore
    • Vis profil
Sv: Bilen "napper" bakover når den står i park?
« Svar #1 på: Mandag 01. Juni 2020, klokken 19:09 »
To måneder inn nå, og ingen nykker, nei.
Model S 2018 | EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 85D 2015

Øyvind.h

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Mandag 01. Juni 2020, klokken 20:43 »
Ganske sikker på at det skyldes at bilen holder alle fire hjul når du stopper. Men bytter til kun håndbrekket når den slås av.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jevel

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: Mandag 01. Juni 2020, klokken 22:59 »
Gjør den dette av seg selv også etter en liten stund når du bare står i park? I så fall forklarer det saken ja.