Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

norske priser på utstyr ute

Startet av hemi, torsdag 15. november 2018, klokken 03:40

« forrige - neste »

Sør

Hjalp ikke å slette cache. Samme resultat på mobil (Android) og iPad. Fant imidlertid pdf på Facebook nå
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Lappsokk

Om jeg skal ha bil blir det 55 exclusive, men må allikevel ha utstyr for 40.000,- pluss vinterdekk.
Så mao 900.
Hvis ikke utstyret på da ca 73000,- blir rabattert med 6%. Dropper jeg hele bilen da jeg mener at det er særdeles overpriset allerede.

AndreasRingdal

De som fortsatt får opp gammel liste pga samme link som gammel fil fra Audi kan legge til ?asdf på slutten av linken og få opp 5/12 filen
https://www.audi.no/dam/nemo/no/pricelists/Prisliste_Audi_e-tron.pdf?asdr
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

AndreasRingdal

Finner ikke igjen ryggekamera i listen. Heller ikke i listen over standardutstyr.

I forrige listen var det ført opp som 5000,- ekstra.

Ønsker uansett top-view kamera men basert på forrige listen kunne det se ut som man måtte ha begge deler for å få tilsvarende løsning Leaf tekna har.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

AJ82

Sitat fra: AndreasRingdal på onsdag 05. desember 2018, klokken 22:11
Finner ikke igjen ryggekamera i listen. Heller ikke i listen over standardutstyr.

I forrige listen var det ført opp som 5000,- ekstra.

Ønsker uansett top-view kamera men basert på forrige listen kunne det se ut som man måtte ha begge deler for å få tilsvarende løsning Leaf tekna har.

Denne lurer jeg litt på også.... Noen som vet?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Lappsokk

Har studert de nye "modellene" og prislista litt nå og her er litt ytring.
På maillink ifra audi på priser heter den ene intro modellen Advanced Plus Intro 817470,-
Den er ikke så ulik modellen Advanced Plus til 749700,-
Har faktisk kun funnet forskjeller til ca 35000,- så lurer egentlig hvor resterende er, eller om de priser den ekstra høyt pga at den kommer noe tidligere??
Er også enkelte tilvalg som jeg ikke finner (som tidligere nevnt kamera bak, komfortseter osv). Møller for en enorm jobb tror jeg og skal ringe rundt alle <650 på kølista og forklare alt dette.
Bør komme en reel god config som viser forskjeller.

hemi

Jeg er litt oppgitt over infoflyten, ingen vet noenting, snakker med min selger jevnlig, men de vet rett og slett lite.
Sperrefristen er over, masse tester av bilen, men det lille vi ser av rekkevidde er helt krise og på linje med i-pace. Mye håper jeg skyldes ivrig testing, det er da ikke vanskelig å få elbil til å gå kort.

Jeg hadde håpet noen hadde gjort faktiske tester ala det teslabjørn har gjort og viser rekkevidden i forskjellig fart og temp i nordiske forhold. eksempelvis det han har sluppet på nye i3s 120ah er jo helt topp, vi har også masse andre tall og ting vi kan sammenligne med på kanalen hans, f.eks. i-pace.


Prisene er greie om den innfrir på rekkevidde og har som en tesla, dvs vi snakker 30mil i 120kmh f.eks.
Er de ikke det hopper jeg nok av. Fått 5-6 tlf i dag fra andre venner <200 på lista og alle deler desverre min bekymring.

At de åpnet for TM3 bestilling, med levering tidvis FØR e-tron er flaut rett og slett.

På visningen i november fikk jeg info om at custom spec var i mars, og ferdig spec var senest januar. Nå kom mail om uke 9, dvs mars på ferdig spec biler, seriøst............?

First world problems satt i system må sies.


Macobat

#187
<removed>

Orbit

#188
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 05. desember 2018, klokken 19:00
Assistentpakke tur utelukker rattvarme. Uvisst av hvilken grunn.

Du kan få ratt med varme (opsjonskode 2ZM), men det lar seg ikke kombinere med "assistentpakke tur" (opsjonskode PCN), dvs ACC osv. PCN inkluderer sensor for om du holder i rattet, og de har tydeligvis ikke fått til en løsning med både "håndsensor" og rattvarme.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Crown

Sitat fra: Orbit på fredag 07. desember 2018, klokken 11:51
Du kan få ratt med varme (opsjonskode 2ZM), men det lar seg ikke kombinere med "assistentpakke tur" (opsjonskode PCN), dvs ACC osv. PCN inkluderer sensor for om du holder i rattet, og de har tydeligvis ikke fått til en løsning med både "håndsensor" og rattvarme.

Det må de jo få til, det klarer de til og med på billigbiler :-) (Ioniq).
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

stefse

Audi har gått i baret med dette ekstrautstyrssurret. De skulle lansere en Tesla-killer, men har glemt at de har med et litt annet marked å gjøre enn tradisjonelle fossilbilentusiaster som verdsetter premium knotter i dashbordet. Disse kjøper uansett fremdeles fossilbil med mange sylindere og grom lyd.
Vi vil ha en bil som har rekkevidden og det utstyret en slik batteribil trenger. Når man underpresterer på kjerneverdiene rekkevidde og akselerasjon, bør man heller inkludere mer ekstrautstyr enn å forsøke å melke markedet på den måten.

Minner bare om at for under 250K klarte VAG å levere en velutstyrt highline E-Golf med et formidabelt nyttig og genialt ryggekamera, ACC, regnsensor, VP, frontrutevarme, setevarme mm. Selv om rekkevidden er 1/3 av Audien, er nytteverdien av investert sum trolig mangegangeren. For min del.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Trond.m

Sitat fra: stefse på lørdag 08. desember 2018, klokken 05:10
...underpresterer på kjerneverdiene rekkevidde og akselerasjon..
Mulig at en liten gruppe potensielle kjøpere fokuserer mye på at akselerasjonen ikke er på Tesla nivå. Men jeg tror ikke de fleste er opptatt av dette, og jeg våger å påstå at ytelser utover hva e-tron har ikke akkurat bidrar til bedre trafikksikkerhet. Min vegring i forhold til e-tron går på vekt, forbruk og ikke minst pris / rekkevidde. Selv om jeg er skeptisk til kvaliteten på Tesla, så må jeg si at Model 3 framstår som et mer positivt bidrag til å fremme utbredelsen av elbiler for folk flest. Derfor reserverte jeg på nytt i går, etter å ha kansellert min første reservasjon da Audi annonserte sin e-tron første gang.

Kåre Knatten

Nå har det vel aldri vært meningen at E-tron skal være en bil for folk flest.  Det e bare i anderledes landet Norge situasjonen blir slik, ut i fra to kriterier.  Norske bilkjøpere er vane med å bruke mange penger på bil og siden elbiler selges uten avgift, blir de et tilgjengelig valg for større del av markedet. Elbiler kan da deles i to kategorier. Rimelige, de kan vi kjøpe for "moro" som bil nummer to for å spare noen kroner i bommen og liknende. Dyre elbiler, Tesla/Jaguar/E-tron,  fortsatt så "billige" at det er et alternativ for den vanlige mann i gata. Egentlig skulle disse kostet i klasse med Q7/Q8 og utenfor rekkevidde for den normale bilkjøpere. Så kommer klagingen når det viser seg at E-tron sprenger budsjettet, og en masse pirk på detaljer, ikke varme i rattet sammen med pakken tur, ikke plass til 3 barneseter, virtuelle speiler for dyre osv, osv. E-tron er "perfekt" for meg og sikkert mange med meg, selv om det ikke det ultimate produkt, men det er det vel ingen andre biler som er heller. For den som ønsker en flott bil for en rimelig penge, er det bare å legge til varme i setene og kanskje et hengerfeste. Plutselig er en eier av en super bil for drøye kr 660000,-. Vi andre kan boltre oss i utstyr til vi blir mett.

turfsurf

At Audi ikke klarer å få varme i rattet sammen med førerassistent systemer er ikke pirk, det er direkte latterlig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

AJ82

Synes også prisdiskusjonen er litt rar. Virker som alle tror de MÅ kjøpe en E-Tron med alt utstyr. Kan informere om at en X75 fort havner på nærmere 800k. Ikke noe problem å få en E-Tron til samme pris, da også med utstyr som ikke finnes på Tesla, en rekkevidde som ihvertfall matcher og en kvalitetsfølelse og støynivå av en annen verden....

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA