Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

Vesel

#105
Sitat fra: DanielSG på tirsdag 08. januar 2019, klokken 15:53
Påvirkes garantien fra Tesla hvis felger kjøpes eksternt?
Njah, i teorien skal garantien gjelde så lenge skaden eller feilen ikke skyldes direkte at det er noe feil med tredjeparts-hjulene. I praksis kan det hende at det blir mye krangling og trusler om innblanding av tredjeparter (Forbrukerrådet/Forliksrådet) om man skal få det man har krav på. F.eks. utbedring av setevarme som har sluttet å virke. Jeg har en Macbook Pro som jeg nylig ikke fikk bytta tastatur på på garantien fordi skjermen har noen hakk i ramma. Faen så patetisk unnskyldning for dem å spare noen usle kroner på en laptop til 19 000 kr (med maskinvare og materialer tilsvarende en pc til halve prisen), men jeg gadd ikke ta den kampen... Jeg vet ikke om Tesla er like dårlige på kundeservice som Apple.
Selv kommer jeg trolig til å kjøpe vinterhjul fra en tredjepart så jeg får dem akkurat slik jeg vil ha dem, og til og med litt rimeligere enn fra Tesla, og så evt ta den kampen om det blir noe galt med bilen. Jeg vil også ha alle servicer på bilen på et vanlig verksted, og ikke betale de latterlige prisene merkeverksteder skal ha. Garantien vil gjelde likefullt da.
Dersom bilen likevel må inn til Tesla på vinteren, får jeg bare bytte til sommerhjulene ute på parkeringsplassen og late som ingenting.  :P
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

HalvorV

Sitat fra: GOS på tirsdag 08. januar 2019, klokken 16:02

Prisen på 18" felger/dekkene fra Tesla er 19450 i følge deres ringerunde i dag til de første som får bilene

Nokian R3, Nokain pigg eller Pirelli

Til Performance?
Tesla Model Y Perfomance

najtrox

Vurderer pakke med 18 turbin med conti7 selv. Er vel fort 6k å spare, men kommer vel an på hvor sære de er på garanti..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


GOS

Nei, får vel ikke 18" til å passe på Performance. Jeg spurte ikke om prisen på 19:

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

18650

Sitat fra: GOS på tirsdag 08. januar 2019, klokken 17:30
Nei, får vel ikke 18" til å passe på Performance. Jeg spurte ikke om prisen på 19:

Spørsmålet er om Tesla har ordnet et vinterdekkalternativ på OEM 19" i det hele tatt til Performance. Noen annet er jeg ikke interessert i.

olavxxx

Sitat fra: 18650 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 18:08
Sitat fra: GOS på tirsdag 08. januar 2019, klokken 17:30
Nei, får vel ikke 18" til å passe på Performance. Jeg spurte ikke om prisen på 19:

Spørsmålet er om Tesla har ordnet et vinterdekkalternativ på OEM 19" i det hele tatt til Performance. Noen annet er jeg ikke interessert i.
Jfr innlegget mitt tidligere i tråden fra TMC see det ut som OEM 19" med originale utskjæringer går på. Vi kan håpe alle får det i Norge.

18650

Kan alltids få dreiet de opp selv, men da må man ta imot bilen på sommerhjul = senere levering. Vi får se.

gruffalo

Sitat fra: najtrox på tirsdag 08. januar 2019, klokken 17:10
Vurderer pakke med 18 turbin med conti7 selv. Er vel fort 6k å spare, men kommer vel an på hvor sære de er på garanti..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Hvilket tilbud tenker du på da? Som er 6 k billigere?

M

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

najtrox

#113
Sitat fra: gruffalo på tirsdag 08. januar 2019, klokken 18:33
Sitat fra: najtrox på tirsdag 08. januar 2019, klokken 17:10
Vurderer pakke med 18 turbin med conti7 selv. Er vel fort 6k å spare, men kommer vel an på hvor sære de er på garanti..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Hvilket tilbud tenker du på da? Som er 6 k billigere?

M

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk



Var vel noen ph turbin 18" med conti7 til 14' mener jeg?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Frosty

Her:

18" vinterhjul til Tesla Model 3! Turbin/Conti 7 - kun 13990,- ink TPMS!
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605

Toalmar

Har noen vurdert å kjøpe kun dekk løst og legge om hver vår / høst?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

#116
Tror du ikke det blir ekstra bryderi og kostnad ved omlegg, ikke reservehjul hjemme om en kommer ut en morgen og finner et flatt hjul, pluss ulempe ved salg? Og er dekkene istand til å tåle så hyppig omlegg ?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Man må selvsagt vurdere om det er en løsning for en selv.
Reservehjul tror jeg man ikke har bruk for, men en ulempe ved salg kan det være.
Dekkene tåler nok ett omlegg i året. har man litt kjørelengde så må man vel regne med å skifte dekk hver 3. sesong også.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olavxxx

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:18
Man må selvsagt vurdere om det er en løsning for en selv.
Reservehjul tror jeg man ikke har bruk for, men en ulempe ved salg kan det være.
Dekkene tåler nok ett omlegg i året. har man litt kjørelengde så må man vel regne med å skifte dekk hver 3. sesong også.
Du må legge om to ganger i året:
Vår + Høst

Toalmar

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:33
Du må legge om to ganger i året:
Vår + Høst
Det må man selvsagt, de tåler vel det uansett
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA