Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Referral på Model 3

Startet av eadie, torsdag 06. desember 2018, klokken 12:42

« forrige - neste »

ladov

En kollega har akkurat bestilt TM3 og jeg tenkte jeg skulle gi ham min referral men det var ikke så lett. Det er ingen steder på nettsidene til tesla hvor han kan legge den inn selv og da han sendte mail fikk han til svar at det var umulig å legge til i etterkant når han ikke gjorde det under selve bestillingen.

Er det Teslas offisielle politikk at det skal være så 'vanskelig' å legge inn en referral?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

1000kwh

Sitat fra: ladov på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:55
En kollega har akkurat bestilt TM3 og jeg tenkte jeg skulle gi ham min referral men det var ikke så lett. Det er ingen steder på nettsidene til tesla hvor han kan legge den inn selv og da han sendte mail fikk han til svar at det var umulig å legge til i etterkant når han ikke gjorde det under selve bestillingen.

Er det Teslas offisielle politikk at det skal være så 'vanskelig' å legge inn en referral?
Man må vel bruke linken din for å bestille. Det har aldri vært mulig å legge inn referral selv så vidt jeg vet.

Tror ikke Tesla prioriterer dette lengre nå som Model 3 er kommet. Det var vel lettere før å få referral registrert så lenge bilen ikke var utlevert enda.

Olemann

Er det slik at man mister 7 dagers returrett om man har brukt henvisningslink ved bestilling?  Hvordan skal ellers dette som er klippet fra retningslinjer for retur forstås....fordi gratis lading er jo en form for insentiv?

"Retningslinjer for retur

Å eie en Tesla innebærer at du kjører et av de mest avanserte, best ytende og sikreste kjøretøyene på markedet. Vi er sikre på at du blir fornøyd med det nye kjøretøyet ditt, og derfor gir vi deg tid til å oppleve den nye Teslaen din. Hvis du likevel skulle være misfornøyd med Teslaen, kan du returnere den til oss innen sju (7) kalenderdager, i tråd med vilkårene og betingelsene i disse retningslinjene.
Vi aksepterer retur av kjøretøyet så fremt kjøretøyet:
Ikke har vært gjenstand for noen registrering for eller søknad om tilgjengelige insentiver eller fordeler
Er i ny stand, uten skader eller unormal slitasje, og
Ikke har blitt videresolgt eller overført til noen person eller foretak.

Handyman

Sitat fra: Olemann på søndag 12. mai 2019, klokken 17:38
Er det slik at man mister 7 dagers returrett om man har brukt henvisningslink ved bestilling?  Hvordan skal ellers dette som er klippet fra retningslinjer for retur forstås....fordi gratis lading er jo en form for insentiv?

"Retningslinjer for retur

Å eie en Tesla innebærer at du kjører et av de mest avanserte, best ytende og sikreste kjøretøyene på markedet. Vi er sikre på at du blir fornøyd med det nye kjøretøyet ditt, og derfor gir vi deg tid til å oppleve den nye Teslaen din. Hvis du likevel skulle være misfornøyd med Teslaen, kan du returnere den til oss innen sju (7) kalenderdager, i tråd med vilkårene og betingelsene i disse retningslinjene.
Vi aksepterer retur av kjøretøyet så fremt kjøretøyet:
Ikke har vært gjenstand for noen registrering for eller søknad om tilgjengelige insentiver eller fordeler
Er i ny stand, uten skader eller unormal slitasje, og
Ikke har blitt videresolgt eller overført til noen person eller foretak.
Det siktes nok statlige eller skattemessige incentiver og ikke Teslas eget verveprogram.
Altså der kjøper får utbetalt ett eller annet eller redusert skatt som følge av kjøpet som ikke kan returneres.
Incentivene i Norge er avgiftslette, altså ikke noe som betales ut, eller reduseres i skatten, og derfor uproblematisk i forhold til retur av kjøretøyet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Olemann

Det er min antagelse også, selv om gratis strøm jo også er noe som forbrukes og belastes Tesla i den 7 dagers perioden dette gjelder.  Men, det er jo småtteri for Tesla, men prinsipielt så gir denne formuleringen Tesla rett til å nekte retur dersom man har anvendt seg av gratis strøm før retur.  Men igjen, ytterst smålig om det praktiseres slik, men hadde vært greit å fått dette avklart med Tesla.

Sitat fra: Handyman på søndag 12. mai 2019, klokken 17:53
Sitat fra: Olemann på søndag 12. mai 2019, klokken 17:38
Er det slik at man mister 7 dagers returrett om man har brukt henvisningslink ved bestilling?  Hvordan skal ellers dette som er klippet fra retningslinjer for retur forstås....fordi gratis lading er jo en form for insentiv?

"Retningslinjer for retur

Å eie en Tesla innebærer at du kjører et av de mest avanserte, best ytende og sikreste kjøretøyene på markedet. Vi er sikre på at du blir fornøyd med det nye kjøretøyet ditt, og derfor gir vi deg tid til å oppleve den nye Teslaen din. Hvis du likevel skulle være misfornøyd med Teslaen, kan du returnere den til oss innen sju (7) kalenderdager, i tråd med vilkårene og betingelsene i disse retningslinjene.
Vi aksepterer retur av kjøretøyet så fremt kjøretøyet:
Ikke har vært gjenstand for noen registrering for eller søknad om tilgjengelige insentiver eller fordeler
Er i ny stand, uten skader eller unormal slitasje, og
Ikke har blitt videresolgt eller overført til noen person eller foretak.
Det siktes nok statlige eller skattemessige incentiver og ikke Teslas eget verveprogram.
Altså der kjøper får utbetalt ett eller annet eller redusert skatt som følge av kjøpet som ikke kan returneres.
Incentivene i Norge er avgiftslette, altså ikke noe som betales ut, eller reduseres i skatten, og derfor uproblematisk i forhold til retur av kjøretøyet.

Handyman

Sitat fra: Olemann på søndag 12. mai 2019, klokken 19:28
Det er min antagelse også, selv om gratis strøm jo også er noe som forbrukes og belastes Tesla i den 7 dagers perioden dette gjelder.  Men, det er jo småtteri for Tesla, men prinsipielt så gir denne formuleringen Tesla rett til å nekte retur dersom man har anvendt seg av gratis strøm før retur.  Men igjen, ytterst smålig om det praktiseres slik, men hadde vært greit å fått dette avklart med Tesla.

Sitat fra: Handyman på søndag 12. mai 2019, klokken 17:53
Sitat fra: Olemann på søndag 12. mai 2019, klokken 17:38
Er det slik at man mister 7 dagers returrett om man har brukt henvisningslink ved bestilling?  Hvordan skal ellers dette som er klippet fra retningslinjer for retur forstås....fordi gratis lading er jo en form for insentiv?

"Retningslinjer for retur

Å eie en Tesla innebærer at du kjører et av de mest avanserte, best ytende og sikreste kjøretøyene på markedet. Vi er sikre på at du blir fornøyd med det nye kjøretøyet ditt, og derfor gir vi deg tid til å oppleve den nye Teslaen din. Hvis du likevel skulle være misfornøyd med Teslaen, kan du returnere den til oss innen sju (7) kalenderdager, i tråd med vilkårene og betingelsene i disse retningslinjene.
Vi aksepterer retur av kjøretøyet så fremt kjøretøyet:
Ikke har vært gjenstand for noen registrering for eller søknad om tilgjengelige insentiver eller fordeler
Er i ny stand, uten skader eller unormal slitasje, og
Ikke har blitt videresolgt eller overført til noen person eller foretak.
Det siktes nok statlige eller skattemessige incentiver og ikke Teslas eget verveprogram.
Altså der kjøper får utbetalt ett eller annet eller redusert skatt som følge av kjøpet som ikke kan returneres.
Incentivene i Norge er avgiftslette, altså ikke noe som betales ut, eller reduseres i skatten, og derfor uproblematisk i forhold til retur av kjøretøyet.
Det er garantert ment å gjelde insentiver fra myndigheter ol. som gjerne ikke kan tilbakeføres, og garantert ikke Teslas vervekampanjer. Superlading disse 7 dagene  (egentlig 14 dager i Norge) er for lommerusk å regne i forhold til merarbeidet og verditapet på bilen. Tror ikke det er mange som tolker setningen i det retningen du frykter.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Thorium

Må de 7500km brukes innen 6 mnd eller er de «tidsubegrenset»?

Vurderer om det er verdt å legge inn ny bestilling da jeg misforstod henvisningsprosedyren.

Bastian

Sitat fra: Thorium på mandag 27. mai 2019, klokken 13:10
Må de 7500km brukes innen 6 mnd eller er de «tidsubegrenset»?

Vurderer om det er verdt å legge inn ny bestilling da jeg misforstod henvisningsprosedyren.
Det er 6 måneder per referral du får.

Elmo

#113
Sitat fra: Bastian på mandag 27. mai 2019, klokken 13:53
Det er 6 måneder per referral du får.

7500km er da vel 7500km og ikke noen tidsbegrensning. Det var ved bestilling tidligere i år at man kunne få 6mnd (som jeg selv har).

Under Tesla henvisningsprogram hos meg står det nå:
Sitat fra: https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount
You and anyone using your referral code to buy a Tesla will receive 7.500 free Supercharger km! On May 28, this will revert back to 1.500 km.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Larmod3

I vilkårene står det også:

"Free Supercharger miles will apply to any vehicles on the same account, and will expire 6 months after the miles are added. Each additional referral will extend the expiration date by 6 months."
TM3 LR AWD
Bærum

Kgf

Hei.
Jeg bestilte meg model 3 igår, med referral på 7500 km. Tesla Bærum sa at dette gjaldt 7 500 km, og det var ikke tidsbegrenset på dato. Om det gikk 2 år, hadde ingen betydning....Uansett, jeg gleder meg til ny bil. Har lurt veldig på hva jeg skulle kjøpe, model S, Jaguar, leaf e+....
2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

Handyman

I dag fikk jeg en telefon fra Tesla (hovedkontoret) med beskjed om at 6mnd fri superlading (fra dags dato) endelig var lagt til kontoen min.De beklaget at det hadde tatt lang tid.
Han jeg fikk referral-koden av hadde kun koden brukt en gang før meg.
Jeg bestilte bilen 5/12, og sendte koden inn via epost 7/12.
Har purret dem om saken flere ganger pr. epost, uten noe som helst svar tidligere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA