Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model 3 => Emne startet av: eadie på torsdag 06. desember 2018, klokken 12:42
Jeg har Model S fra før. Har nå konfigurert Model 3.
Kan jeg bruke min EGEN referral for å få rabatt/fordeler med supercharger, etc for min egen Model 3 bestilling, eller må jeg bytte med en annen?
Og, hvis jeg bruker en referral fra en venn, HVOR kan jeg legge inn det på Model 3 bestillingen/konfigureringen? Klarer ikke å finne noe sted.
Referral gjelder ikke for Model 3 dessverre. Fikk bekreftet over telefon med Tesla istad
Snakket med selger i Stavanger i dag. De ante ikke hvordan hverken henvisningskoder skulle håndteres, eller om noe kunne legges til «off menu» ...
Hadde håp om å kunne gi bedre info neste uke.
Selgere i Tesla vet ikke selv en gang. Men denne metoden fungerer. Jeg brukt den selv tidligere idag. De kan ikke nekte oss når vi har fått bekreftet.
Sitat fra: Elmaster på torsdag 06. desember 2018, klokken 19:37
Selgere i Tesla vet ikke selv en gang. Men denne metoden fungerer. Jeg brukt den selv tidligere idag. De kan ikke nekte oss når vi har fått bekreftet.
Fungerer ikke for meg. Fikk aldri bekreftelse, til tross for at referralkoden hele tiden sto i url'en.
Prøvde i ettertid å bytte til en annen kode, men får fortsatt ikke noen bekreftelse.
Sendte forespørsel til Tesla, men ble henvist videre til teamet for Model 3.
Med dette får du iallefall opp 6 måneders gratis supercharging, om det virker eller ikke gjenstår å se.
https://3.tesla.com/no_NO/model3/design/RNxxxxxxxxxx?&redirect=no&referral=xxxxxxxx#battery
(https://3.tesla.com/no_NO/model3/design/RNxxxxxxxxxx?&redirect=no&referral=xxxxxxxx#battery)
Artig nok er det ikke mulig for min del å få noen form for tilbakevirkende kraft på dette. Ikke at 6mnd gratis lading egentlig betyr noe, men det er likevel surt å ikke få det med om andre får det. Blir nok en tlf til en selger over helgen.
Flere på Tesla sin facebook gruppe som kunne si de hadde fått til gratis supercharger på sin bestilling på TM3.. Synd når man legger inn bestilling, da man har fått beskjed at dette ikke vil fungere.. Men tydeligvis gjør det det... bummer.. Er ikke katastrofe, men er utrolig deilig å vite at man har det!
med en rekkevidde på 530km er ikke behovet for supercharger særlig stort med mindre man bor i bilen og pendler mellom ulike landsdeler. Skal man på bilferie i Europa er det sjukt billig med fly og leiebil i stedet. Verdien av gratis SC i 6 mnd er ikke særlig stor, med mindre men får tak i en M3 SR og har tenkt å hoppe etter Bjørn Nyland, Tesla-legenden.
Da er det visstnok bekreftet, og de som har bestilt allerede uten kode kan sende en e-post til buildmy3emea@tesla.com og oppgi RN-nummer og ref.kode man vil benytte ;)
Sitat fra: Balrog på fredag 07. desember 2018, klokken 01:01
Skal man på bilferie i Europa er det sjukt billig med fly og leiebil i stedet.
Ikke i skoleferien
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 07. desember 2018, klokken 13:45
Sitat fra: Balrog på fredag 07. desember 2018, klokken 01:01
Skal man på bilferie i Europa er det sjukt billig med fly og leiebil i stedet.
Ikke i skoleferien
Og ikke hverken enkelt eller billig å leie Tesla (tipper jeg). Ikke aktuelt å kjøre med ICE.
Oppskrift fra Tesla:
- Send an e-mail to buildmy3EMEA@tesla.com
- The word 'referral' in the subject line
- RN number of the Model 3 you want to apply the referral code to
- The referral code you want to use
Er det mulig å bruke egen referral for oss som eier Tesla fra før?
Fikk det ikke til på min bestilling iallfall, men kan være aktuelt å bytte kode i stedet.
Som varslet er bruker utestengt grunnet spamming av forumet med refferals
Modig :o
Sitat fra: SH aka F_P på fredag 07. desember 2018, klokken 13:40
Da er det visstnok bekreftet, og de som har bestilt allerede uten kode kan sende en e-post til buildmy3emea@tesla.com og oppgi RN-nummer og ref.kode man vil benytte ;)
Fungerer dette? Jeg fant ikke noen plass å legge inn referralkoden når jeg bestilte, men viss det går nå i ettertid så er jo det supert :)
Sitat fra: Elektrolytt på fredag 07. desember 2018, klokken 15:41
Er det mulig å bruke egen referral for oss som eier Tesla fra før?
Det som har vært reglen er at du får gratis superlading (6mnd nå), men ikke vervepremie når du verver deg selv.
:+1:
Hvilke fordeler/gaver får den som gir bort en kode ?
Ladestasjon, modellbil, hjulsett etc.
Tesla-Bjørn fikk en Model X...
Da kan jeg informere om at referralprogrammet fortsetter i morgen ;)
Premier etc er ukjent, men det fortsetter altså så alle kan trekke pusten og slappe helt av. No rush :D
Sitat fra: HCO på lørdag 08. desember 2018, klokken 15:12
Ladestasjon, modellbil, hjulsett etc.
Tesla-Bjørn fikk en Model X...
Tesla-Bjørn har vervet så mange at han også får den nye "Roadster" når den kommer.
(Rett meg hvis jeg tar feil)
Hei
Er det mulig å legge til referral etter å ha bestilt (i forrige uke) på en "normal" måte?
Finner ikke dette på min Teslakonto.
Må man virkelig ty til div bakveier og URL-triks som omtalt diverse steder eller prøve få tak i en selger som ikke svarer?
Sitat fra: anorway på mandag 10. desember 2018, klokken 09:00
Tesla-Bjørn har vervet så mange at han også får den nye "Roadster" når den kommer.
(Rett meg hvis jeg tar feil)
Og dersom han ikke har samlet nok enda, er jo dette god nok grunn til å bruke Tesla-Bjørn sin referral-kode ved bestilling av bil. Om han får Roadster II, regner jeg med at den ikke kommer til å stå i garasjen og samle støv, men gi oss mye moro på YouTube.
Sitat fra: HCO på mandag 10. desember 2018, klokken 09:09
Sitat fra: anorway på mandag 10. desember 2018, klokken 09:00
Tesla-Bjørn har vervet så mange at han også får den nye "Roadster" når den kommer.
(Rett meg hvis jeg tar feil)
Og dersom han ikke har samlet nok enda, er jo dette god nok grunn til å bruke Tesla-Bjørn sin referral-kode ved bestilling av bil. Om han får Roadster II, regner jeg med at den ikke kommer til å stå i garasjen og samle støv, men gi oss mye moro på YouTube.
Flesteparten av videoene hans (iallfall tidligere) var relatert til Nimber tasks, spørs om Roadsteren fyller den nytten. :laugh: Blir nok god underholdning allikevel, med "hammer it, shieeet".
Han har vel til nå fått en XP90DL, får to stk Roadster 2, og har vel også minst én SP100DL på vei. :P
Send meg en melding hvis noen vil bytte referalkode. Har bestilt M3, men ikke lagt inn kode enda.
Hvor finner man sin egen referral kode?
Jeg finner den på vår Tesla konto.
Til de av dere som har bestilt TM3 og ikke har Tesla fra før. Ref.koden dere får når TM3 er bestilt kan dessverre ikke benyttes på egen bil.
Ellers kan det være på sin plass å nevne at det ligger en egen tråd under kjøp/salg angående ref.koder.
De som alt har bestilt og vil legge til kode gjør dette på følgende måte:
o Send an e-mail to buildmy3EMEA@tesla.com (for example by replying to their order confirmation e-mail), including:
RN number of the Model 3 they want to apply the referral code to
The word 'referral' in the subject line
The referral code they want to use
Hvor på Tesla kontoen finnes denne referral koden. Finner ikke noe når jeg logger inn :-[
Jeg tror du må vente til bilen er levert før du kan bruke den. I alle fall står det referert til "owner" i beskrivelsen her: https://www.tesla.com/support/referral-program .
Tidligere fikk man kode så fort man hadde bil i bestilling, men er mulig dette har blitt endret i ettertid. Ble sikkert mye bytting av koder, og noen fikk sikkert også referrals uten å eie bil...
Jeg får beskjed av selger at dette ikke går , han sendte forespørsel videre opp i systemet. Så er det noen som faktisk har fått beskjed fra Tesla om at dette faktisk er mulig å legge inn?
Hvis du har et gyldig reservasjonsnummer og tester med http://wait.no/more/tesla/model3 , så ser du jo selv om det kommer opp en dialogboks med "6 måneder gratis superlading".
Websiden er laget slik at du kan bruke hvilken som helst referral-kode sammen med ditt eget Model 3 reservasjonsnummer.
Sitat fra: regeneration på fredag 07. desember 2018, klokken 15:39
Oppskrift fra Tesla:
- Send an e-mail to buildmy3EMEA@tesla.com
- The word 'referral' in the subject line
- RN number of the Model 3 you want to apply the referral code to
- The referral code you want to use
Noen som har fått noen bekreftelse etter å ha sendt denne eposten?
Sitat fra: Øyvind Hakkebo på mandag 10. desember 2018, klokken 22:15
Noen som har fått noen bekreftelse etter å ha sendt denne eposten?
Jeg har ikke hørt noe.
Ikke hørt noe jeg heller, ikke så mye en kvitteringsmail på mottatt forespørsel.
Er det typisk Tesla kundeservice? En autoreply med "Takk for henvendelsen, den vil bli håndtert blablabla" er ihvertfall bedre enn absolutt tystnad.
Fikk dere som benyttet denne fremgangsmetoden bekreftet at det fungerte? Skal gi en referral til en bekjent som allerede har bestilt model 3 via nettsiden.
Jeg sendte mail til buildmytesla-adressen først, hørte ikke noe, og sendte samme mail til referralprogram@tesla.com, da fikk jeg svar 14 dager etter.. Svaret antydet forøvrig litt at den første henvendelsen allerede var blitt registrert, men han som henviste meg fikk den ikke opp i sin oversikt før jeg mottok dette svaret, så antageligvis ikke.
Thank you for contacting us regarding the Tesla Referral Program. I apologize for any inconvenience this delayed response has caused. At this time I see referral code <kode> is applied and the free six months of supercharging is enabled. Let us know if you have any further questions or if there's anything else we can assist you with.
Sitat fra: Øyvind Hakkebo på mandag 10. desember 2018, klokken 22:15
Sitat fra: regeneration på fredag 07. desember 2018, klokken 15:39
Oppskrift fra Tesla:
- Send an e-mail to buildmy3EMEA@tesla.com
- The word 'referral' in the subject line
- RN number of the Model 3 you want to apply the referral code to
- The referral code you want to use
Noen som har fått noen bekreftelse etter å ha sendt denne eposten?
Fikk aldri bekreftelse eller svar, men jeg benyttet den metoden og har fått bekreftet av han jeg fikk koden av at jeg er registrert (antall henvisninger på koden økte fra 1 til 2 etter noen uker).
Om personen man brukte koden fra har fått opp en verving i sin app, da er det å anse som at man har fått fri lading?
Sitat fra: Dani3l på onsdag 30. januar 2019, klokken 21:13
Om personen man brukte koden fra har fått opp en verving i sin app, da er det å anse som at man har fått fri lading?
Ja
Blir godt å bli kvitt hele programmet.
Endelig kan man uttale seg om merket og bilene uten å bli beskyldt for å enten shorte aksjen eller samle referrals.
Sitat fra: P85TMS på fredag 01. februar 2019, klokken 09:15
Blir godt å bli kvitt hele programmet.
Endelig kan man uttale seg om merket og bilene uten å bli beskyldt for å enten shorte aksjen eller samle referrals.
Enig, men shorting tror jeg vi må leve med enda en stund. Tar tid før kyniske pessimister endrer seg ;-)
Deilig med avsluttet refferal program :-)
Orko har logget seg på via arbeidsgiver i Skattedirektoratet, så får ikke sperret IP adressen hans. Da får vi ta det som en grande-finale på refferal programmet :+1:
Jeg har ikke fått svar på referralmailen min, men han som vervet meg har fått meg opp på siden sin.
Er det 6 eller 9 måneder gratis superlading? Hvor kom dette med 9 måneder opp fra?
9 mnd hvis du ikke har prøvekjørt, såvidt jeg har forstått.
Sitat fra: GreenEyez på lørdag 02. februar 2019, klokken 11:05
Jeg har ikke fått svar på referralmailen min, men han som vervet meg har fått meg opp på siden sin.
JEg har heller ikke fåttt noen bekreftelse på at referralen jeg brukte har blitt registrert, men han som eier den jeg la inn har fått meg inn i Loot boxen sin
Sitat fra: Forum Admin på fredag 01. februar 2019, klokken 21:18
Deilig med avsluttet refferal program :-)
Orko har logget seg på via arbeidsgiver i Skattedirektoratet, så får ikke sperret IP adressen hans. Da får vi ta det som en grande-finale på refferal programmet :+1:
Kanskje skattedirektoratet planlegger å skattlegge fordeler mottatt gjennom referal-programmet :D
Er det bare meg eller er det ikke litt vel mye fokus på referal når du bare får gratis superlading i noen mnd?
Folk dropper å prøve for å få 3 mnd ekstra gratis superlading:) For de fleste snakker vi om veldig lite penger vs innkjøpsprisen....
Sitat fra: Bjoris på lørdag 02. februar 2019, klokken 12:03
Er det bare meg eller er det ikke litt vel mye fokus på referal når du bare får gratis superlading i noen mnd?
Folk dropper å prøve for å få 3 mnd ekstra gratis superlading:) For de fleste snakker vi om veldig lite penger vs innkjøpsprisen....
Et lite tips.
Ingen spør om navnet på passasjerer testsjåføren velger å ta med seg i bilen... Vi dro 3 stk.
Sitat fra: Bjoris på lørdag 02. februar 2019, klokken 12:03
Er det bare meg eller er det ikke litt vel mye fokus på referal når du bare får gratis superlading i noen mnd?
Folk dropper å prøve for å få 3 mnd ekstra gratis superlading:) For de fleste snakker vi om veldig lite penger vs innkjøpsprisen....
Jeg var usikker på Tesla når jeg kjøpte min første X i 2017, men ikke usikker på 3 nå som jeg venter 3P.
Så jeg har ikke tenkt å prøvekjøre den :-) Og har ikke tenkt å levere den tilbake!
Man får noe helt unikt her, en bil som går på bane og på vei like bra som en fossil til 2-3 ganger prisen.
Samtidig er den lettkjørt, har plass til flere enn to, den har bagasjerom og frunk, den koster også en grei pris, går langt på lading og lave drivstoffutgifter.
Klart som alt annet, er den ikke 100% perfekt for alle, men det er en utrolig pakke man får.
Sitat fra: olavxxx på lørdag 02. februar 2019, klokken 16:51
Sitat fra: Bjoris på lørdag 02. februar 2019, klokken 12:03
Er det bare meg eller er det ikke litt vel mye fokus på referal når du bare får gratis superlading i noen mnd?
Folk dropper å prøve for å få 3 mnd ekstra gratis superlading:) For de fleste snakker vi om veldig lite penger vs innkjøpsprisen....
Jeg var usikker på Tesla når jeg kjøpte min første X i 2017, men ikke usikker på 3 nå som jeg venter 3P.
Så jeg har ikke tenkt å prøvekjøre den :-) Og har ikke tenkt å levere den tilbake!
Man får noe helt unikt her, en bil som går på bane og på vei like bra som en fossil til 2-3 ganger prisen.
Samtidig er den lettkjørt, har plass til flere enn to, den har bagasjerom og frunk, den koster også en grei pris, går langt på lading og lave drivstoffutgifter.
Klart som alt annet, er den ikke 100% perfekt for alle, men det er en utrolig pakke man får.
Ja. Er enig i disse vurderingene, men samtidig så er det en bil som stadig forbedres, siden produktutviklingen er mye mer dynamisk enn hos andre bilprodusenter. Derfor litt skeptisk til å legge penger på bordet for performance modellen nå, hvis det kommer en ludicrous modell med oppgradert ett eller annet, om 1/2 år. Trikset med Tesla ser ut til å være å kjøpe den riktige modellen og det riktige utstyret på rett tidspunkt.
Kommer alltid noe nytt ;)
Da har min referral dukket opp hos han jeg fikk koden av, men jeg ser ikke noe på min profil... Artig.
Sitat fra: hkaspenberg på fredag 08. februar 2019, klokken 08:28
Da har min referral dukket opp hos han jeg fikk koden av, men jeg ser ikke noe på min profil... Artig.
Det er helt normalt. Du vil sannsynligvis ikke se noe før du har fått bilen og har en aktivert Tesla-konto. Der vil det stå at du har gratis lading hvis jeg har skjønt det riktig.
Regner med dere som har Tesla fra før eller har prøvekjørt en Tesla S/X tidligere:
9måneder/3dager gjelder kun for dem som aldri har prøvekjørt en Tesla, uavhengig av modell.
Siden programmet avsluttes og man må velge premie innen 28. februar så kan vi vel regne med at de fleste ikke får noe for Model-3 refferalkoden sin? Feks oss som hadde 2 fra før.
Noen tanker rundt det?
Ang: Siden programmet avsluttes og man må velge premie innen 28. februar så kan vi vel regne med at de fleste ikke får noe for Model-3 refferalkoden sin? Feks oss som hadde 2 fra før.
Noen tanker rundt det?
Det sto faktisk 1. april en periode før de skiftet til 28. februar. Tesla kundeservice per. tlf. mener at jeg burde få premie, men det virker ikke slik mht. e-post fra referralprogram@tesla.com. Fra sistnevnte e-postadr. har de et type standardsvar og i slutten av e-posten står det: Selections of all rewards have to be done in their awards in the Tesla app Loot Box by 2/28/19. (Jeg har ikke tilgang til awards på look box før jeg får bilen i mars og det blir for seint.)
Hvis noen har noe info. om hvilke paragrafer man kan vise til får å hente ut premie er jeg intr.
Kundeservice i Norge sier en ting og kundeservice på e-post sier motsatt...
Håper de tar til fornuft og i hvertfall setter fristen til orginal dato 1. april...
Har du sjekket appen?
Skal vist kunne forhåndsvelge premie derifra fra og med i dag også blir den sendt ut når bilene er utlevert.
Nei, jeg har dessverre ikke noe valg på appen vedr. det å ta ut premie i forkant av at bilen kommer. Grunnen er som Teslaserv. sier per. tlf. at jeg ikke har mottatt Teslaen.
Dette de skulle rette opp i appen i dag, men mulig det ikke er på plass enda?
Takk for info. Kundeservice sa ikke noe om en slik retting. Får vente litt å se da...
Ingen appendringer hos meg, men de har jo lovet folk premier og dette er basert på datoen for når bilen er bestillt!
Så vi får håpe det ordner seg.
Hvis det er i dag amerikansk tid, så har de ikke våknet enda. Har også bedt referral-gjengen om avklaring.
Fikk faktisk svar på eposten min til Tesla!
As you are already aware, our referral program has ended and all rewards need to be redeem on or before 28th February 2019.
In this regard, Tesla has decided that all customers who have pending referral awards (even if the car has not yet been delivered) will have the ability to select awards in their Loot Box by or before 2/28/19, and will not be able to after that date.
Our engineers are currently working of making the awards available in your mobile app for selection.
At this moment we have to kindly ask you for your patience.
Kind Regards,
Men har man inte fått leverat bilen kan man ju inte logga in i appen...?
Sitat fra: Martin Hellström på mandag 18. februar 2019, klokken 10:45
Men har man inte fått leverat bilen kan man ju inte logga in i appen...?
Joa, går fint hvis du har hatt Tesla fra før hos meg.
Raderade appen, lastade ner den på nytt och kom in nu, tack!
hmm håper de ordner dette, jeg har 3 aktive refferals jeg ville gjøre om til credits for å betale bilen, men siden man ikke får gjort noe, og bilen kommer snart.... doh!!
Sitat fra: hemi på mandag 18. februar 2019, klokken 14:41
hmm håper de ordner dette, jeg har 3 aktive refferals jeg ville gjøre om til credits for å betale bilen, men siden man ikke får gjort noe, og bilen kommer snart.... doh!!
Er vel ingenting du får gjort om til credits nå lenger? Var ikke det bare mens powerwall var tilgjengelig, at du kunne gjøre den om til credits?
Hei, er det noen her som har bestillt Tesla for første gang , som enda ikke har fått bil, men som har referrals liggende på seg som har tilgang til awards i Loot Box?
Eg har 3 referrals, 2 levert og 1 i bestilling, men får ikke opp awards i appen, noen ideer??
Får du bare opp det der bildet av en Model 3 og watch video og noe? Jeg har Tesla fra før, men etter 3eren kom inn så skjer det i blant, da må jeg bare stenge appen og starte den på ny, så går den forbi til Model X-en, og der er det tilgang til Loot box.
Men får du lov til å hente ut referral før du har Tesla selv? Det har hele tiden stått at referralprogrammet er for eiere, noe man i prinsippet ikke er før man har hentet ut bil...
Jeg kommer meg på en måte inn i Loot Box, men får ikke opp awards. Det er godt mulig jeg ikke kunne hente ut referral premier før, men jeg fikk jo egen kode med en gang bilen var bestillt og fikk da 3 venner til å handle seg bil og. Nå avslutter jo hele greiene 28.feb og Tesla har i den sammenheng sagt at alle som har referrals skal kunne velge «Loot» selv om bilene ikke er levert. Men da at Looten ikke blir utlevert før bilene er levert selvfølgelig. Det er jo sant som du skriver at jeg ikke er eier enda, så er mulig jeg ikke får noe for disse. Men hadde jo vært veldig greit, jeg vil jo bli eier i mars.. ;) [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Tror du kanskje burde ringe eller stikke innom ett Tesla Servicesenter så kanskje du får en forklaring :+1:
Sitat fra: hemi på mandag 18. februar 2019, klokken 14:41
hmm håper de ordner dette, jeg har 3 aktive refferals jeg ville gjøre om til credits for å betale bilen, men siden man ikke får gjort noe, og bilen kommer snart.... doh!!
Noen som vet hvor mye en referal gir i credits? Eller øker credits eksponentielt med antall referrals?
Sitat fra: Pocoloco på fredag 22. februar 2019, klokken 14:54
Sitat fra: hemi på mandag 18. februar 2019, klokken 14:41
hmm håper de ordner dette, jeg har 3 aktive refferals jeg ville gjøre om til credits for å betale bilen, men siden man ikke får gjort noe, og bilen kommer snart.... doh!!
Noen som vet hvor mye en referal gir i credits? Eller øker credits eksponentielt med antall referrals?
Hva er det du mener du skal få credits for? Stilte igrunnen samme spørsmål lenger oppe her, trodde det kun var i tidene da Powerwall var referralgave at man kunne gjøre den om til store credits? Får man fortsatt credits for noe?
Her er det en som også snakker om credits, 57000 faktisk :P
https://elbilforum.no/index.php?topic=44007.msg769576#msg769576
Ja, men 57000 credits var akkurat det man kunne velge som gave i stedet for å ta ut en powerwall, for fem henvisninger. Men det programmet sluttet i september eller noe, så ville trodd de fleste hadde valgt referralgave for det programmet til nå...
Det har ikke vært noen gaver som har vært listet opp med mulighet for å velge credits det siste halve året, som jeg har fått med meg iallfall.
Sjekket akkurat kontoen til den jeg fikk referral fra. Han kan velge mellom en caps som ikke er tilgjengelig, eller sende et bilde ut i verdensrommet.
Ja, det stemmer.
Kunne velge mellom Powerwall eller 57000.
Flere enn meg som ikke får valgt gave? Alle henvisningene mine er der, med navn og dato, men appen viser ikke gavene jeg kan velge.
Nærmer seg 28. :o
Sitat fra: TRM på søndag 24. februar 2019, klokken 23:12
Flere enn meg som ikke får valgt gave? Alle henvisningene mine er der, med navn og dato, men appen viser ikke gavene jeg kan velge.
Nærmer seg 28. :o
Send e-post til ReferralProgram@tesla.com
Sitat fra: olavxxx på søndag 24. februar 2019, klokken 23:16
Sitat fra: TRM på søndag 24. februar 2019, klokken 23:12
Flere enn meg som ikke får valgt gave? Alle henvisningene mine er der, med navn og dato, men appen viser ikke gavene jeg kan velge.
Nærmer seg 28. :o
Send e-post til ReferralProgram@tesla.com
Jeg har heller ikke fått mulighet til å velge "award" ennå. Jeg har sendt e-post til ReferralProgram@tesla.com, men får bare type standard svar tilbake om at jeg får det ved å velge før 28.02. osv. Noen har nevnte at en ny app skal komme, men jeg har avinstallert+installert uten at appen forandrer seg.
Jeg nevnte veldig klart i siste e-post at grunnen til at det ikke dukker opp award/premie antakelig er at bilen min ikke blir levert før i mars. (Fristen i programmet var faktisk 1.april en stund før den ble justert til 29.02.) Vet ikke hvordan regelverket er mht. slike referralprogram, men synes det er rart at en slik "umulig" frist kan stoppe oss å kreve premie. Man har gjort en innsats for å reklamere(hjelpe/verve el.) og denne nye kjøperen bruker min ref. innen er frist. Etter referralprogrammet burde vel man ha krav på premie da. Andre meninger om sistnevnte?
Er i samme båt som deg JIB, får bil nå i mars. Får ikke opp awards i appen og kan ikke velge premie. Ringte Tesla SC i forrige uke, fikk bare til svar at det ordnet seg nok (han jeg snakket med virka veldig travel). Har sendt Mail til referralprogram@tesla.com, men ikke fått noe svar enda. Jeg er enig med deg i at vi og burde få muligheten til å velge oss premie og at de bør ordne opp i dette på en eller annen måte. Men frustrerende å ikke kunne få noen skikkelige svar.
noen skrev de fikk credits på face for refferals nå og... så varierer vel? men kan jo hende de juger.
Uansett, får ikke noen lader eller felger heller? :p
Sitat fra: hemi på mandag 25. februar 2019, klokken 21:08
noen skrev de fikk credits på face for refferals nå og... så varierer vel? men kan jo hende de juger.
Uansett, får ikke noen lader eller felger heller? :p
Tror credits var tidligere runder(?).
Var innom Tesla Skøyen idag. Snakket med to selgere. To totalt nedsnødde personer. Mulig det kommer en ny tråd om denne opplevelsen, men det handler i korte trekk om to selgere som uttrykte med all sin væremåte at jeg helst ikke skulle forstyrre de i sitt arbeid. Som jeg mistenker må ha vært å se siste episode av Paradise Hotel. Eller surfe på finn.no etter leilighet på Grunerløkka.
Referral kunne de iallefall ikke hjelpe med. Utifra oppsynet deres forsto jeg vel igrunn det før jeg spurte, men han ene karen fortalte at referral styres i sin helhet fra USA, og at han ikke kunne gjøre annet enn det jeg kunne gjøre - å sende en mail til referral@tesla.com, ett eller annet. Og det tror jeg han har rett i. For det har jeg lest her på forumet et sted.
Må si jeg fikk veldig ambivalente følelser for hele bilbestillingen. Har tidligere hatt svært gode erfaringer med Tesla Skøyen, men om dette er nivået det har falt ned til ser jeg mørkt på å eie en Tesla igjen.
Det faktum at det i lokalet sto utstilt en nydelig perlehvit Model 3 fikk meg heldigvis i bedre humør. Tesla skal være glad de har biler som selger seg selv.
Sitat fra: TRM på mandag 25. februar 2019, klokken 21:58
Det faktum at det i lokalet sto utstilt en nydelig perlehvit Model 3 fikk meg heldigvis i bedre humør. Tesla skal være glad de har biler som selger seg selv.
Der traff du spikeren på hodet.
Har også hørt mye luddig fra "selgere" i Tesla-lokalet.
Den beste må ha vært hun som anbefalte meg å kjøpe 2 stk umc, når jeg spurte om pris på dobbeltlader til Model S for noen år siden.
meeen altså, kvalifiserte, interessert arbeidskraft er over middels vanskelig å få tak på.
Sitat fra: TRM på mandag 25. februar 2019, klokken 21:58
Var innom Tesla Skøyen idag. Snakket med to selgere. To totalt nedsnødde personer.
Har han "kontoret" til høyre for inngangsdøra? For jeg var der også for en mnd siden, han var så spydig og det virket som om man forstyrret de. Jeg fikk spurt to ting om referral og lading av TM3, men han kunne ikke svare heller. De korte og kalde svarene kom ut av kjeften mens han så på skjermen uten å se meg i øyne. For en dårlig opplevelse :-1:
Flaks man bor i Nord Norge og ikke trenger å dra dit ever!
Der kunne eg plutselig velge awards også
Da fikk jeg opp valget på refferal i lootbox, kjekt.
Hadde bare 1, så jeg forventet å bare kunne sende et bilde ut i bane med Spaceman :laugh:
Bedre med en limited edition caps/hat
Sitat fra: hemi på mandag 25. februar 2019, klokken 21:08
noen skrev de fikk credits på face for refferals nå og... så varierer vel? men kan jo hende de juger.
Uansett, får ikke noen lader eller felger heller? :p
Jeg fikk anledning til å ta ut lader med en gang jeg hadde tatt ut min egen Model 3. (Brukte min egen referral kode ved bestilling)
Sitat fra: maldal på tirsdag 26. februar 2019, klokken 05:52
Der kunne eg plutselig velge awards også
Hmm, er mulig det er rett da, jeg har 2 før 23. Desember og 1 etter ::) Får vel prøve å finne meg noen som evt vil bytte da..
Fikk mail fra Referral program i går kveld med følgende tekst "Thank you for contacting Tesla Referral Program Support and please accept our apologies for the delayed response and any frustration this might have caused"
De jobber på, det er sikkert selv om ting tar tid...
;-D Hans
jeg har 3 refferals, etter 24 desember, og får ikke valgt model 3 felger heller :/
Jeg bør vel ha hjul på S/X + hjul på 3(?). [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Sitat fra: trykkertor på mandag 25. februar 2019, klokken 22:03
Sitat fra: TRM på mandag 25. februar 2019, klokken 21:58
Det faktum at det i lokalet sto utstilt en nydelig perlehvit Model 3 fikk meg heldigvis i bedre humør. Tesla skal være glad de har biler som selger seg selv.
Der traff du spikeren på hodet.
Har også hørt mye luddig fra "selgere" i Tesla-lokalet.
Den beste må ha vært hun som anbefalte meg å kjøpe 2 stk umc, når jeg spurte om pris på dobbeltlader til Model S for noen år siden.
Fantastisk! :)
Du spurte ikke samtidig om hvor mange UMC hun ville anbefale til Superladeren?
Nå virker det som om alt som har med referral er fjernet både på tesla.com og i appen.
Så da kan man ikke følge med på dette lengre.. :/
Sitat fra: larssr på onsdag 08. mai 2019, klokken 13:44
Sitat fra: Daniel Johannessen på onsdag 08. mai 2019, klokken 13:25
Nåværende status med henvisning til modell 3
Inntil 28. mai 2019 får du 7500km gratis supercharging hvis du bruker min henvisningskode: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
etter 28. mai faller det, men du kan fortsatt få 1500 gratis km ved hjelp av koden :)
Anbefaler deg å ta en titt på de festede trådene på model 3 forumet..
Raskeste måten å bli kastet ut på, dette... ;)
Ekstra kjedelig for forum adm. å måtte redigere sitater i tillegg (derfor erstatte jeg med xxx).
En kollega har akkurat bestilt TM3 og jeg tenkte jeg skulle gi ham min referral men det var ikke så lett. Det er ingen steder på nettsidene til tesla hvor han kan legge den inn selv og da han sendte mail fikk han til svar at det var umulig å legge til i etterkant når han ikke gjorde det under selve bestillingen.
Er det Teslas offisielle politikk at det skal være så 'vanskelig' å legge inn en referral?
Sitat fra: ladov på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:55
En kollega har akkurat bestilt TM3 og jeg tenkte jeg skulle gi ham min referral men det var ikke så lett. Det er ingen steder på nettsidene til tesla hvor han kan legge den inn selv og da han sendte mail fikk han til svar at det var umulig å legge til i etterkant når han ikke gjorde det under selve bestillingen.
Er det Teslas offisielle politikk at det skal være så 'vanskelig' å legge inn en referral?
Man må vel bruke linken din for å bestille. Det har aldri vært mulig å legge inn referral selv så vidt jeg vet.
Tror ikke Tesla prioriterer dette lengre nå som Model 3 er kommet. Det var vel lettere før å få referral registrert så lenge bilen ikke var utlevert enda.
Er det slik at man mister 7 dagers returrett om man har brukt henvisningslink ved bestilling? Hvordan skal ellers dette som er klippet fra retningslinjer for retur forstås....fordi gratis lading er jo en form for insentiv?
"Retningslinjer for retur
Å eie en Tesla innebærer at du kjører et av de mest avanserte, best ytende og sikreste kjøretøyene på markedet. Vi er sikre på at du blir fornøyd med det nye kjøretøyet ditt, og derfor gir vi deg tid til å oppleve den nye Teslaen din. Hvis du likevel skulle være misfornøyd med Teslaen, kan du returnere den til oss innen sju (7) kalenderdager, i tråd med vilkårene og betingelsene i disse retningslinjene.
Vi aksepterer retur av kjøretøyet så fremt kjøretøyet:
Ikke har vært gjenstand for noen registrering for eller søknad om tilgjengelige insentiver eller fordeler
Er i ny stand, uten skader eller unormal slitasje, og
Ikke har blitt videresolgt eller overført til noen person eller foretak.
Sitat fra: Olemann på søndag 12. mai 2019, klokken 17:38
Er det slik at man mister 7 dagers returrett om man har brukt henvisningslink ved bestilling? Hvordan skal ellers dette som er klippet fra retningslinjer for retur forstås....fordi gratis lading er jo en form for insentiv?
"Retningslinjer for retur
Å eie en Tesla innebærer at du kjører et av de mest avanserte, best ytende og sikreste kjøretøyene på markedet. Vi er sikre på at du blir fornøyd med det nye kjøretøyet ditt, og derfor gir vi deg tid til å oppleve den nye Teslaen din. Hvis du likevel skulle være misfornøyd med Teslaen, kan du returnere den til oss innen sju (7) kalenderdager, i tråd med vilkårene og betingelsene i disse retningslinjene.
Vi aksepterer retur av kjøretøyet så fremt kjøretøyet:
Ikke har vært gjenstand for noen registrering for eller søknad om tilgjengelige insentiver eller fordeler
Er i ny stand, uten skader eller unormal slitasje, og
Ikke har blitt videresolgt eller overført til noen person eller foretak.
Det siktes nok statlige eller skattemessige incentiver og ikke Teslas eget verveprogram.
Altså der kjøper får utbetalt ett eller annet eller redusert skatt som følge av kjøpet som ikke kan returneres.
Incentivene i Norge er avgiftslette, altså ikke noe som betales ut, eller reduseres i skatten, og derfor uproblematisk i forhold til retur av kjøretøyet.
Det er min antagelse også, selv om gratis strøm jo også er noe som forbrukes og belastes Tesla i den 7 dagers perioden dette gjelder. Men, det er jo småtteri for Tesla, men prinsipielt så gir denne formuleringen Tesla rett til å nekte retur dersom man har anvendt seg av gratis strøm før retur. Men igjen, ytterst smålig om det praktiseres slik, men hadde vært greit å fått dette avklart med Tesla.
Sitat fra: Handyman på søndag 12. mai 2019, klokken 17:53
Sitat fra: Olemann på søndag 12. mai 2019, klokken 17:38
Er det slik at man mister 7 dagers returrett om man har brukt henvisningslink ved bestilling? Hvordan skal ellers dette som er klippet fra retningslinjer for retur forstås....fordi gratis lading er jo en form for insentiv?
"Retningslinjer for retur
Å eie en Tesla innebærer at du kjører et av de mest avanserte, best ytende og sikreste kjøretøyene på markedet. Vi er sikre på at du blir fornøyd med det nye kjøretøyet ditt, og derfor gir vi deg tid til å oppleve den nye Teslaen din. Hvis du likevel skulle være misfornøyd med Teslaen, kan du returnere den til oss innen sju (7) kalenderdager, i tråd med vilkårene og betingelsene i disse retningslinjene.
Vi aksepterer retur av kjøretøyet så fremt kjøretøyet:
Ikke har vært gjenstand for noen registrering for eller søknad om tilgjengelige insentiver eller fordeler
Er i ny stand, uten skader eller unormal slitasje, og
Ikke har blitt videresolgt eller overført til noen person eller foretak.
Det siktes nok statlige eller skattemessige incentiver og ikke Teslas eget verveprogram.
Altså der kjøper får utbetalt ett eller annet eller redusert skatt som følge av kjøpet som ikke kan returneres.
Incentivene i Norge er avgiftslette, altså ikke noe som betales ut, eller reduseres i skatten, og derfor uproblematisk i forhold til retur av kjøretøyet.
Sitat fra: Olemann på søndag 12. mai 2019, klokken 19:28
Det er min antagelse også, selv om gratis strøm jo også er noe som forbrukes og belastes Tesla i den 7 dagers perioden dette gjelder. Men, det er jo småtteri for Tesla, men prinsipielt så gir denne formuleringen Tesla rett til å nekte retur dersom man har anvendt seg av gratis strøm før retur. Men igjen, ytterst smålig om det praktiseres slik, men hadde vært greit å fått dette avklart med Tesla.
Sitat fra: Handyman på søndag 12. mai 2019, klokken 17:53
Sitat fra: Olemann på søndag 12. mai 2019, klokken 17:38
Er det slik at man mister 7 dagers returrett om man har brukt henvisningslink ved bestilling? Hvordan skal ellers dette som er klippet fra retningslinjer for retur forstås....fordi gratis lading er jo en form for insentiv?
"Retningslinjer for retur
Å eie en Tesla innebærer at du kjører et av de mest avanserte, best ytende og sikreste kjøretøyene på markedet. Vi er sikre på at du blir fornøyd med det nye kjøretøyet ditt, og derfor gir vi deg tid til å oppleve den nye Teslaen din. Hvis du likevel skulle være misfornøyd med Teslaen, kan du returnere den til oss innen sju (7) kalenderdager, i tråd med vilkårene og betingelsene i disse retningslinjene.
Vi aksepterer retur av kjøretøyet så fremt kjøretøyet:
Ikke har vært gjenstand for noen registrering for eller søknad om tilgjengelige insentiver eller fordeler
Er i ny stand, uten skader eller unormal slitasje, og
Ikke har blitt videresolgt eller overført til noen person eller foretak.
Det siktes nok statlige eller skattemessige incentiver og ikke Teslas eget verveprogram.
Altså der kjøper får utbetalt ett eller annet eller redusert skatt som følge av kjøpet som ikke kan returneres.
Incentivene i Norge er avgiftslette, altså ikke noe som betales ut, eller reduseres i skatten, og derfor uproblematisk i forhold til retur av kjøretøyet.
Det er garantert ment å gjelde insentiver fra myndigheter ol. som gjerne ikke kan tilbakeføres, og garantert ikke Teslas vervekampanjer. Superlading disse 7 dagene (egentlig 14 dager i Norge) er for lommerusk å regne i forhold til merarbeidet og verditapet på bilen. Tror ikke det er mange som tolker setningen i det retningen du frykter.
Må de 7500km brukes innen 6 mnd eller er de «tidsubegrenset»?
Vurderer om det er verdt å legge inn ny bestilling da jeg misforstod henvisningsprosedyren.
Sitat fra: Thorium på mandag 27. mai 2019, klokken 13:10
Må de 7500km brukes innen 6 mnd eller er de «tidsubegrenset»?
Vurderer om det er verdt å legge inn ny bestilling da jeg misforstod henvisningsprosedyren.
Det er 6 måneder per referral du får.
Sitat fra: Bastian på mandag 27. mai 2019, klokken 13:53
Det er 6 måneder per referral du får.
7500km er da vel 7500km og ikke noen tidsbegrensning. Det var ved bestilling tidligere i år at man kunne få 6mnd (som jeg selv har).
Under Tesla henvisningsprogram hos meg står det nå:
Sitat fra: https://www.tesla.com/no_NO/teslaaccount
You and anyone using your referral code to buy a Tesla will receive 7.500 free Supercharger km! On May 28, this will revert back to 1.500 km.
I vilkårene står det også:
"Free Supercharger miles will apply to any vehicles on the same account, and will expire 6 months after the miles are added. Each additional referral will extend the expiration date by 6 months."
Hei.
Jeg bestilte meg model 3 igår, med referral på 7500 km. Tesla Bærum sa at dette gjaldt 7 500 km, og det var ikke tidsbegrenset på dato. Om det gikk 2 år, hadde ingen betydning....Uansett, jeg gleder meg til ny bil. Har lurt veldig på hva jeg skulle kjøpe, model S, Jaguar, leaf e+....
I dag fikk jeg en telefon fra Tesla (hovedkontoret) med beskjed om at 6mnd fri superlading (fra dags dato) endelig var lagt til kontoen min.De beklaget at det hadde tatt lang tid.
Han jeg fikk referral-koden av hadde kun koden brukt en gang før meg.
Jeg bestilte bilen 5/12, og sendte koden inn via epost 7/12.
Har purret dem om saken flere ganger pr. epost, uten noe som helst svar tidligere.