Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva tror dere bilen kan selges for?

Startet av lifern, torsdag 22. november 2018, klokken 16:53

« forrige - neste »

EV-FTW

Jeg må innrømme jeg ikke helt ser poenget med TS sitt spørsmål. Som selger er det ikke spørsmål om hva andre tror man kan få for bilen, det handler om hva man kan presse ut av markedet. Siden bilen er langt kjørt, legger man seg rundt prisen til de billigste Leafene av samme årgang. Så må man bare følge med. Dersom det er liten respons, senkes prisen litt. Normalt, med populære biler som Leaf, er bilen solgt innen en uke. Er den ikke det, er prisen for høy. Da er der bare å justere litt igjen. Man merker fort når responsen er der eller ikke.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Powerflux

Hvorfor selge en bil som har forsvinnende lite pengeverdi men fortsatt høy bruksverdi?
Det koster jo nesten ingenting å eie en slik kjerre og om man så kjøper en ny, fet kjerre så kan jo fortsatt Leafen være den som drar alle kilometerene på kort/mellomdistanse i det daglige med møkkete unger, humpete veier og ting man kanskje vil spare nykjerra for :+1:
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA