Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: daktari på torsdag 06. februar 2020, klokken 15:29
Spørsmålet er vel ikke om det var en short-skvis eller ei? Men hvor fort går det vanligvis ned igjen?


Veldig fort, etter boken. Det er jo det massive kjøpet på grunn av tvang som utløser prisstigningen. Etter det er det jo store incentiver for å selge for å sikre en stor uventet gevinst så da er det naturlig at prisen faller fort igjen.



Ser man på denne enkle grafen er det lett å se en stigende trend som holder seg, med skvisen som en egen liten geysir midt i. Den faller på en måte tilbake til trendlinjen.
'21 3LR

chiller

Etter nesten to dager med "up tick" regelen in action blir det spennende å se hvordan fredagens trading blir nå som det er fritt frem for shorterne igjen.

Cyberpunk

Hei, jeg er ny her på forumet og usikker på om dette har vert nevnt tidligere i denne tråden, men er det noen som vet om en Norsk (eller Amerikansk som godtar Norske kunder) nettmegler hvor man kan kjøpe opsjoner/calls?
Takk :)

geear

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 06. februar 2020, klokken 17:27
Sitat fra: gr på torsdag 06. februar 2020, klokken 15:34
Veel.. åpnet på 699, var nede i 687, blir overrasket om det blir en grønn dag.

Ser bra ut foreløpig, 788 nå og +7,33%.
Ja, det ble grønt, men kun +1,94 %.

Usikker på veien videre for min del, gitt. Må se an hva som skjer fremover, tror jeg.

Speeder

Sitat fra: gr på fredag 07. februar 2020, klokken 09:29
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 06. februar 2020, klokken 17:27
Sitat fra: gr på torsdag 06. februar 2020, klokken 15:34
Veel.. åpnet på 699, var nede i 687, blir overrasket om det blir en grønn dag.

Ser bra ut foreløpig, 788 nå og +7,33%.
Ja, det ble grønt, men kun +1,94 %.

Usikker på veien videre for min del, gitt. Må se an hva som skjer fremover, tror jeg.

Kun 1,94%? Hva er egentlig forventningene, 10+% hver dag?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

RuneW

Sitat fra: Speeder på fredag 07. februar 2020, klokken 09:45
Sitat fra: gr på fredag 07. februar 2020, klokken 09:29
Ja, det ble grønt, men kun +1,94 %.

Usikker på veien videre for min del, gitt. Må se an hva som skjer fremover, tror jeg.

Kun 1,94%? Hva er egentlig forventningene, 10+% hver dag?

Noen begynner å bli rimelig bortskjemte  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

geear

I forhold til 7,33, som jeg svarte på, så kan 1,94, som er omtrent en fjerdel, fint gå under "bare" for min del. Trenger vel ikke tolke dere ihjel vel.

chiller

Sitat fra: Cyberpunk på fredag 07. februar 2020, klokken 09:05
Hei, jeg er ny her på forumet og usikker på om dette har vert nevnt tidligere i denne tråden, men er det noen som vet om en Norsk (eller Amerikansk som godtar Norske kunder) nettmegler hvor man kan kjøpe opsjoner/calls?
Takk :)

Jeg benytter meg av interactivebrokers og de støtter det meste der.

Men vær obs på at opsjoner er en veldig rask måte å tape penger på. :)

emurof

#2273
Sitat fra: Tellus på onsdag 05. februar 2020, klokken 22:37
For noen tilstander. Ser ut som om bitcoin traderne har funnet seg en ny lekeplass. Regner med at den del die hard longs etterhvert fant det fornuftig å sikre gevinst på dette nivået.

Hva har Bitcoin med saken å gjøre?

Tellus

#2274
Sitat"Weak fundamentals, high valuation and lots of exciting good news: it is a typical dot-com-like bubble and very dangerous for short sellers," the report says, comparing the Tesla situation to Julian Robertson's bet against technology stocks in 2000.

https://www.marketwatch.com/story/a-technical-correction-is-inevitable-for-tesla-says-global-bubble-report-2020-02-07?siteid=bigcharts&dist=bigcharts

Vi som husker dot.com perioden kjenner oss kanskje litt igjen. Jeg husker i hvert fall enn analytiker i Norge som satt kursmål 19.000 for Opticom.

Litt historie følger:
https://www.dn.no/skivebom-for-analytikerne/1-1-215656

1000kwh

Ville vært veldig forsiktig med å sammenligne dette med dot com selskaper. Det er dot com som gjelder i dag, så de som overlever gjør det bra

Counterpointer

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. februar 2020, klokken 22:37
Det har i mitt hode vært en trend at kursen faller før helga.
Fikk rett med minste mulige margin


emurof

Sitat fra: Tellus på fredag 07. februar 2020, klokken 16:55
Sitat"Weak fundamentals, high valuation and lots of exciting good news: it is a typical dot-com-like bubble and very dangerous for short sellers," the report says, comparing the Tesla situation to Julian Robertson's bet against technology stocks in 2000.

https://www.marketwatch.com/story/a-technical-correction-is-inevitable-for-tesla-says-global-bubble-report-2020-02-07?siteid=bigcharts&dist=bigcharts

Vi som husker dot.com perioden kjenner oss kanskje litt igjen. Jeg husker i hvert fall enn analytiker i Norge som satt kursmål 19.000 for Opticom.

Litt historie følger:
https://www.dn.no/skivebom-for-analytikerne/1-1-215656

"Weak fundamentals"?

Å sammenligne Tesla med dotcom-bobleselskaper er rett og slett tåpelig. Man mister all troverdighet med slike kunnskapsløse påstander.

Larsebass

Det er bare å spenne seg fast: Pre-market har gått fra +5% til +10% og ned til +8%.
Tesla X75D.

emurof

Det var jo meningen at aksjen skulle roe seg litt ned nå, kanskje korrigere litt nedover, så man kan kjøpe billig. Opp 60 dollar i pre-market i skrivende stund var ikke helt etter planen.

Hva nytt er det som skulle tilsi denne oppgangen nå? Er det at det er bekreftet at det starter produksjonen i Kina igjen i dag? Er det at tyske myndigheter åpner for subsidier til Tesla? Ryktene om ny fabrikk i Texas (noe både Trump og Musk har snakket om)? Andre ting?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA