Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 12. juni 2019, klokken 10:20
Det bør gå opp, utifra informasjonen på generalforsamlingen, men det er ikke alltid TSLA oppfører seg rasjonelt...
Nei det er sant! Eller det vil si rasjonalet er vanskelig å finne.....

Kramzz

Vurderer å slenge meg på aksjen med reservasjonspengene fra mod 3. Er dette et bra tidspunkt å hive seg med?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Sveinung1954

Går nok noe opp idag, selv om det ikke kom frem nyheter med substans. Finfin anledning til å selge på relativt høy kurs
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Kramzz

Da får vi se om vi ikke ligger inn litt i dag
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Counterpointer

Sitat fra: eKramer på onsdag 12. juni 2019, klokken 14:56
Da får vi se om vi ikke ligger inn litt i dag
Hvis du gjorde dette har du allerede en god gevinstmulighet.

Kan jo hende at markedet responderer på stockholders meeting, eller til og med at Elon har slettet, eller ikke... sin Twitter konto



Uansett tror jeg vi dropper døde katter ol analogier, til tross for våre eksperter så fortsetter stigningen. 225$ i skrivende stund.

Blir garantert både nye fall og også flere økninger i kursen, men nå ser det ut til å gå opp igjen.

Q2 tall vil sikkert brukes som argument begge veier.

To ting som ikke ble noe av nå var kurs under 175$ og hvertfall ikke 150$.

Det viste seg at det hadde vært svært lurt å kjøpe seg inn på 180$ og var for tidlig å selge seg ut på 200$ ut fra dagens kurs.

Hva bringer morgendagen? Fortsatt vekst mot 250$

Øyvind.h

Jeg tippet 250 ved årsslutt, så jeg håper på jevn sideveis herfra.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Det hadde vel ikke vært urealistisk at det var en jevn vekst.

De som konkurrerer direkte med Tesla, Jaguar, Mercedes og Audi, er jo alle på markedet nå. Til tross for at alle disse er døpt «Tesla killere», så har de ikke gjort det. Salget av S og X har imidlertid minsket, men det ser ut til å endre seg med først «Raven» utgave og enda mer når tre motorer og refresh kommer.

Volkswagen kommer nå snart med ID 3 men den er bare delvis konkurrent til Model 3, og ser ikke ut til å havne så lavt i pris som antydet.

Kina fabrikken til Tesla skyter fart og det bør innvirke på kursen.

Men det jeg tror kommer til å være viktig er det som kommer om batteriutvikling og produksjonseffektivisering relatert til oppkjøpet av Maxswell

https://www.teslarati.com/tesla-tsla-completes-maxwell-acquisition/

Kommer det signifikante nyheter på billigere og bedre batterier som produseres på Gigafactory, blir det noe helt annet enn Toyota sine mye mer luftige planer om solid state (som minner mer om Fisker enn noe reelt)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. juni 2019, klokken 06:30Jeg tippet 250 ved årsslutt, så jeg håper på jevn sideveis herfra.
Sideveis kan jeg nesten garantere at ikke skjer. Det vil være både opp og ned, men jeg tror vi mest sannsynlig havner rundt 300-350 ved slutten av året. Det er et ganske kjedelig nivå å være på. Ikke høyt, ikke lavt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Bare en oppdatering på short-situasjonen: https://twitter.com/ihors3/status/1140632632054747137

Det er nå shortet ca 46 millioner aksjer. Det er mer enn noensinne før, samtidig som aksjen er lavere enn på flere år. Det at shortene konsekvent shorter aksjen når den er lav og lukker posisjonene når aksjen er høyt gjør aksjen mer volatil enn det man skulle anta. Vanligvis skulle man tro at shortene ville forsøke å gjøre det motsatte, noe som faktisk ville kunne virke stabiliserende på aksjekursen, men dette er en markedsmekanisme som ikke i det hele tatt fungerer...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tiger123

Da er vi halvveis og på 223. Satser på Status quo resten av 2019, tippet 219 til nyttår.. Synd jeg synes den er relativt stivt priset, ellers hadde jeg kjøpt IRL.

Espen Hugaas Andersen

229 i premarket.

Alt tyder på at Tesla har fullstendig overgått analytikernes forventninger til leveransetall. En del var nede mot 70k i Q2, tidligere i kvartalet. Så har de gradvis justert tallene oppover, og nå er de på rundt 90k i snitt. Jeg tror Tesla havner på 94k +/-1k.

Det er et høyt nok tall til at overskudd ikke er umulig for kvartalet, men jeg anser sannsynligheten for overskudd som relativt lav.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Jalla på lørdag 18. mai 2019, klokken 10:45Et lekket, internt notat skal ifølge Marketwatch ha slått fast at selskapet kan gå tom for likvider i løpet av de neste 10 månedene

Nei, det var ikke det som ble sagt. Hvorfor må det alltid skapes FUD ved at man vrir på det Musk sier?

emurof

Sitat fra: mthoring på lørdag 18. mai 2019, klokken 18:34Tilbake til emnet. Aksjekursen er lav nå. Q1 var dårlig selv når man tar høyde for biler i transport. Narrativet om at når Model 3 når volumproduksjon så løser alt seg har falt.

Ikke egentlig. Q1 var et resultat av at man startet salg i Kina og Europa, samt at kvartalet pleier å være tregt når det gjelder bilsalg generelt.

Veksten i leveranser var vel likevel på over 100% sammenlignet med samme kvartal året før (som er det man pleier å sammenligne med), så å påstå at Q1 var så dårlig blir litt merkelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA