Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

norske priser på utstyr ute

Startet av hemi, torsdag 15. november 2018, klokken 03:40

« forrige - neste »

stefse

Ytelse og handling er sentralt for meg, ellers kunne likegjerne en sjåfør, eller bilen selv fraktet meg. Store "trege" biler har aldri vært min greie, selv om de er aldri så premium. Det er litt forskjell på 5,9 og 3,9 sek aks.
Audien blir da i praksis frakjørt av de fleste Tesla, til de evt. kommer med en S utgave, som muligens blir mer aktuell.

Vel, avventer prøvekjøring  :)
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Tellus

Har endelig fått sett litt på priser og utstyrslister.

Audi e-tron 55 Advanced Plus Intro har det meste jeg trenger, men vil måtte legge på seteminne og panoramatak i hvert fall. I tillegg må jeg ha vinterhjul selvfølgelig. Blir litt dyrere enn I-Pace HSE som jeg har n¨å ser det ut for, men får jo et par bedre dingser med på kjøpet. Smartere bakseteløsning og kan trekke større tilhengere.  Er det ikke valgbar farge for denne ? Finner det ikke i listen.

Skal også sette opp en konfig hvor jeg starter med entrymodellen og legger på bare det jeg må ha. Da nøyer jeg meg med 19-tommer hjul (bonus lengre rekkevidde) og dropper skinn (looks vs komfort).

Det er svært lite sannsynlig at jeg bytter ute I-Pacen. Du få neppe en morsommere bil å kjøre enn I-Pace og den har virkelig utseende med seg. Antok tidligere at E-Tron vill få noe mer rekkevidde, men nå ser det nesten ut som om rekkevidden blir kortere. 0-100 skulle jeg alltid kunne leve med selv om man kanskje blir litt bortskjemt når man har kjørt en bil som går 1-2 sekunder raskere fra 0-100  ;D

Crown

Sitat fra: Tellus på søndag 09. desember 2018, klokken 13:23
Det er svært lite sannsynlig at jeg bytter ute I-Pacen. Du få neppe en morsommere bil å kjøre enn I-Pace og den har virkelig utseende med seg. Antok tidligere at E-Tron vill få noe mer rekkevidde, men nå ser det nesten ut som om rekkevidden blir kortere.

Tror ikke du skal tenke på WLTP'en, som jeg tror blir mer realistisk på etron enn på I-Pace, som har markedets mest urealistiske tall der. Vent og se til praktiske tester kommer, det vil forundre meg stort om etron får kortere rekkevidde enn I-Pace.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Tellus

EPA ser ut til å være en bedre benchmark enn WLTP ja. EPA må vel snart foreligge for e-tron. Det vi har sett av tester så langt tyder ikke på at e-tron vil overaske positivt i hvert fall.

Øyvind.h

EPA er vel typisk 15-30% lavere enn wltp?
Mener jeg sjekket Egolf og landet på rundt 20%.

EPA synes jeg fungerer bra. Oppnåelig under kurante forhold uten at alt må være best case.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lappsokk

Sitat fra: Crown på søndag 09. desember 2018, klokken 13:33
Sitat fra: Tellus på søndag 09. desember 2018, klokken 13:23
Det er svært lite sannsynlig at jeg bytter ute I-Pacen. Du få neppe en morsommere bil å kjøre enn I-Pace og den har virkelig utseende med seg. Antok tidligere at E-Tron vill få noe mer rekkevidde, men nå ser det nesten ut som om rekkevidden blir kortere.

Tror ikke du skal tenke på WLTP'en, som jeg tror blir mer realistisk på etron enn på I-Pace, som har markedets mest urealistiske tall der. Vent og se til praktiske tester kommer, det vil forundre meg stort om etron får kortere rekkevidde enn I-Pace.


Du får ikke lagt til noe utstyr på intro modellene. Kun vinterdekk og andre ting som monteres i Norge. Derfor treffer ingen av de modellene meg.

Lappsokk

Sitat fra: Tellus på søndag 09. desember 2018, klokken 13:23
Har endelig fått sett litt på priser og utstyrslister.

Audi e-tron 55 Advanced Plus Intro har det meste jeg trenger, men vil måtte legge på seteminne og panoramatak i hvert fall. I tillegg må jeg ha vinterhjul selvfølgelig. Blir litt dyrere enn I-Pace HSE som jeg har n¨å ser det ut for, men får jo et par bedre dingser med på kjøpet. Smartere bakseteløsning og kan trekke større tilhengere.  Er det ikke valgbar farge for denne ? Finner det ikke i listen.

Skal også sette opp en konfig hvor jeg starter med entrymodellen og legger på bare det jeg må ha. Da nøyer jeg meg med 19-tommer hjul (bonus lengre rekkevidde) og dropper skinn (looks vs komfort).

Det er svært lite sannsynlig at jeg bytter ute I-Pacen. Du få neppe en morsommere bil å kjøre enn I-Pace og den har virkelig utseende med seg. Antok tidligere at E-Tron vill få noe mer rekkevidde, men nå ser det nesten ut som om rekkevidden blir kortere. 0-100 skulle jeg alltid kunne leve med selv om man kanskje blir litt bortskjemt når man har kjørt en bil som går 1-2 sekunder raskere fra 0-100  ;D

Var naturligvis denne svaret var ment til.

Tellus

Takker,

Skal starte med grunnkonfig da. Litt morsommere også  :)

daktari

Utfra min egenkomponerte konfigurator kommer en Exclusive på 850k mens Advanced Plus med ekstra stereo og noen småting 837k. Forskjellen er da S-line interiør med skinn/alcantara og noe fluff.

En Advanced Plus intro med samme tillegg kommer på hele 870k, hvis det i det hele tatt er mulig, og da får man bare valgt mellom 2-3 gråfarger. En X75D koster 800k med vinterhjul. Største ulempen med egenkomponert er nok at de ikke kommer før sommeren.

Det er også noe snakk om at regler om CO2-avgifter (beregning av flåteutslipp?) for bilfabrikkene først teller fra 2020, så det ryktes at de fleste vil holde tilbake leveranser til 2020 - det lønner seg mest for dem å ikke selge så mange i 2019.

e-tron er interessant for oss, den er 20 cm lenger enn I-pace, men dessverre får de tatt ut bare 5-10 cm innvendig de fleste steder - Jaguar har pakket bilen ganske godt til å være 4,68 m.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vegar Beider

Sitat fra: daktari på søndag 09. desember 2018, klokken 14:54Største ulempen med egenkomponert er nok at de ikke kommer før sommeren.

Min forhandler sa til meg for et par dager siden at bestilling på egenkomponert er rett over nyttår. Hvor lang tid leveranse tar avhenger av utstyrsvalg, men anta 8 til 12 uker. Så leveranse et sted mellom uke 10 og 14.
Når du sier "ikke før sommeren", hva tenker du på da?

AJ82

Sitat fra: daktari på søndag 09. desember 2018, klokken 14:54
Utfra min egenkomponerte konfigurator kommer en Exclusive på 850k mens Advanced Plus med ekstra stereo og noen småting 837k. Forskjellen er da S-line interiør med skinn/alcantara og noe fluff.

En Advanced Plus intro med samme tillegg kommer på hele 870k, hvis det i det hele tatt er mulig, og da får man bare valgt mellom 2-3 gråfarger. En X75D koster 800k med vinterhjul. Største ulempen med egenkomponert er nok at de ikke kommer før sommeren.

Det er også noe snakk om at regler om CO2-avgifter (beregning av flåteutslipp?) for bilfabrikkene først teller fra 2020, så det ryktes at de fleste vil holde tilbake leveranser til 2020 - det lønner seg mest for dem å ikke selge så mange i 2019.

e-tron er interessant for oss, den er 20 cm lenger enn I-pace, men dessverre får de tatt ut bare 5-10 cm innvendig de fleste steder - Jaguar har pakket bilen ganske godt til å være 4,68 m.

"Min Advanced Plus" kommer også på rundt 837k. Dog uten stereo, men med speilene og S-Line interiør. Har da valgt (mulig jeg glemmer noe): metallic, mørke vinduer, ekstra støyisolerte vinduer, s-line interiør, surround view, oppbevaringspakke, komfort armlene, virtuelle speiler og 21" felger.
Hva har du valgt?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

daktari

Jeg la til Nattlysassistent (22950), omgivelseskamera med top-view (3200), akustikkglass på sidevinduer foran (5340), setevarme foran/bak (8120), el.seter m/minne på førersetet (13350), metallic (10670), komfortmidtarmlene (2130), connect key (1710), skillenett bagasje (1130), B&O anlegg (12280), el.speil++ (3750), solgardiner bak (2130) og uttrekkbare solskjermer (550).

Det er alltids mulig setevarme og el.seter følger med på Advance plus?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

#207
Jeg ser at flere bygger bilen ut i fra Advance Plus. Blir det ikke gunstigere å gå ut fra Exclusive hvis man likevel skal det meste av utstyret som i inngår som S-line interiør (ink. Sportsseter), nattlysassistent, omgivelseskamera etc ?.  Ligger det ikke da inne en rabatt på 51.610 kr i følge prislisten ?

daktari

Jo, men Exclusive manglet et par ting som dro opp prisen, og har mye annet unødvendig.
Så er spørsmålet om de har forskjellig lydisolering under forskjellige nivåene.

Hva skal til for å få massasje setet?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Leafy

Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA