Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk Model 3

Startet av jberge, torsdag 06. desember 2018, klokken 09:18

« forrige - neste »

Frosty

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 09. januar 2019, klokken 11:13
Siste nytt fra facebook er at prisene som har versert for originale vinterhjul er inkludert moms og at i hvert fall to personer nå har fått høre fra Tesla at 18" vinterhjul koster 15560,- ved levering sammen med bilen (altså uten moms). Da er forskjellen til uoriginalt så liten at det kun er utseende og dekkvalg som taler til fordel for uoriginalt. Blir originalt på meg i hvert fall. Får man kjøpt disse mutterdekslene samme med bilen slik at man slipper å kjøre en meter med Aero-hjulsidene? :)
Dette stiller saken i et litt annet lys for min del. Ble plutselig veldig aktuelt å gå for standard 18" aero piggfritt.  :)

najtrox

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 09. januar 2019, klokken 11:13
Siste nytt fra facebook er at prisene som har versert for originale vinterhjul er inkludert moms og at i hvert fall to personer nå har fått høre fra Tesla at 18" vinterhjul koster 15560,- ved levering sammen med bilen (altså uten moms). Da er forskjellen til uoriginalt så liten at det kun er utseende og dekkvalg som taler til fordel for uoriginalt. Blir originalt på meg i hvert fall. Får man kjøpt disse mutterdekslene samme med bilen slik at man slipper å kjøre en meter med Aero-hjulsidene? :)

Leste akkurat det samme selv. Isåfall er det jo ikke store forskjellen, så da heller jeg vel mot å bestille originalt selv - og få de til å sette på vinterhjulene.

Øyvind.h

15.560 med Nokian, eller Pirelli? Sistnevnte er vel en del billigere?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bno

#138
Sitat fra: ok67 på onsdag 09. januar 2019, klokken 10:12
Kunne vore interessant med ein samanstilling av ulike valg opp mot kjøparens alder

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:42
<snip>...så går jeg som 50-åring for midnight silver med originale 19"...<snip>
Ditto, både på alder og valg  :laugh:

LR, AWD, AP, Midnight 19" 65 år. Burde kanskje vært performance (FIKK IKKE LOV AV KONA) (som da ville stå greit til min ZX6R Kawa  ;D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: bno på onsdag 09. januar 2019, klokken 11:48
Sitat fra: ok67 på onsdag 09. januar 2019, klokken 10:12
Kunne vore interessant med ein samanstilling av ulike valg opp mot kjøparens alder

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 09. januar 2019, klokken 09:42
<snip>...så går jeg som 50-åring for midnight silver med originale 19"...<snip>
Ditto, både på alder og valg  :laugh:

LR, AWD, AP, Midnight 19" 65 år. Burde kanskje vært performance (FIKK IKKE LOV AV KONA) (som da ville stå greit til min ZX6R Kawa  ;D

Jeg er midt i midtlivskrise, 42,5 år, Performance, Svart, Autopilot. Det følger med 20" hjul, så må jo bruke det til sommerhjul, men hadde vært kjekt med noen kule hjul for vinteren, men regner med fornuften seirer, men betaler ikke 35000,- for noen originale 19" Tesla-hjul som bare ser greie ut, tror jeg.
Tesla Model Y                         2021-

anorway

Noen som har fått bekreftet om det faktisk er Sommerdekk eller "Helårsdekk" Model 3 blir levert med som standard?

I såfall, hvis du vet det. Hvilke merke og modell er det på dekkene som blir levert standard i Norge?

geirgp

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 09. januar 2019, klokken 12:08
Jeg er midt i midtlivskrise, 42,5 år, Performance, Svart, Autopilot. Det følger med 20" hjul, så må jo bruke det til sommerhjul, men hadde vært kjekt med noen kule hjul for vinteren, men regner med fornuften seirer, men betaler ikke 35000,- for noen originale 19" Tesla-hjul som bare ser greie ut, tror jeg.
Det vare noen på Model 3 Norway FB-gruppen som ble ringt opp igår ang bestilling, og fikk muntlig beskjed om at man kan kjøpe 18" vinterhjul til performance. Hvorvidt det er feilinformasjon eller de har gjort endringer i produksjonen er så langt uvisst.
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

GOS

Sitat fra: anorway på onsdag 09. januar 2019, klokken 12:44
Noen som har fått bekreftet om det faktisk er Sommerdekk eller "Helårsdekk" Model 3 blir levert med som standard?

I såfall, hvis du vet det. Hvilke merke og modell er det på dekkene som blir levert standard i Norge?
Se mitt tidligere innlegg noen poster lenger opp. De sier de kommer med sommerdekk og ikke helårsdekk og skal komme tilbake til meg med akkurat hvilken type.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bjornie

Fikk oppgitt disse vinterdekk-alternativene fra Tesla i dag:

18'' nokian non-studded  ca 15000kr. - pinwheels felger
18'' nokian studded ca 15000kr.- pinwheels felger
18'' pirelli ca 15000kr.-pinwheels felger
19'' nokian non- studded ca 27000kr.- stiletto felger
19'' nokian studded ca 27000kr.- stiletto felger
19'' pirelli ca 27000kr.- stiletto felger
2017 Renault Zoe ZE40 Intens

Sverreo

Noen som vet om man kan få bilen levert med vinterdekk på de felgene man valgte under bestilling på Tesla.com? Noen som har fått pris på dette?
Jeg bestilte Aero wheels og ville foretrukket å ha vinterdekk på de felgene.

ganton

Sitat fra: Sverreo på torsdag 10. januar 2019, klokken 10:37
Noen som vet om man kan få bilen levert med vinterdekk på de felgene man valgte under bestilling på Tesla.com? Noen som har fått pris på dette?
Jeg bestilte Aero wheels og ville foretrukket å ha vinterdekk på de felgene.
Vil også ha vinterdekkene montert på aero-felger!! (og sommerdekk på 19".). De må jo kunne tilby det?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

hawK

Dette lurer jeg også på, så hvis noen snakker med Tesla er det fint om de spør :)
Evt. om man kan få endret bestilling fra 18 til 19 uten endret leveringstid.

Jeg bestilte bilen med 18" aero litt fordi jeg ikke viste hva som ble alternativene og prisene for vinterhjul, men aero på både sommer og vinter blir litt vel kjedelig, da vil jeg heller kjøre 19" på sommer.

Magnus Hansen

Det er vel kanskje sånn at vinterdekkene aldri er innom fabrikken i USA? De er vel muligens kjøpt inn lokalt her for å forenkle logistikken.

hemi

garantert.

Det er jo ofte slik for andre bilmerker og, i norden har vi spesifike krav til vinterdekk.

Norse Machine Service

Sitat fra: hawK på torsdag 10. januar 2019, klokken 10:43
Dette lurer jeg også på, så hvis noen snakker med Tesla er det fint om de spør :)
Evt. om man kan få endret bestilling fra 18 til 19 uten endret leveringstid.

Jeg bestilte bilen med 18" aero litt fordi jeg ikke viste hva som ble alternativene og prisene for vinterhjul, men aero på både sommer og vinter blir litt vel kjedelig, da vil jeg heller kjøre 19" på sommer.

Enig, jeg tenkte også Aero med vinterdekk pga estimert leveringstid Februar/Mars
2023 Model X Plaid
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 27. Desember 2022

2019 Model 3 Performance
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 22. Mars 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA