Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60kW kan bestilles nå!

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 21. november 2018, klokken 11:04

« forrige - neste »

Vaduz

Sitat fra: STAO på søndag 10. mars 2019, klokken 00:11
Go aften igjen....

Er dessverre ikke tilkoblet dette forumet 24/7, har et liv ved siden av og derfor kommer ikke B før nå Joggamann ;)

Om du faktisk leser det jeg har skrevet så ser du at lånet mitt per i dag reduseres med nesten 60000,- når ny bil er på veien og nytt lån er etablert. Forøvrig gikk akkurat prisen opp med 11000,- på Tekna versjonen den 5/3. Så ny pris på den blir nå 394000,- uten vinterdekk. Med vinterdekk og felger kan du vel fort legge på 12000,- til.. og da er vi godt over 400000,- Ikke har jeg tenkt å dele min personlige økonomi med forumets medlemmer her så mine lånetall deles nok ikke...

Min kjøpspris på Leaf LE i 2018 var 275000,- ferdig på veien. Den takseres tydeligvis som dagens Tekna modell ved innbytte

Pris på ny Leaf e+ på signert kontrakt er 381000,- ferdig på veien med rabatt og uten vinterhjul, da jeg ønsker å beholde de jeg har. Prisen er forøvrig garantert.

Jeg kommer ned nesten 60000,- i lån på splitter ny bil etter innbytte og etablering av nytt lån fordi Leaf'n takseres slik din gjør og dagens pris er så høy på bilen som den er.

Så dette blir som nevnt tidligere første gang for min del at jeg faktisk kjøper en dyrere bil, og sitter igjen med mindre i lån fordi innbytteprisen på bilen jeg har er så høy.

STAO

Bilselgere må elske deg!


jman76

God bil. Som burde kostet maks 330.000 kroner...

Bakkeklaring på 13,5 centimeter, like lav som Model 3?

Litt spent på hvordan det slår ut på fremkommeligheten på rufsete vinterføre, sammen med en god del ekstra vekt. Synes 40-Leafen klarer seg veldig bra på vinterføre.

daktari

#93
Testet av DN. Kan vel tolke konklusjonen slik "burde vært billigere". Hurtiglading ikke omtalt. https://www.dn.no/biltesten/biltest/nissan-leaf/nissan/et-offer-for-tesla-model-3/2-1-605558
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

leafnor

Sitat fra: jman76 på onsdag 22. mai 2019, klokken 08:53
God bil. Som burde kostet maks 330.000 kroner...

Bakkeklaring på 13,5 centimeter, like lav som Model 3?

Litt spent på hvordan det slår ut på fremkommeligheten på rufsete vinterføre, sammen med en god del ekstra vekt. Synes 40-Leafen klarer seg veldig bra på vinterføre.
Gå opp 5% på dekkprofil, og du har ca 1cm mer bakkeklaring.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Mr Oizo

Leste at kun Tekna+ får DC lading opptil 100 kW, de andre må klare seg med 50 kW.
Andre som har lest dette?

leafnor

Finnes vell knapt Chademo-ladere over 120A, så får knapt brukt en Tekna med 100kW.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

daktari

Circle K har vel 2 stk Chademo "ultra" på Økern og Fjellhamar. disse gir hvertfall 200A på CCS p.t.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

leafnor

Sitat fra: daktari på søndag 26. mai 2019, klokken 22:05
Circle K har vel 2 stk Chademo "ultra" på Økern og Fjellhamar. disse gir hvertfall 200A på CCS p.t.
Ja, Ionity og andre (Fortum) har noen raske ladere på CCS, men det hjelper ikke en Tekna med Chademoport. Med mindre den og nå er blitt CCS?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

turfsurf

Sitat fra: leafnor på søndag 26. mai 2019, klokken 21:37
Gå opp 5% på dekkprofil, og du har ca 1cm mer bakkeklaring.
Som en bonus får du riktigere speedometervisning og kortere kjørelengde og
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA