Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mutre/bolter og senterkopper ikke med vinterdekk?

Startet av saphran, onsdag 02. juni 2021, klokken 18:52

« forrige - neste »

saphran

Tok imot en ny Model 3 i går og ble litt distrahert oppi den kontaktløse ordningen (ingen til stede annet enn via SMS!) da førerdøren hadde en skade jeg måtte få rapportert (tenkte før jeg sa ja til å ha mottatt den, men det var ikke så lett..).

Har 19" performance-sommerdekk, men bestilte med 18" vinterdekk - og ser nå at det ikke er mutre eller senterkopper til dem. Er ikke det normalt med? Har sendt en melding til Tesla om det, men om noen andre lurer i fremtiden og kan det jo være greit å ha et svar her og, kjappere og kanskje :-O

Ottara

Jeg fikk ikke med i 2020 iallefall. Er jo bare å flytte over da..

Elmo

Hva skal du med dobbelt sett når de går om hverandre ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

saphran

Om de går om hverandre er det ikke kritisk nei, men vinteren tærer ofte på mutrene så da er det kjekkere med to enn ett sett.

Ingeniøren

Det er rimelig vanlig å levere med et sett muttere og nav kopper. Det har vært praksis på de fleste biler jeg har hatt. Vil du vil ha dobbelt sett så må du nok kjøpe det...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

HKS

Har aldri opplevd å få med ekstra sett med hjulbolter eller muttere på en ny bil. Har alltid bare brukt samme både sommer og vinter, og jeg bytter dekkene selv...

Tesla selger både "Aero-deksel" og "Aero-hjulkapselsett" som ekstrautstyr. Du kan også få hjulkapselsett av karbonfiber for 19" felgene dine... :D

https://shop.tesla.com/no_no/product/model-3-aero-felgdeksel
https://shop.tesla.com/no_no/product/model-3-aero-hjulkapselsett
Tesla Model 3 Long Range

Elmo

To sett bolter er fra tiden da mange hadde alufelger på sommerhjulene, og vinterhjul på stålfelger. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cra

Sitat fra: Elmo på fredag 04. juni 2021, klokken 13:19
To sett bolter er fra tiden da mange hadde alufelger på sommerhjulene, og vinterhjul på stålfelger.

Evt. ved kjøp av felg fra tredjepart; har fått anmerkning for bruk av feil muttere på kontroll en gang; jeg "kom i utakt" under omlegging av hjul og hadde brukt feil sett.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA