Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

hemi

geear

Var ikke forberedt på at børsene skulle snu i løpet av dagen altså, etter så brutal start. Men heldigvis for min del, aksjene mine på osebx/euronext growth fikk helt sykt juling i dag, så helt greit at det gikk bedre i USA.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 22. januar 2022, klokken 22:20
Mangler en null, og det skjønner nok de fleste som har fulgt med litt.

Vel, det sto 100.000. Manglet det en null? Som i en skrivefeil? Skulle det stått 1.00.0000? Eller kanskje 1000.000? Kverulanten i meg sier at enten mente han 100.000 eller så manglet det en null og et punktum, som gjør at jeg heller mot at det var 100.000 som var ment, og ikke en skrivefeil. Forøvrig ble det solgt og produsert over 300.000 biler i Q4 2021, så produksjonstakten er oppe i over 1,2 millioner nå...i året...

Men, jeg har ikke fulgt veldig mye med på denne tråden, fordi jeg syntes Tesla var overpriset for 5 år siden, etter at aksjen steg mens jeg prøvde å finne ut hvordan en kjøpte Tesla-aksjer....så nå kan jeg sørge hver dag over spilt melk... Tesla driver og sjokkerer gang på gang...er helt ufattelig hva de får til.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Høyere inntjening enn forventet, men forsyningsproblemer gjør at produksjonen halter, i følge E24:

https://e24.no/boers-og-finans/i/jaMepb/forsyningskrisen-rammer-tesla-faller-i-etterhandelen

emurof

Over 60.000 som kjører rundt med FSD-betaen! Hadde aldri trodd de hadde sendt det ut til så mange. Det var vel bare et par tusen kvartalet før?

RuneW

Sitat fra: emurof på onsdag 26. januar 2022, klokken 22:38
Over 60.000 som kjører rundt med FSD-betaen! Hadde aldri trodd de hadde sendt det ut til så mange. Det var vel bare et par tusen kvartalet før?

Kan umulig stemme. Burde ha vær tusenvis av dødsulykker nå.

/s
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

daktari

Markedet virker ikke helt happy med at Musk satser på humanoid roboten Optimus istedetfor en kompaktbil?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

emurof

Sitat fra: daktari på torsdag 27. januar 2022, klokken 16:35Markedet virker ikke helt happy med at Musk satser på humanoid roboten Optimus istedetfor en kompaktbil?

Det kan godt være, men de fleste elbil-aksjer er ned i dag.

Dessuten sa de jo under kvartalspresentasjonen at grunnen til at de ikke lanserer flere biler i år er at de har nok med å få opp produksjonstakten på bilene de allerede har, og at det å introdusere nye biler ville gjort at de ville produsert færre biler.

Med andre ord sier dette noe om at etterspørselen etter bilene deres i dag er så stor at det ikke lønner seg å introdusere nye modeller foreløpig.

Det er skuffende, for jeg kunne tenkt meg både en Cybertruck, og en liten kompaktbil til lett bruk. Ofte skal man jo inn i trange bygater, og da er selv Model 3 ganske stor.

Counterpointer

Sitat fra: daktari på torsdag 27. januar 2022, klokken 16:35
Markedet virker ikke helt happy med at Musk satser på humanoid roboten Optimus istedetfor en kompaktbil?
Akkurat det er vel åpenbart.

Counterpointer

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 27. januar 2022, klokken 18:25
Sitat fra: daktari på torsdag 27. januar 2022, klokken 16:35
Akkurat det er vel åpenbart.
Må bare tilføye sitat fra Elon

«"So in terms of priority of products, I think actually the most important product development we're doing this year is actually the Optimus humanoid robot. This I think has the potential to be more significant than the vehicle business over time," Musk told analysts on the company's fourth quarter earnings call.»

https://finance.yahoo.com/news/tesla-optimus-robot-probably-wont-be-a-big-profit-driver-wall-street-thinks-173528019.html

hELgenen

Jaha..så var Tesla eventyret over for Elon? Nye eventyr frister mer?

emurof

Sitat fra: hELgenen på torsdag 27. januar 2022, klokken 19:24Jaha..så var Tesla eventyret over for Elon? Nye eventyr frister mer?

Hva er det du snakker om?

daktari

Sitat fra: emurof på torsdag 27. januar 2022, klokken 19:40
Sitat fra: hELgenen på torsdag 27. januar 2022, klokken 19:24Jaha..så var Tesla eventyret over for Elon? Nye eventyr frister mer?

Hva er det du snakker om?
Helgenen snakker om dette:
«"So in terms of priority of products, I think actually the most important product development we're doing this year is actually the Optimus humanoid robot. This I think has the potential to be more significant than the vehicle business over time," Musk told analysts on the company's fourth quarter earnings call.»
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Zanka

Har vel blitt sagt lenge at Tesla ikke bare er en bilprodusenten, men et techselskap. Kan jo ikke bli overrasket at de ønsker å utvikle flere ting. Har vært snakk om alt fra produksjon av aircondition anlegg til mulighet for å leie datakraft fra Dojo supercomputer systemet.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA