Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

Kåre Knatten

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. desember 2018, klokken 17:16
Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 18. desember 2018, klokken 16:04En godt spekket Q8 får du for rundt 1,5 millioner, en godt spekket E-tron får du for 850 tusen, det er rimelig. En kan ikke sammenligne hummer og kanari.
Godt eksempel på hummer og kanari. Man må se på prisene eks mva. Å sammenligne inkl mva er bare tull.
Kan ikke si meg enig i det. Det er hva jeg betaler som er avgjørende, hvis ikke må en også se på prisene uten avgift - ikke bare uten moms. Men hvis du får kjøpt en Q8 uten moms, er det bra for deg.

ToWalkOrDrive

#226
.
Tesla Model Y                         2021-

hemi

#227
er den høy, men ikke kan offroade, ikke trekke henger... polo crosscountry, så tiguan..? noen kaller jo Tiguan  og Q5 for SUV...

Cayenne tar 3500kg og har brukt det som trekkbil siste årene, den gjør jobben faktisk bedre enn de 2 landcruiserne jeg hadde før.

X5 tar 3500
q7 tar 3500
rangerover tar 3500
mercedes GLE tar 3500
Mercedes G wagen tar vel 3500 nå på nye også, gamle var begrenset før tidvis
Ca alt av amcar SUV tar 3500KG, fullsize tar 5500+ avhengig av reg klasse.


bmw 5 serie,  har vel 2000/21000, audi q5 har vel 1800, e-tron, 1800kg... Har brukt bmw E60 m5 til å trekke bilhenger med bil på til og med, den tok vel 2100KG

Selv sedan-van model X tar jo 2250.

Jeg vil ikke kalle e-tron for en SUV, er mer en crossover. Noe ala en Evoque møter en velar og da nøvendigvis Q8

Her er ett bilde av Ford Early Bronco, bilen som ble ansett som den første SUV'en, før dette hadde man rene offroad kjøretøy, men ikke noen som fungerte som dagligbil i tilegg. Denne startet uten tvil en trend.


Imagine

#228
Sitat fra: hemi på tirsdag 18. desember 2018, klokken 18:36
er den høy, men ikke kan offroade, ikke trekke henger... polo crosscountry, så tiguan..? noen kaller jo Tiguan  og Q5 for SUV...

Cayenne tar 3500kg og har brukt det som trekkbil siste årene, den gjør jobben faktisk bedre enn de 2 landcruiserne jeg hadde før.

X5 tar 3500
q7 tar 3500
rangerover tar 3500
mercedes GLE tar 3500
Mercedes G wagen tar vel 3500 nå på nye også, gamle var begrenset før tidvis
Ca alt av amcar SUV tar 3500KG, fullsize tar 5500+ avhengig av reg klasse.


bmw 5 serie,  har vel 2000/21000, audi q5 har vel 1800, e-tron, 1800kg... Har brukt bmw E60 m5 til å trekke bilhenger med bil på til og med, den tok vel 2100KG

Selv sedan-van model X tar jo 2250.

Jeg vil ikke kalle e-tron for en SUV, er mer en crossover. Noe ala en Evoque møter en velar og da nøvendigvis Q8

Her er ett bilde av Ford Early Bronco, bilen som ble ansett som den første SUV'en, før dette hadde man rene offroad kjøretøy, men ikke noen som fungerte som dagligbil i tilegg. Denne startet uten tvil en trend.




SUV = Sport Utility Vehichle.
Den Landroveren du linker til er en terrengbil. Det er noe annet.

Landcruiser, Geländewagen, Wrangler og slike er ikke SUV, men terrengbiler.

SUV er sportslig og god på veien og samtidig mobil og kan kjøre offroad uten at man bør kjøre i terrengkonkurranser av den grunn.
Det er ikke sikkert e-tron er en SUV, mer en allroad med offroadegenskaper gode nok.

Å trekke tung henger er jo ikke så voldsomt nødvendig.
Det fine med hengervekt på maks 1800kg er at man slipper å se e-tron trekke rundt på campingvogner overalt. ;-)

Øyvind.h

Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 18. desember 2018, klokken 17:39
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. desember 2018, klokken 17:16
Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 18. desember 2018, klokken 16:04En godt spekket Q8 får du for rundt 1,5 millioner, en godt spekket E-tron får du for 850 tusen, det er rimelig. En kan ikke sammenligne hummer og kanari.
Godt eksempel på hummer og kanari. Man må se på prisene eks mva. Å sammenligne inkl mva er bare tull.
Kan ikke si meg enig i det. Det er hva jeg betaler som er avgjørende, hvis ikke må en også se på prisene uten avgift - ikke bare uten moms. Men hvis du får kjøpt en Q8 uten moms, er det bra for deg.
Ja du må se hvordan produktene prises uten både mva og avgift. Først da får du innblikk i om selger gir deg en god pris eller ei. At noe er rimelig sett i forhold til noe annet betyr ikke at produktet i seg selv er rimelig.

I motsatt fall må man jo konkludere med at kjøpet er godt frem til forhandler har tatt både engangsavgift og mva i egen lomme og priset varen likt som fossilt alternativ. Det blir for dumt. Hummer og kanari er godt dekkende.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Noen som vet om det kommer biler til utstilling i Oslo igjen med det første?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mr Oizo

Er dette årets optimist? 120 tusen for å overta reservasjon på lanseringsmodell.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=136340578

Jon65

Trodde først det var kongen siden han omtalte seg selv i tredjeperson :)

Crown

LOL Og så kønummer 1495 da.. får han i det hele tatt tilbud om lanseringsmodell? Jeg hadde 11xx før listen forsvant, og har ikke hørt noe.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Øyvind.h

Sitat fra: Crown på tirsdag 18. desember 2018, klokken 20:34
LOL Og så kønummer 1495 da.. får han i det hele tatt tilbud om lanseringsmodell? Jeg hadde 11xx før listen forsvant, og har ikke hørt noe.
Så en på ca 950 kontaktet i dag morges. Sikkert passert 1000 i dag vil jeg tro.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jamez

Ser ikke bort fra at de må ringe til over 3000 for å bli kvitt smurfene...

trd-73

Var jo en som ville ha 40000 for limited, så litt .er edruelig. Men det jeg reagerte på var dette:

DEN SOM OVERTAR KONTRAKTEN FÅR ALTSÅ KONTRAKT PÅ EN NY BIL DIREKTE FRA MØLLER (AUDI FORHANDLEREN) MED FULL NYBILGARANTI!

Så Møller godtar overføring av kontrakter?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA