norske priser på utstyr ute

Startet av hemi, torsdag 15. november 2018, klokken 03:40

« forrige - neste »

Sandvika

Sitat fra: daktari på lørdag 17. november 2018, klokken 22:15
Tror du glemte stereo, Tesla har vel premium hifi som standard nå.

Alle Teslaene har nå et form for glasstak, her matcher de ikke lenger siden nye biler ikke kan åpnes lenger.

SitatParkeringsassistent; bilen tar over styringen mens du rygger og sjåføren må kun bruke gasspedalen og bremse -
Her er Tesla hakket bedre, da den både gasser, bremser og skifter gir hvis du starter den. Men dette følger autopilotpakken til 45.000,-

Biodefense er også fantastisk, hepa-filteret gjør bilen i praksis helt fri for eksoslukt m.m., også i tunneler.

Selvlukkende dører er standard på X, mens Audi tilbyr servolukking.

Tesla har vel ikke lys i dørlistene?
Du har sikkert rett på mye, og man kunne sikkert lagt til enda flere ting som rattvarme, varmer på viskerne, gps styring av homelink og luftfjæringer , og så vidt jeg kan se så har er det også lys i listen.  Men ikke vi skal spore av denne tråden.

Hovedpoenget mitt med opprinnelige innlegg er at entry modellen av E-tron er så ribbet at det er direkte flaut for et preimummerke. Mye av dette er gjort bare for å kunne presentere en lav pris i visshet om at enkelte av opsjonene uansett kalles av. Skulle noen f.eks. komme på å bestille uten setevarme vil det ikke overaske meg stort om av standardiseringshensyn var like, men ikke koblet opp.

Det er i utgangspunktet greit å være "smart" og prise taktisk, likevel synes jeg nok at det blir rart på en "premiumbil" som skryter av at "forspranget ligger i teknikken" å kalle utstyr som er standard på de fleste andre merker for ekstrautstyr. I mine øyne svekker dette merkevaren.

Crown

Premiummerket jeg har hatt noen utgaver av tidligere er Lexus, der er det meste inkludert og selv grunnmodellene er lastet med utstyr, så det er litt ny opplevelse for meg at "alt" er ekstrautstyr ja. For å få det samme utstyret som jeg har på min Hyundai Ioniq, ser det ut til at jeg må ut med det samme i bare ekstrautstyr som hele Ioniqen kostet meg (270k) og det er jo til å dra litt på smilebåndet av. Men sånn er det vel :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Mr Oizo

Sitat fra: Sandvika på lørdag 17. november 2018, klokken 23:05PS. Kikket litt på prislisten for A6 2019 og fant noe jeg synes er litt morsomt. Audi er så generøse at de fører opp "Trepunktsbelter for alle sitteplasser" på listen over standardutstyr. Dette har vært i lovverket i 20år, og jeg kan ikke komme på noen biler som ikke har hatt siden 70-tallet?
Dette er ikke sant.
Midtsetet bak på de fleste biler var 2-punkts til langt inn på 2000-tallet.

Sandvika

Sitat fra: Mr Oizo på søndag 18. november 2018, klokken 00:03
Sitat fra: Sandvika på lørdag 17. november 2018, klokken 23:05PS. Kikket litt på prislisten for A6 2019 og fant noe jeg synes er litt morsomt. Audi er så generøse at de fører opp "Trepunktsbelter for alle sitteplasser" på listen over standardutstyr. Dette har vært i lovverket i 20år, og jeg kan ikke komme på noen biler som ikke har hatt siden 70-tallet?
Dette er ikke sant.
Midtsetet bak på de fleste biler var 2-punkts til langt inn på 2000-tallet.
Stemmer for midtsetet det, redigert.

Kåre Knatten

Det er så urealistisk å sammenligne priser på Tesla og E-tron.  Vil en kjøpe Audi, får en forholde seg til prisene på Audi,  alternativt får en kjøpe Tesla, hvis en har lyst. Helt uaktuelt for meg. Like dumt som å sammenligne Opel og Audi. En svoger kjøpte akkurat en Opel. Den var fylt opp med utstyr og prisen var vel bare det en betaler for utstyret til en Audi. Ergo skulle alle kjøpe Opel, ut i fra prisnivået - men salget er helt ubetydelig i Norge allikevel.

Sandvika

Sitat fra: Kåre Knatten på søndag 18. november 2018, klokken 10:35
Det er så urealistisk å sammenligne priser på Tesla og E-tron.  Vil en kjøpe Audi, får en forholde seg til prisene på Audi,  alternativt får en kjøpe Tesla, hvis en har lyst. Helt uaktuelt for meg. Like dumt som å sammenligne Opel og Audi. En svoger kjøpte akkurat en Opel. Den var fylt opp med utstyr og prisen var vel bare det en betaler for utstyret til en Audi. Ergo skulle alle kjøpe Opel, ut i fra prisnivået - men salget er helt ubetydelig i Norge allikevel.
Ehh?
Poenget ditt var at man ikke kan sammenligne bilmerker eller ha en formening om utstyrsnivået i basismodellen?

Øggen

Sitat fra: Øggen på lørdag 10. november 2018, klokken 12:52
Ette å ha sett, og prøve sete i bilen nærma vi oss...
Men, stygt redd typisk Audi prising og pakkeløsninge, gjer at "min bil og slik ej vil ha den" ikkje kjem under 850000.

Limte inn et svar fra en anna tråd. Ser ej fikk ganske rett, og registrera samtidig at mange er sjokkert over prisane til Audi. Et signal på at få av dokke har spekka en Audi før.......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Stikkkontakt

Sitat fra: Øggen på søndag 18. november 2018, klokken 14:06
Sitat fra: Øggen på lørdag 10. november 2018, klokken 12:52
Ette å ha sett, og prøve sete i bilen nærma vi oss...
Men, stygt redd typisk Audi prising og pakkeløsninge, gjer at "min bil og slik ej vil ha den" ikkje kjem under 850000.

Limte inn et svar fra en anna tråd. Ser ej fikk ganske rett, og registrera samtidig at mange er sjokkert over prisane til Audi. Et signal på at få av dokke har spekka en Audi før.......

Om du har spekka ein Audi før så burde du vite at det normale er å få en saftig rabatt. Om de ikke gir 50000 i rabatt på en velutstyrt e-tron så er det helt nye takter fra Audi. På Q7 e-tron er det pr idag 78.000 kroner i rabatt+pruting/firmaavtale.

hemi

Stortsett kjøpt, og klint til med typ altpå utstyrslista, og fått grei rabatt, nå var ikke selgerne sikre på om det var noe rabatt, ble forsikret om at info skulle komme.

Stikkkontakt

Sitat fra: hemi på søndag 18. november 2018, klokken 16:46
Stortsett kjøpt, og klint til med typ altpå utstyrslista, og fått grei rabatt, nå var ikke selgerne sikre på om det var noe rabatt, ble forsikret om at info skulle komme.

Om det ikke blir i Norge, men i Tyskland og UK så blir det jo import over en lav sko.

Sandvika

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 18. november 2018, klokken 19:14
Sitat fra: hemi på søndag 18. november 2018, klokken 16:46

Om det ikke blir i Norge, men i Tyskland og UK så blir det jo import over en lav sko.
kanskje ikke UK med det første

krl

Det er så urealistisk å sammenligne priser på Tesla og E-tron.  [....]
Jeg er delvis enig i dette; denne klimaanlegg-greia i midtkonsollet på e-tron gjør at bilen i praksis er en 4-seter. Så du finner neppe noen Tesla å sammenligne med.

Det er mye bedre plass i baksetet til Mercedes B 250e enn i E-tron, noe som var en stor skuffelse.

Stikkkontakt

Sitat fra: krl på mandag 19. november 2018, klokken 10:41
Det er så urealistisk å sammenligne priser på Tesla og E-tron.  [....]
Jeg er delvis enig i dette; denne klimaanlegg-greia i midtkonsollet på e-tron gjør at bilen i praksis er en 4-seter. Så du finner neppe noen Tesla å sammenligne med.

Det er vel en smaksak om man syns klimaanlegget i Audien eller taket i en Model S er mest i veien. Eventuelt at man ser helt bortifra den lave sittestillingen og høye kneløftene i Teslaen. At man kan ha takboks og tilhenger tror jeg også er viktig for mange.

Espen W

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. november 2018, klokken 10:44
Det er vel en smaksak om man syns klimaanlegget i Audien eller taket i en Model S er mest i veien. Eventuelt at man ser helt bortifra den lave sittestillingen og høye kneløftene i Teslaen. At man kan ha takboks og tilhenger tror jeg også er viktig for mange.

Jepp, for egen del er mangel på hengerfeste på S og mangel på takboks/sykkel på tak på X diskvalifiserende for de to. Synd, for en X P100DL hadde gjort seg. Testet en XP90D, og den var kjapp og fin.

Stikkkontakt

Sitat fra: Espen W på mandag 19. november 2018, klokken 11:18
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 19. november 2018, klokken 10:44

Jepp, for egen del er mangel på hengerfeste på S og mangel på takboks/sykkel på tak på X diskvalifiserende for de to. Synd, for en X P100DL hadde gjort seg. Testet en XP90D, og den var kjapp og fin.

Nå er vel takboks fraværende på S også om man kjøper nybil?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA