Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva tror dere bilen kan selges for?

Startet av lifern, torsdag 22. november 2018, klokken 16:53

« forrige - neste »

lifern

2013 Visia, 211 000 km.
9 barer igjen.
Ingen servicehefte.
Hva tror dere den kan selges for?
Er ikke så mange av den på Finn.
Mener selv rundt 30000 kr.
SVART EUROLEAF 2013

Mateusz

Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

nilsen33

Billigste Leaf på finn er en 2011 modell til 72500,-.

Blir overrasket hvis du får mindre enn 50.000,- for den. Jeg ville lagt den ut til 60.000,- og testet markedet litt. Bilen er jo bare 6-7 år. Burde ha noen år igjen.

jkirkebo

Denne har jo fortsatt rekkevidden til en trilling. Ville begynt på 65.000,- jeg (da er den billigst med god margin) så har man litt prutningsmonn.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Limodriver

Jeg solgte nylig min bil, men velger å ikke være for konkret i og med at bilen ble kjøpt av forhandler og videresolgt.

Jeg sjekket litt på finn og la meg i øvre sjikt av sammenlignbare biler. Bilen var pen og velholdt og et "halvveis" servicehefte og resten har jeg gjort selv.

Prisen var midt i nivået foreslått av finn.

Jeg fikk noen latterlige skambud ca 30% under prisantydning. Etter to dager ringte en og kjøpte den usett, kun med en liten rabatt. Bilen ble fraktet et godt stykke og lagt ut for salg igjen. Jeg var storfornøyd med prisen og trodde bilselgeren hadde gått skoene av seg. Bilen ble lagt ut igjen med et fornuftig påslag og ble solgt på mindre enn en uke.

Erfaring fra bekjente er at 1 generasjons Leaf selges raskt og til gode priser. Mitt råd er å legge deg i prisnivået til finn og avslå skambud.

Electrix

Den har jo gått ganske langt, og mistet 3 barer, men 30 000 er veldig lite i bilsammenheng. Det er veldig mange familier uten elbil som kan kjøpe den til den prisen i tillegg til eksisterende biler og likevel spare den inn i løpet av 1-2 år bare på drivstoff, bompenger og oljeskift. Selv til 65 000 kan man spare den inn i løpet av få år. Mange som ikke tar seg råd til ny bil, og så lenge man uansett skal ha to biler er dette en billig hverdagsbil.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

lifern

Søkte litt på kvd norge.
Fikk opp ca 37000 kr fra forhandler.
SVART EUROLEAF 2013

Limodriver

For meg virker kr 37000 grisebillig. Jeg tror ikke du får lagt ut annonsen før bilen er solgt. Jeg tror du blir kvitt bilen i området 50-70K (my guess vel og merke). Som nærområdebil vil den fungere lenge, evt kan en jo bytte enkeltceller i batteriet.

Prøv heller å selge til høystbydende og sett en dato og klokkeslett. Det forundrer meg om du ikke havner på 60000+

leafnor

30.000 høres nesten meningsløst lavt ut. Prøv deg på noe over 50k som det foreslås her.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Aspiranten

Sitat fra: Limodriver på torsdag 22. november 2018, klokken 19:19
Jeg fikk noen latterlige skambud ca 30% under prisantydning. Etter to dager ringte en og kjøpte den usett, kun med en liten rabatt. Bilen ble fraktet et godt stykke og lagt ut for salg igjen. Jeg var storfornøyd med prisen og trodde bilselgeren hadde gått skoene av seg. Bilen ble lagt ut igjen med et fornuftig påslag og ble solgt på mindre enn en uke.

Erfaring fra bekjente er at 1 generasjons Leaf selges raskt og til gode priser. Mitt råd er å legge deg i prisnivået til finn og avslå skambud.

Jeg har gjort dette og ingen seriøse ringer på bilen min. Skjønner ikke hva som er galt med elbilmarkedet akkurat nå. Den er "mint" sammenlignet med mange andre der utem kjøpt ny i Norge av Birger N Haug. EU ok i 2 nye år, NAF testet, ny service, fikset det som var galt, nytt batteri, 59.000km på telleren.

En med 2013 mod la sin ut for 40.000,- mer enn min og fikk solgt samme dag.
Nissan Leaf

Roy Aasen

Tenker du var noenlunde riktig i første post. Sånn ca 30000.

Verdien på 5, 6 år gamle elbiler kan nok ikke sammenlignes med bensin/dieselbiler.
(Personlig antar jeg at min 2018 Soul kanskje er verdt 25000 om 5 år)

Limodriver

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 26. november 2018, klokken 14:51
Tenker du var noenlunde riktig i første post. Sånn ca 30000.

Verdien på 5, 6 år gamle elbiler kan nok ikke sammenlignes med bensin/dieselbiler.
(Personlig antar jeg at min 2018 Soul kanskje er verdt 25000 om 5 år)

Jeg tror du er litt for negativ vedrørende bruktpriser på elbiler. 5-6 år gamle Leafer (21kwh) med 80-100k km blir solgt for kr100k +

Jeg tviler på at du ikke får mer enn 25 for en 5 år gammel Soul. Batterilevetiden synes å være lenger enn en først antok og med færre bevegelige deler kan jeg ikke se at bilen ikke har høyere enn 25k økonomisk verdi etter 5 år.

Electrix

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 26. november 2018, klokken 14:51
Tenker du var noenlunde riktig i første post. Sånn ca 30000.

Verdien på 5, 6 år gamle elbiler kan nok ikke sammenlignes med bensin/dieselbiler.
(Personlig antar jeg at min 2018 Soul kanskje er verdt 25000 om 5 år)
7 år gamle iMiew ligger kan finnes på finn ned i 50 000, og 7 år gamle Leaf kan finnes ned i 72 000. Du har nok rett i at 5-6år gamle elbiler ikke kan sammenlignes med rene bensin eller dieselbiler i samme alder da disse er mye vanskeligere å selge og går gjerne billigere. Det er for eksempel 57 000 bensin og dieselbiler til salgs på finn og 3 800 elbiler. Dette har nok sammenheng med at når prisen på elbiler kommer under 100 000 så tjener man raskt inn prisen bare på driftsutgifter selv om man kjøper den i tillegg, og kvitter man seg med en annen bil så tjener man den inn ennå raskere.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Roy Aasen

Hadde vært fint om jeg tok feil på prisnivået :) .

fonberg

Noen som kjenner til pris på innbytte til nytt eller refurbished hovedbatteri på Leaf? Kan jo kanskje bli aktuelt i årene som kommer, på langkjørte utgaver som denne. Resten av bilen virker rimelig holdbar, vår 2012-modell er i hvert fall ved god helse fortsatt, den måtte ha nye bremseskiver og klosser rundt om nå i høst men ellers bare surrer og går den.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA