Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 16:05Han fyren som mente hele Puerto Rico var en øy av søppel.. Og Tucker Carlson som skal hjem og gi ris til tenåringsjenta fordi de ikke har gjort som far sa...
Fy f.. for en gjeng Musk omgir seg med. Det henger ved Tesla.
Slik tenker jeg også. Det henger ved Tesla 

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 07:13
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 07:03Ser at Trump i større grad vil ha hevn over Demokratene, som han mener er ansvarlig for skytingen mot ham. For en syk syk fyr....og så står Elon og klapper og spretter som en 13 år gammel cheerleader på scenen...

ToWalk..jeg synes i likhet med deg at det var er trist syn når jeg så på TV i går at Elon stod servo klappa og jubla med Donald.

Meg jeg tror ikke Donald vinner valget. Jeg håper hvertfall det ikke skjer. Donald og Elon i førersetet sammen lover ikke bra :-1:

På oversikten over hvem som leder i de tradisjonelle "vippestatene" så virker det som at Trump leder i mange. Så selv om Harris har 1 prosentpoeng flere av stemmene så har Trump 24 flere mandater. Så hvis ikke noe spesielt skjer de neste dagene så tror jeg vi må forberede oss på Trump-sirkus og hevnaksjoner. Men en stat kan snu resultatet på hodet.

Leste at 20% av USA's befolkning omtrent ikke kunne lese.... så da går det som det går...
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 30. oktober 2024, klokken 12:29
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 07:13
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 07:03Ser at Trump i større grad vil ha hevn over Demokratene, som han mener er ansvarlig for skytingen mot ham. For en syk syk fyr....og så står Elon og klapper og spretter som en 13 år gammel cheerleader på scenen...

ToWalk..jeg synes i likhet med deg at det var er trist syn når jeg så på TV i går at Elon stod servo klappa og jubla med Donald.

Meg jeg tror ikke Donald vinner valget. Jeg håper hvertfall det ikke skjer. Donald og Elon i førersetet sammen lover ikke bra :-1:

På oversikten over hvem som leder i de tradisjonelle "vippestatene" så virker det som at Trump leder i mange. Så selv om Harris har 1 prosentpoeng flere av stemmene så har Trump 24 flere mandater. Så hvis ikke noe spesielt skjer de neste dagene så tror jeg vi må forberede oss på Trump-sirkus og hevnaksjoner. Men en stat kan snu resultatet på hodet.

Leste at 20% av USA's befolkning omtrent ikke kunne lese.... så da går det som det går...
Dette er totalt off topik. Men anbefaler deg podcasten "Hacks on tap" der analyserer skikkelige politiske debattanter situasjonen i USA løpende. En republikaner (har drevet flere presidentvalg) og en demokrat (stabssjefen til Obama) samt en politisk journalist med kjente gjester.

De kan skjære litt gjennom kaoset. Nå er det helt jevnt og resultatene som publiseres fra begge sider er innenfor «margin of error». Det er så jevnt som det kan bli.

Musk omtales såvidt av dem men han tillegges lite reell innflytelse.

Klykken

Nå er det bare å holde seg fast. Trump er ved roret igjen.. :) Får vi tilsvarende vekst som sist? Musk er jo Trumps sidekick og nå, så kanskje det bærer frukter (tenker kun for TSLA nå).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Radial

Tenker Tesla bør passe på, for går Trump for hardt til verks mot Kina, kan det tenkes Tesla selv kan miste litt kontroll over sin egen fabrikk og desidert største produksjonskapasitet.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

What-a-watt

Trump har som ett av målene å redusere bensinprisene, og bryr seg lite om klimaendringer...

SurSnasen

Sitat fra: Klykken på onsdag 06. november 2024, klokken 13:09Nå er det bare å holde seg fast. Trump er ved roret igjen.. :) Får vi tilsvarende vekst som sist? Musk er jo Trumps sidekick og nå, så kanskje det bærer frukter (tenker kun for TSLA nå).

Er nok ikke lenge før Cathie Wood kommer på banen igjen med analyse som viser TSLA i 5000 USD i nær fremtid.

arthur

Hva med å lage en sweepstake som går ut på hvor lang tid det tar før Donald og Elon ryker i tottene på hverandre? Og Robert F. Kennedy jr som vil bli den nye helseministeren må legge plaster på deres sår?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Syklist

Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Rollep

Sitat fra: arthur på onsdag 06. november 2024, klokken 14:16Hva med å lage en sweepstake som går ut på hvor lang tid det tar før Donald og Elon ryker i tottene på hverandre? Og Robert F. Kennedy jr som vil bli den nye helseministeren må legge plaster på deres sår?
Litt av et opplegg fornybar guden Elon har rotet seg borti.

"Drill baby drill" ;D

daktari

At en elbil-produsent inngår politisk samarbeid med "the smokers" fra Waterworld er smått fantastisk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Handyman

Sitat fra: daktari på torsdag 07. november 2024, klokken 15:07At en elbil-produsent inngår politisk samarbeid med "the smokers" fra Waterworld er smått fantastisk.
Har Tesla inngått samarbeid med Volkswagen??  ;D  8)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: daktari på torsdag 07. november 2024, klokken 15:07At en elbil-produsent inngår politisk samarbeid med "the smokers" fra Waterworld er smått fantastisk.
Elon Musk er først og fremst Elon Musk, hva firmaene driver med ideologisk sett har tydeligvis liten betydning.

Musk har fått orders of magnitude i avkastning bare på Tesla aksjene fra «investeringen» i Trump.

Når en ser på dem fra litt avstand er de på visse områder veldig like. De kan begge to si akkurat det som passer dem, og uansett hvor sykt det høres ut for normale mennesker så vil fansen deres heie dem frem og resten av tilhengerne holder seg for nesa og later som ingenting.

Og selv for oss skeptikere så har Musk skapt et meget stort elbil/tech selskap og Trump startet ingen kriger som president sist, han avsluttet faktisk en.

Og Musk har vel alltid vært en smooker 😏

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 06. november 2024, klokken 13:20Trump har som ett av målene å redusere bensinprisene, og bryr seg lite om klimaendringer...

Ja, det første han gjør er vel å melde USA ut av Paris-avtalen igjen, siden klimaendringer ikke er menneskeskapte. Det vil faktisk bli kaldere. Stol på onkel Donald.

https://www.vg.no/nyheter/i/zA9Vb5/skogbranner-herjer-california-tusenvis-har-maattet-evakuere
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA