Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: MaxQ på onsdag 24. februar 2021, klokken 21:49
Byggekvaliteten er ikke noe kun JEG påpeker, om du ser hva ANDRE på internett skriver så ser du at dette er noe flere påpeker som svært negativt. Munro med tyngde, men vanlige folk også i stor stil.
Du glemmer en viktig person til som nylig på video innrømmet at byggekvaliteten ikke er bra nok. Det var Elon Musk i intervjuet med Munro.....

Marzo

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 24. februar 2021, klokken 23:47
Sitat fra: MaxQ på onsdag 24. februar 2021, klokken 21:49
Byggekvaliteten er ikke noe kun JEG påpeker, om du ser hva ANDRE på internett skriver så ser du at dette er noe flere påpeker som svært negativt. Munro med tyngde, men vanlige folk også i stor stil.
Du glemmer en viktig person til som nylig på video innrømmet at byggekvaliteten ikke er bra nok. Det var Elon Musk i intervjuet med Munro.....

Her treffer du spikeren på hodet!

Zanka

Sitat fra: Marzo på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:15
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 24. februar 2021, klokken 23:47
Sitat fra: MaxQ på onsdag 24. februar 2021, klokken 21:49
Byggekvaliteten er ikke noe kun JEG påpeker, om du ser hva ANDRE på internett skriver så ser du at dette er noe flere påpeker som svært negativt. Munro med tyngde, men vanlige folk også i stor stil.
Du glemmer en viktig person til som nylig på video innrømmet at byggekvaliteten ikke er bra nok. Det var Elon Musk i intervjuet med Munro.....

Her treffer du spikeren på hodet!
Hvis jeg ikke husker feil så sa han at det var problemer med kvaliteten på Model 3 i tiden man økte produksjonen i høyt tempo. Mener også å huske at Munro i samme intervju skrøt av kvaliteten på de bilene som nå ble laget. Har selv hatt Tesla siden 2013, kvalitetsfølelse og finish har ikke vært på BMW og Mercedes nivå, men ville allikevel ikke vurdert en annen bil. Ser også at Tesla scorer veldig høyt på kunde lojalitet, hvis de fleste synes at det er noe dritt så er jo det mystisk

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

1000kwh


Counterpointer

Sitat fra: Zanka på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:40
Sitat fra: Marzo på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:15
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 24. februar 2021, klokken 23:47
Sitat fra: MaxQ på onsdag 24. februar 2021, klokken 21:49
Byggekvaliteten er ikke noe kun JEG påpeker, om du ser hva ANDRE på internett skriver så ser du at dette er noe flere påpeker som svært negativt. Munro med tyngde, men vanlige folk også i stor stil.
Du glemmer en viktig person til som nylig på video innrømmet at byggekvaliteten ikke er bra nok. Det var Elon Musk i intervjuet med Munro.....

Her treffer du spikeren på hodet!
Hvis jeg ikke husker feil så sa han at det var problemer med kvaliteten på Model 3 i tiden man økte produksjonen i høyt tempo. Mener også å huske at Munro i samme intervju skrøt av kvaliteten på de bilene som nå ble laget. Har selv hatt Tesla siden 2013, kvalitetsfølelse og finish har ikke vært på BMW og Mercedes nivå, men ville allikevel ikke vurdert en annen bil. Ser også at Tesla scorer veldig høyt på kunde lojalitet, hvis de fleste synes at det er noe dritt så er jo det mystisk

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Min påstand er at en har problemer med kvaliteten når den ikke er konsistent. Det tror jeg Elon er enig i. Tror også nivået Tesla ligger på er et stykke unna Tysk/Japansk nivå, de er fornøyd om det er greit nok, og det er flertallet av kundene også.

Personlig har vi to stk Model 3, ingen av dem har noen feil, men «fit and finish» er litt å hente på hvis en har litt OCD eller er opptatt av detailing. Totalt sett er jeg en fornøyd kunde da alle biler har ting ved seg som en kan henge seg opp i. Vi har to tyske biler også (Bmw og VW), de har også noen greier hver seg, men ingen panel gaps. Er fornøyd med dem også.

Problemet til Tesla er at etterhvert som volumet øker så utvider kundegruppen seg med andelen kunder som ikke synes at «greit nok» er tilstrekkelig.

Da hjelper det ikke at Tesla er ledende på brukervennlighet, fartsressurser og ladenettverk ++

Zanka

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 25. februar 2021, klokken 14:52
Sitat fra: Zanka på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:40
Sitat fra: Marzo på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:15
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 24. februar 2021, klokken 23:47
Sitat fra: MaxQ på onsdag 24. februar 2021, klokken 21:49
Byggekvaliteten er ikke noe kun JEG påpeker, om du ser hva ANDRE på internett skriver så ser du at dette er noe flere påpeker som svært negativt. Munro med tyngde, men vanlige folk også i stor stil.
Du glemmer en viktig person til som nylig på video innrømmet at byggekvaliteten ikke er bra nok. Det var Elon Musk i intervjuet med Munro.....

Her treffer du spikeren på hodet!
Hvis jeg ikke husker feil så sa han at det var problemer med kvaliteten på Model 3 i tiden man økte produksjonen i høyt tempo. Mener også å huske at Munro i samme intervju skrøt av kvaliteten på de bilene som nå ble laget. Har selv hatt Tesla siden 2013, kvalitetsfølelse og finish har ikke vært på BMW og Mercedes nivå, men ville allikevel ikke vurdert en annen bil. Ser også at Tesla scorer veldig høyt på kunde lojalitet, hvis de fleste synes at det er noe dritt så er jo det mystisk

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
[/quote

Problemet til Tesla er at etterhvert som volumet øker så utvider kundegruppen seg med andelen kunder som ikke synes at «greit nok» er tilstrekkelig.

Da hjelper det ikke at Tesla er ledende på brukervennlighet, fartsressurser og ladenettverk ++
Det er solgt over 70 000 Tesla er i Norge nå, så du punktet er nok forbi for lenge siden.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Counterpointer

Sitat fra: Zanka på torsdag 25. februar 2021, klokken 16:24
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 25. februar 2021, klokken 14:52
Sitat fra: Zanka på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:40
Sitat fra: Marzo på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:15
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 24. februar 2021, klokken 23:47
Sitat fra: MaxQ på onsdag 24. februar 2021, klokken 21:49
Byggekvaliteten er ikke noe kun JEG påpeker, om du ser hva ANDRE på internett skriver så ser du at dette er noe flere påpeker som svært negativt. Munro med tyngde, men vanlige folk også i stor stil.
Du glemmer en viktig person til som nylig på video innrømmet at byggekvaliteten ikke er bra nok. Det var Elon Musk i intervjuet med Munro.....

Her treffer du spikeren på hodet!
Hvis jeg ikke husker feil så sa han at det var problemer med kvaliteten på Model 3 i tiden man økte produksjonen i høyt tempo. Mener også å huske at Munro i samme intervju skrøt av kvaliteten på de bilene som nå ble laget. Har selv hatt Tesla siden 2013, kvalitetsfølelse og finish har ikke vært på BMW og Mercedes nivå, men ville allikevel ikke vurdert en annen bil. Ser også at Tesla scorer veldig høyt på kunde lojalitet, hvis de fleste synes at det er noe dritt så er jo det mystisk

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
[/quote

Problemet til Tesla er at etterhvert som volumet øker så utvider kundegruppen seg med andelen kunder som ikke synes at «greit nok» er tilstrekkelig.

Da hjelper det ikke at Tesla er ledende på brukervennlighet, fartsressurser og ladenettverk ++
Det er solgt over 70 000 Tesla er i Norge nå, så du punktet er nok forbi for lenge siden.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Tror du misforstår litt.

Antallet hardcore entusiaster synker proposjonelt med antallet totalt solgte. Det har ikke noe med et konkret tall å gjøre. Model 3 gjorde at det kom en ny type eiere  inn f.eks på grunn av langt mer oppnåelig pris. Hvis du har fulgt Teslagrupper på Face vil du se at det er andre forventninger  og problemstillinger på Model 3 grupper enn det var på S og X grupper.

Zanka

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 25. februar 2021, klokken 19:11
Sitat fra: Zanka på torsdag 25. februar 2021, klokken 16:24
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 25. februar 2021, klokken 14:52
Sitat fra: Zanka på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:40
Sitat fra: Marzo på torsdag 25. februar 2021, klokken 09:15
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 24. februar 2021, klokken 23:47
Sitat fra: MaxQ på onsdag 24. februar 2021, klokken 21:49
Byggekvaliteten er ikke noe kun JEG påpeker, om du ser hva ANDRE på internett skriver så ser du at dette er noe flere påpeker som svært negativt. Munro med tyngde, men vanlige folk også i stor stil.
Du glemmer en viktig person til som nylig på video innrømmet at byggekvaliteten ikke er bra nok. Det var Elon Musk i intervjuet med Munro.....

Her treffer du spikeren på hodet!
Hvis jeg ikke husker feil så sa han at det var problemer med kvaliteten på Model 3 i tiden man økte produksjonen i høyt tempo. Mener også å huske at Munro i samme intervju skrøt av kvaliteten på de bilene som nå ble laget. Har selv hatt Tesla siden 2013, kvalitetsfølelse og finish har ikke vært på BMW og Mercedes nivå, men ville allikevel ikke vurdert en annen bil. Ser også at Tesla scorer veldig høyt på kunde lojalitet, hvis de fleste synes at det er noe dritt så er jo det mystisk

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
[/quote

Problemet til Tesla er at etterhvert som volumet øker så utvider kundegruppen seg med andelen kunder som ikke synes at «greit nok» er tilstrekkelig.

Da hjelper det ikke at Tesla er ledende på brukervennlighet, fartsressurser og ladenettverk ++
Det er solgt over 70 000 Tesla er i Norge nå, så du punktet er nok forbi for lenge siden.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Tror du misforstår litt.

Antallet hardcore entusiaster synker proposjonelt med antallet totalt solgte. Det har ikke noe med et konkret tall å gjøre. Model 3 gjorde at det kom en ny type eiere  inn f.eks på grunn av langt mer oppnåelig pris. Hvis du har fulgt Teslagrupper på Face vil du se at det er andre forventninger  og problemstillinger på Model 3 grupper enn det var på S og X grupper.
Diskusjonen om at "nå begynne snart normale folk å kjøpe Tesla", startet for 6-7 år siden. Det var spådd at det meste kom til å gå til h.. da.
Jeg skjønner argumentasjons rekken din, men føler at det faktisk ikke ble slik, det er solgt masse biler til masse "normale" folk som også stort sett er fornøyde.
Når det gjelder engasjement på facebook grupper så vil du finne det samme for stort sett alle produkter, sikkert bare å ta en titt på Etron eller VW id forumene tipper jeg.
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR


Amoss

Sitat fra: Sandvika på fredag 26. februar 2021, klokken 07:55
Tror jeg holder meg short litt til....
https://e24.no/teknologi/i/x3QGPp/tesla-setter-bilproduksjon-paa-vent-ansatte-blir-bedt-om-aa-ta-ferie

Om du har tenkt å gamble penger basert på dette så håper jeg for din skyld at du har fått med deg at denne "pausen" alt er over, og at produksjonslinjene¹ er i gang igjen?

¹)  Dog med noe redusert produksjon i påvente av at tilgangen til "chips" stabiliserer seg etter at produksjonen i Austin, Texas ble stoppet ifm. vinterværet i staten nylig.
Model S 85D

Sandvika

Sitat fra: Amoss på fredag 26. februar 2021, klokken 08:23
Sitat fra: Sandvika på fredag 26. februar 2021, klokken 07:55
Tror jeg holder meg short litt til....
https://e24.no/teknologi/i/x3QGPp/tesla-setter-bilproduksjon-paa-vent-ansatte-blir-bedt-om-aa-ta-ferie

Om du har tenkt å gamble penger basert på dette så håper jeg for din skyld at du har fått med deg at denne "pausen" alt er over, og at produksjonslinjene¹ er i gang igjen?

¹)  Dog med noe redusert produksjon i påvente av at tilgangen til "chips" stabiliserer seg etter at produksjonen i Austin, Texas ble stoppet ifm. vinterværet i staten nylig.
Her gikk jeg nok etter overskrifter ja.. .  :)
Når det er sagt, med det P/E nivået som Tesla trades på så involverer både long og short veldig stor grad av gambling!

Klykken

Jeg vil ganske hardnakket påstå at å holde en aksje lenge ikke er gambling på lik linje med shorting og involverer i meget liten grad så stor risiko som shorting innebærer, spesielt når sunne selskap shortes..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sandvika

Sitat fra: Klykken på fredag 26. februar 2021, klokken 08:56
Jeg vil ganske hardnakket påstå at å holde en aksje lenge ikke er gambling på lik linje med shorting og involverer i meget liten grad så stor risiko som shorting innebærer, spesielt når sunne selskap shortes..
Her var det litt å ta tak i.
Det er ikke gambling å sitte langsiktig i verdiaksjer. Tesla er ikke en verdiaksje. Tesla er en vekstaksje hvor er det er priset inn forventning om ekstrem vekst. Dette er noe som både kan og ikke kan skje og innebærer således veldig stor risiko. Når det en gang er sånn at Tesla (nesten) utelukkende prises basert på spekulasjon om hva de muligens kan tjene i fremtiden så ser jeg ikke at bet på at de ikke fullt ut oppfyller dagens forventninger er noe mer gambling enn at de oppfyller den veksten de er priset på nå. 

Amoss

Sitat fra: Sandvika på fredag 26. februar 2021, klokken 08:30
Når det er sagt, med det P/E nivået som Tesla trades på så involverer både long og short veldig stor grad av gambling!

Nå er vel strengt talt en vær investering i aksjer en større eller mindre del gambling. Gamblingdelen kan reduseres ved treffe sine investeringsbeslutninger på oppdatert og korrekt informasjon. Eller økes ved å la den baseres på gammel, utdatert og/eller feil informasjon.

Det var hva jeg viste til da du ga inntrykk av at du vurderte å foreta en beslutning her basert på gammel, utdatert og ikke lengre korrekt informasjon. Greit, informasjonen var kun noen dager gammel, og korrekt da den først ble delt, men altså ikke lengre korrekt når den hadde rukket å bli oversatt til norsk i en norsk artikkel som baserer seg på tidligere artikler i andre tidsskrifter på andre språk.

Sånn, nå er det bare å vente på at denne informasjonen rekker å spre seg til de norske økonomitidsskriftene...
Model S 85D

OlaM

Sitat fra: Klykken på fredag 26. februar 2021, klokken 08:56
Jeg vil ganske hardnakket påstå at å holde en aksje lenge ikke er gambling på lik linje med shorting og involverer i meget liten grad så stor risiko som shorting innebærer, spesielt når sunne selskap shortes..

Litt pirk, men "long" betyr ikke "lenge" i denne sammenhengen. Du kan være long en aksje i 30 sekunder for å gamble, det betyr bare at du eier den. Short er det motsatte. Du kan også være langsiktig short. Mye rare ord i den verdenen, puts, calls,
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA