Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Ellemelle

Sitat fra: Vaduz på mandag 23. mai 2022, klokken 19:24
Verden trenger slike visjonære tenkere med gjennomføringsevne. Kanskje Bill gates kan ta en telefon og gi noen tips:p
Bill Gates, en visjonær tenker :-)

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på mandag 23. mai 2022, klokken 21:49
Tesla er ikke like avhengig av han som de var før, og han er i mye større grad blitt også en utfordring med sine mange utspill og uttalelser.
Ja, enig i dette. Håper egentlig han bare forlater Tesla. Kanskje det blir litt mere realisme i uttalelsene som kommer om FSD og robottaxi etter hvert også.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 24. mai 2022, klokken 06:24
Sitat fra: Counterpointer på mandag 23. mai 2022, klokken 21:49
Tesla er ikke like avhengig av han som de var før, og han er i mye større grad blitt også en utfordring med sine mange utspill og uttalelser.
Ja, enig i dette. Håper egentlig han bare forlater Tesla. Kanskje det blir litt mere realisme i uttalelsene som kommer om FSD og robottaxi etter hvert også.
Stort spørsmål om hva det ville gjort med TSLA kursen?
Det er en diger menighet som kun følger det Elon sier. Kan ikke helt se for meg at han forlater Tesla med et smil og ønsker dem lykke på ferden....

Klykken

Vi får se hva han sier i august når hans Master Plan v3 blir offentliggjort. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 24. mai 2022, klokken 09:58
Stort spørsmål om hva det ville gjort med TSLA kursen?
Det er en diger menighet som kun følger det Elon sier. Kan ikke helt se for meg at han forlater Tesla med et smil og ønsker dem lykke på ferden....
Tja, hvis Tesla begynner å bli stabil og bare produserer, så kan jeg se for meg at han begynner å synes at det er kjedelig, og setter fokus andre steder.

Han har jo tidligere uttalt at Tesla bare er "a means to an end". Dvs at når man uansett har oppnådd en overgang til elektriske biler, så er det ikke noe mål i seg selv å holde Tesla gående.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Vil vel tro at han vil få ut Roadster 2, cybertruck og semi iallfall. Alt dette er forsinket. I likhet med FSD...

Counterpointer

Apropos det om at Elon kan begynne å bli en belastning for TSLA

https://youtu.be/sE3rsWdJfvs

Counterpointer

Sitat fra: geear på tirsdag 24. mai 2022, klokken 12:25
Vil vel tro at han vil få ut Roadster 2, cybertruck og semi iallfall. Alt dette er forsinket. I likhet med FSD...
Hvis han skal fullføre alt som er forsinket, så forlater han ikke Tesla med det første

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 24. mai 2022, klokken 13:51
Sitat fra: geear på tirsdag 24. mai 2022, klokken 12:25
Hvis han skal fullføre alt som er forsinket, så forlater han ikke Tesla med det første

Han kommer aldri til å forlate Tesla helt.... bare trekke seg litt mer i bakgrunnen.. Og så har vi jo å gjøre med "Elontime" så det vil ta laaaaaaang tid å fullføre dette ovenfor.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

advale

Sitat fra: Vaduz på lørdag 21. mai 2022, klokken 21:05
Jeg synes fremdeles aksjen er grovt overpriset, har ingen tro på robot taxi kommende 10 år, ingen tro på FSD da heller i samme periode, og tror at andre bilmerker knapper kraftig inn på forspranget selv om tesla fremdeles er beste totalpakken for elbil.

Kan se ut som om emurof sitt kursmål på 5k i 2022 lar vente på seg noen år til:p

FSD har helt klart spilt en giga-rolle i Tesla-aksjen. Samme hva emurof mener eller stadig benekter. Med en gang teknologi er med i bildet så skyter aksjen fart (alle har vel fått med seg WeWork-fadesen?)

FSD blir stadig hypet opp, men er altså fortsatt i level 2 nivå. Mercedes har begynt å rulle ut level 3, men man hører knapt noe i media. Mange har nok gått i fella og kjøpt FSD i troa på at full selvkjøring er "around the corner". Penger fra FSD går rett i bunnlinja og bidrar til aksjeprisen(!) Så hvordan du vrir og vender på at FSD ikke spiller inn i aksjeprisen er mangel av logikk.

Sitat fra: emurof på lørdag 21. mai 2022, klokken 23:51
Sitat fra: daktari på lørdag 21. mai 2022, klokken 10:21Twitter ligner mer på en unnskyldning for å realisere aksjer på topp før det store fallet.

Vet ikke helt hva poenget ditt er her. Mener du at Musk var i stand til å forutse at hele markedet kom til å gå kraftig ned?

Twitter oppkjøpet og finansiering ved hjelp av Tesla-aksjer burde få alarm-klokka til å ringe. Dette er bare en lur måte/unnskyldning for å selge unna Tesla aksjer.

Men for å svare emurof direkte, ja han gjordet det! Før corona-utbruddet gikk Tesla ut og sa de har nok penger på bok og hadde ikke behov for emisjon. Så plutselig tok de fullstendig 180 grader og kjørte på ny kapitalinnhenting. Etter noen måneder kom corona med full tyngde og Tesla ble geni-erklært.

Er dette tilfeldig? Neppe. De sitter og har førstehåndskjennskap og overvåker markedet og vet hva som rører seg lenge før "mainstream"-media og resten av befolkningen får nuss i saken.

Vi snakker om Elon her, mister Tesla himself. Seff sitter han med ekstremt gode info hva som rør seg i Tesla og når han selger ut så bør noen varsellamper ringe. Han solgte seg ut mellom 1000-800 og dette viser egentlig i klartekst at mine antagelser stemte. Så får vi se om han gjennomfører Twitter oppkjøpet. Om han ikke gjør det så bare bygger dette oppunder det jeg sier.

emurof

Sitat fra: Vaduz på søndag 22. mai 2022, klokken 21:36Du tippet jo det i aksjekurs tippe-tråden jo, er jo bare å gå og sjekke det. Forøvrig mente du også at P/E på 100 ikke var så galt heller, og var ganske bullish på 1000$++ pris også, så vi er nok på litt forskjellige planeter. Men jeg eier kun tesla bil, og du kun tsla virker det som, litt ulike perspektiv.

Nei, jeg tippet ikke det. Dette har vi snakket om før, for du kom med samme påstand 3. januar i år:

Sitat fra: emurof på mandag 03. januar 2022, klokken 20:42
Sitat fra: Vaduz på mandag 03. januar 2022, klokken 20:35Var det ikke du som tippet 5000$ Per aksje i utgangen av 2021? Litt friskt å hevde andre ikke har peiling med det grunnlaget!

Du mener dette innlegget der jeg sa det var usannsynlig? Eller tenkte du på noe annet?

emurof

Sitat fra: turfsurf på mandag 23. mai 2022, klokken 18:03Men nå virker det som han har tippet over.

Dette har blitt sagt mange ganger tidligere også.

emurof

Sitat fra: advale på torsdag 26. mai 2022, klokken 20:01FSD har helt klart spilt en giga-rolle i Tesla-aksjen. Samme hva emurof mener eller stadig benekter.

Da bør det være en smal sak å finne minst to Wall Street-analytikere som har FSD med i beregningene sine? Dvs. FSD i form av robotaxi og slikt.

Det nærmeste jeg har sett er at de ser på hvor mange som betaler for FSD i dag. Dette er da uavhengig av om FSD er ferdig eller ikke. De ser på "take rate".

SitatMed en gang teknologi er med i bildet så skyter aksjen fart (alle har vel fått med seg WeWork-fadesen?)

Men hvorfor skjøt ikke aksjen i været for lenge siden da? De hadde jo snakket om autonomi i mange år før den begynte å ta av i 2019 eller 2020, eller så. Autonomy Day var jo i april 2019, og aksjen gikk ganske kraftig ned i tiden etter.

SitatFSD blir stadig hypet opp, men er altså fortsatt i level 2 nivå. Mercedes har begynt å rulle ut level 3, men man hører knapt noe i media. Mange har nok gått i fella og kjøpt FSD i troa på at full selvkjøring er "around the corner". Penger fra FSD går rett i bunnlinja og bidrar til aksjeprisen(!) Så hvordan du vrir og vender på at FSD ikke spiller inn i aksjeprisen er mangel av logikk.

Mercedes sin level 3 fungerer kun på forhåndsdefinerte veistrekninger, kun i lav hastighet, og kun når det er kø/annen trafikk. Derimot har Tesla Autopilot som fungerer på en hvilken som helst motorvei, og mange landeveier så lenge det er veimerking (selv om den også fungerer uten mange steder).

Og igjen, hvis du skal påstå at FSD er priset inn så må du jo finne analytikere som har gjort nettopp dette. Hverken Morgan Stanley, Piper Sandler eller andre "kjente" som gir ut rapporter om Tesla-aksjen har gjort dette, såvidt jeg kan se.

Sitat fra: emurof på lørdag 21. mai 2022, klokken 23:51
Sitat fra: daktari på lørdag 21. mai 2022, klokken 10:21Twitter ligner mer på en unnskyldning for å realisere aksjer på topp før det store fallet.

Vet ikke helt hva poenget ditt er her. Mener du at Musk var i stand til å forutse at hele markedet kom til å gå kraftig ned?

Twitter oppkjøpet og finansiering ved hjelp av Tesla-aksjer burde få alarm-klokka til å ringe. Dette er bare en lur måte/unnskyldning for å selge unna Tesla aksjer.[/quote]

Og hva sier du hvis kjøpet faktisk går gjennom? Var det bare lureri da også?

SitatMen for å svare emurof direkte, ja han gjordet det! Før corona-utbruddet gikk Tesla ut og sa de har nok penger på bok og hadde ikke behov for emisjon. Så plutselig tok de fullstendig 180 grader og kjørte på ny kapitalinnhenting. Etter noen måneder kom corona med full tyngde og Tesla ble geni-erklært.

Er dette tilfeldig? Neppe. De sitter og har førstehåndskjennskap og overvåker markedet og vet hva som rører seg lenge før "mainstream"-media og resten av befolkningen får nuss i saken.

Da ville vel resten av markedet også ha priset inn Covid lenge før det faktisk skjedde?

SitatVi snakker om Elon her, mister Tesla himself. Seff sitter han med ekstremt gode info hva som rør seg i Tesla og når han selger ut så bør noen varsellamper ringe. Han solgte seg ut mellom 1000-800 og dette viser egentlig i klartekst at mine antagelser stemte. Så får vi se om han gjennomfører Twitter oppkjøpet. Om han ikke gjør det så bare bygger dette oppunder det jeg sier.

Solgte seg ut? Nei, han solgte en ørliten andel av aksjene sine.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA