Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

P85TMS

#90
Sitat fra: olavxxx på mandag 07. januar 2019, klokken 22:56
Oppdatert info:
Megahjul sier de kan dreie felger til å passe performance, i den grad de ikke har utsparring for leppen.
Sier Megahjul noe om hvem som tar ansvaret når en felg de har dreid av senter på, uten produsentens samtykke, sprekker og din nye Model 3 ligger opp ned i en grøft?

Forøvrig, siden dette skulle handle om vinterdekk, så har jeg valgt Continental VinterContact TS850P til min Model 3.

Cowboystrekk

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 08. januar 2019, klokken 08:05
Sitat fra: olavxxx på mandag 07. januar 2019, klokken 22:56
Oppdatert info:
Megahjul sier de kan dreie felger til å passe performance, i den grad de ikke har utsparring for leppen.
Sier Megahjul noe om hvem som tar ansvaret når en felg de har dreid av senter på, uten produsentens samtykke, sprekker og din nye Model 3 ligger opp ned i en grøft?

Forøvrig, siden dette skulle handle om vinterdekk, så har jeg valgt Continental VinterContact TS850P til min Model 3.
Håper du er klar over at det er mellom-europeiske dekk? De er gode på våt og tørr veg, bra på snø, men har betydelig dårligere egenskaper på is enn nordiske vinterdekk. Bor man steder hvor det sjelden er is eller har muligheter til å la bilen stå\bruke kjetting ved behov så kan de være et meget bra valg :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

hemi

Felg produsenten er stortsett kina, og gir nok beng uansett.

rsomby

#93
CVC6/7 er et opplagt valg på vinterdekk. Ikke Nokian R2 hvertfall.

hemi


rsomby

R3 har jeg ikke prøvd. På model S var R2 et mareritt. Som å kjøre rundt på en geleklump.

Counterpointer

Sitat fra: hemi på tirsdag 08. januar 2019, klokken 11:01
R3 er milevis bedre enn R2
Finnes det noen test mellom R2 og R3 ?

Har tre alternativer på «blokka»
R3
Cvc7
Nereus 805

Jeg antar da at R3 er best på rekkevidde/rullemotstand, Cvc7 mest stillegående? (Har ikke den lyddempeskum?) og Nereus billigst men omtrent like bra.

Frosty

Ser på prisen Tesla tar for vinterdekk til Model S (25.200,- for Nokian R2 på 19") og mistenker at prisen for Nokian R2/R3 på 18" Aero til Model 3 ikke blir veldig mye billigere.
Frister derfor veldig med å kjøpe fra tredjepart men usikker på kvalitet/vekt på disse felgene.
Andre som vurderer disse alternativene eller kanskje har erfaring med tilsvarende felger?

18" vinterhjul til Tesla Model 3! Turbin/Conti 7 - kun 13990,- ink TPMS!
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605

PH TURBIN 18" FELGPAKKER (VINTER OG SOMMER) - Sølv
(Pakke med Contact 7 = 16.990,-)
https://tempedekk.no/content/tesla-model-3-ph-turbin-18-felgpakker-vinter-og-sommer-solv?category%5B0%5D=2%2FFelgtilbud%2FTesla%2BPakketilbud%2FModel%2B3

Dette er pakker jeg har funnet i denne tråden, har noen andre forslag så kom gjerne med dem!

hemi

Sitat fra: rsomby på tirsdag 08. januar 2019, klokken 11:22
R3 har jeg ikke prøvd. På model S var R2 et mareritt. Som å kjøre rundt på en geleklump.

Nettop mye av dette som er adressert i R3, vesentlig stivere og mindre muchy, har de på nye i3 nå, hatt R2 på i3 før, og på vått og tørt kan du faktisk kjøre nesten som normalt nå.

(testet uten ESP)

MrGudim

Er det mulig å få utlevert bilen med vinterdekk på felgene slik at man heller kan kjøpe felgpakke med sommerdekk senere?

ok67

Som eg har forstått det må du kjøpe både sommar og vinterdekk hos Tesla for å få bilen levert på vinterdekk. Det er vel same praksis som dei aller fleste bilfabrikantar har. Bilen blir levert med standard (sommar) dekk frå fabrikk, eventuelt bytte til andre dekk skjer hos den enkelte forhandlar (forutsatt at du kjøper hjula der).
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

pettis232

Jeg fikk muntlig opplyst følgende av en engelsk mann som ringte meg opp:
18-tommer Aero-felger (19 400,-):
Pirelli - piggfri
Nokian – pigg og piggfri

19-tommer Stiletto-felger (34 050,-):
Pirelli - piggfri
Nokian – pigg og piggfri

jkirkebo

Sitat fra: pettis232 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 15:28
Jeg fikk muntlig opplyst følgende av en engelsk mann som ringte meg opp:
18-tommer Aero-felger (19 400,-):
Pirelli - piggfri
Nokian – pigg og piggfri

19-tommer Stiletto-felger (34 050,-):
Pirelli - piggfri
Nokian – pigg og piggfri

Veldig bra at de tilbyr 18" Aero på vinterdekkene. Prisen var også ganske grei. Da var det en ting mindre å bekymre seg over ;) Nå mangler bare SR-batteri og stoffseter så er jeg klar til å bestille ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DanielSG

Påvirkes garantien fra Tesla hvis felger kjøpes eksternt?

GOS


Prisen på 18" felger/dekkene fra Tesla er 19450 i følge deres ringerunde i dag til de første som får bilene

Nokian R3, Nokain pigg eller Pirelli
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA