Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

norske priser på utstyr ute

Startet av hemi, torsdag 15. november 2018, klokken 03:40

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. november 2018, klokken 10:44
Det er vel en smaksak om man syns klimaanlegget i Audien eller taket i en Model S er mest i veien. Eventuelt at man ser helt bortifra den lave sittestillingen og høye kneløftene i Teslaen. At man kan ha takboks og tilhenger tror jeg også er viktig for mange.

Om baksetekomfort er viktig er det få biler som slår TMX 6-seter. Takboks blir dog vanskelig, men ski er det fint plass til inne i bilen samtidig med 4 voksne.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Stikkkontakt

Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. november 2018, klokken 12:53
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. november 2018, klokken 10:44
Det er vel en smaksak om man syns klimaanlegget i Audien eller taket i en Model S er mest i veien. Eventuelt at man ser helt bortifra den lave sittestillingen og høye kneløftene i Teslaen. At man kan ha takboks og tilhenger tror jeg også er viktig for mange.

Om baksetekomfort er viktig er det få biler som slår TMX 6-seter. Takboks blir dog vanskelig, men ski er det fint plass til inne i bilen samtidig med 4 voksne.

Nå er vel argumentasjonen mot e-tron at 3 ikke sitter bra baki. 2 derimot sitter veldig bra. Begynner man å sitte mer enn 4 i en X 6-seter så går det kraftig utover bagasjeplass.

hemi

TMX utgår p.g.a. flere ting
TMS har jeg hatt, og orker ikke ha igjen.

har litt trua på TM3.

SurSnasen

Fra dagens email fra Audi:
Sitat

Prislister:

Prislisten for nye Audi e-tron 55 er klar med veiledende priser. I tillegg vil vi tilby to nye utstyrsversjoner, Advanced Plus og Exclusive, med muligheter for annet ekstrautstyr. Komplett prisliste vil bli sendt ut før vi åpner for bestilling.


Lanseringsmodeller og salgsstart:

Lanseringsmodellene EDITION ONE og Limited vil være de første bilene som leveres i Norge, og er begrenset til 650 biler. For deg med tidlig kønummer, kan du forvente å bli kontaktet angående lanseringsmodeller mot slutten av desember. Har vi ikke kommet i kontakt med deg etter at vi har forsøkt å ringe deg gjentatte ganger og sendt epost, er vi nødt til å la muligheten gå til neste kunde på reservasjonslisten.

Offisiell salgsstart er planlagt like over nyttår. Din forhandler kontakter deg basert på ditt kønummer. Vi vil komme med mer konkret informasjon rundt salgsstart når det nærmer seg.

hemi

hvor mange med nummer si <1500 har tenkt å bestille en ed1 eller limited her?


jkirkebo

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. november 2018, klokken 13:18
Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. november 2018, klokken 12:53
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. november 2018, klokken 10:44
Det er vel en smaksak om man syns klimaanlegget i Audien eller taket i en Model S er mest i veien. Eventuelt at man ser helt bortifra den lave sittestillingen og høye kneløftene i Teslaen. At man kan ha takboks og tilhenger tror jeg også er viktig for mange.

Om baksetekomfort er viktig er det få biler som slår TMX 6-seter. Takboks blir dog vanskelig, men ski er det fint plass til inne i bilen samtidig med 4 voksne.

Nå er vel argumentasjonen mot e-tron at 3 ikke sitter bra baki. 2 derimot sitter veldig bra. Begynner man å sitte mer enn 4 i en X 6-seter så går det kraftig utover bagasjeplass.

Det gjør det, men det er fortsatt plass til et par digre kofferter pluss en bag eller to. Og selv jeg, på 188cm, sitter godt på 3.rad med god plass til både hodet og bena. Så 6-seter X er nok en av de ytterst få personbilene som kan frakte 6 voksne i god komfort. Må jo være den ultimate taxien ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. november 2018, klokken 14:10
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. november 2018, klokken 13:18
Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. november 2018, klokken 12:53
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. november 2018, klokken 10:44
Det er vel en smaksak om man syns klimaanlegget i Audien eller taket i en Model S er mest i veien. Eventuelt at man ser helt bortifra den lave sittestillingen og høye kneløftene i Teslaen. At man kan ha takboks og tilhenger tror jeg også er viktig for mange.

Om baksetekomfort er viktig er det få biler som slår TMX 6-seter. Takboks blir dog vanskelig, men ski er det fint plass til inne i bilen samtidig med 4 voksne.

Nå er vel argumentasjonen mot e-tron at 3 ikke sitter bra baki. 2 derimot sitter veldig bra. Begynner man å sitte mer enn 4 i en X 6-seter så går det kraftig utover bagasjeplass.

Det gjør det, men det er fortsatt plass til et par digre kofferter pluss en bag eller to. Og selv jeg, på 188cm, sitter godt på 3.rad med god plass til både hodet og bena. Så 6-seter X er nok en av de ytterst få personbilene som kan frakte 6 voksne i god komfort. Må jo være den ultimate taxien ;)
Jeg hadde med fem fotballgutter i en seksseters X, de satt helt glimrende men med en bag hver var det fullt med bagasje.

Må en ha boks så går det ann å ha på hengerfestet til X (men pent er det ikke). Dette har også fordelen av å være mer aerodynamisk.

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på mandag 19. november 2018, klokken 15:02
Jeg hadde med fem fotballgutter i en seksseters X, de satt helt glimrende men med en bag hver var det fullt med bagasje.

Ja, med 5 store bagger blir det nok fullt. Men det er ganske grei bagasjekapasitet det. Vi har en Leaf også, med baksetene oppe i Model X er det fortsatt mer utnyttbar bagasjeplass enn det er i Leafen. Mulig det er flere liter i Leaf, men den tar bare én stor koffert. TMX 6-seter med baksetene oppe tar 2.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

forzaman

Kan dere som snakker om Tesla og ant. bagger vennligst diskutere dette i et annet forum!!!! Har ingen ting med denne tråden å gjøre.....

francorossi

Hei, ny her!

Når det gjelder dette med storkunderabatter kan jeg bekrefte at det ikke vil bli gitt på E-Tron. Foreløbig. Hva som skjer i fremtiden er det umulig for meg å svare på, men slik det står nå er det kommunisert ut at det ikke gis noen form for rabatter.

Sverre Grevskott

Da tipper jeg mange bestiller i utlandet. Ser prisene i norge er like sverige, men da med 25% mva og dårligere vekslingskurs!
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Trond.m

#86
Sitat fra: francorossi på mandag 19. november 2018, klokken 16:10
Hei, ny her!

Når det gjelder dette med storkunderabatter kan jeg bekrefte at det ikke vil bli gitt på E-Tron. Foreløbig. Hva som skjer i fremtiden er det umulig for meg å svare på, men slik det står nå er det kommunisert ut at det ikke gis noen form for rabatter.
Hei velkommen.
Har du det skriftlig fra importøren eller refererer du til hva Møller forhandlere sier ?

stefse

Når jeg leser denne prislista, og tråden her, må jeg si at kjøpet av en velutstyrt eGolf i 2015 fremstår som et kupp i forhold.
:-\
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. november 2018, klokken 12:51
Nå er vel takboks fraværende på S også om man kjøper nybil?
Nei, man får takluke ved bestilling via selger.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

francorossi

Sitat fra: TM på mandag 19. november 2018, klokken 16:47
Sitat fra: francorossi på mandag 19. november 2018, klokken 16:10
Hei, ny her!

Når det gjelder dette med storkunderabatter kan jeg bekrefte at det ikke vil bli gitt på E-Tron. Foreløbig. Hva som skjer i fremtiden er det umulig for meg å svare på, men slik det står nå er det kommunisert ut at det ikke gis noen form for rabatter.
Hei velkommen.
Har du det skriftlig fra importøren eller refererer du til hva Møller forhandlere sier ?

Jeg er ikke kunde hos Møller. Dette er hva som har blitt kommunisert internt i Møller. Men om det blir oppstandelse kan jeg se for meg at det blir endringer på sikt. Umulig å si noe om nå selvsagt, men ville bare poengtere at informasjonen enkelte kunder her har fått hos forhandlere stemmer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA