Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

skwelbil

Funker hos meg, iPhone. Status oppdatert. Får sendt og bekreftet låsing av bil.
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Budor

Sitat fra: Toalmar på mandag 05. august 2019, klokken 14:36
Det er jo nesten komisk at ikke BMW skal klare å levere en app i dag. vet ikke om noen av de andre Elbil leverandørene ikke har orden på appen sin, men vil tro de fleste har det.
Sukk! Flere dager uten app som fungerer (igjen). Er vant til Volvo On Call som jeg har brukt i flere år uten problemer. Må si jeg er meget forundret over at BMW ikke klarer å levere en app som fungerer. Vet ikke om dette bare er problem på i3 eller om det også gjelder de øvrige modellene til BMW, men jeg hadde uansett forventet at dette skulle fungere bedre enn det faktisk gjør. Det mest morsomme er de stadige meldingene om jeg vil anbefale Connected til andre....
XC40 Recharge P8 levert 4.desember 2020
i3 Marathon edition - okt 2018
2014 Volvo xc60 (polestar optimert) SOLGT
2012 Volvo c30 (solgt og byttet til i3)

Klykken

Ingen av tyskerne klarer dette særlig godt, dessverre. VAG er samme tralten (VW og Audi).

Det derre jævla maset om å "anbefale" Connected Drive er sykt irriterende. Trykker 0 hver gang.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Geir Lundahl

#168
Virket greit men tregt en stund på min Iphone, men nå er den helt rævv----a.
Men det rare er at den fungerer helt OK hvis du logger deg inn via en pc/mac.
Da ser du faktisk at ladingen øker. ??

Hvis mange nok rapporterer inn feil i app, så mulig de gidder å gjøre noe.
https://downdetector.com/status/bmw-connected-drive/

LMOR

Det har fungert via web stort sett hele veien. La til slutt en snarvei ved siden av appen på telefonen. Går greit det, men burde ikke vært slik.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

3Phase

På tide å klage litt over BMW Connected appen igjen  :P

Hos meg har ikke SOC-%, bilens posisjon og kjørte km, knapt nok blitt oppdatert siden jul / nyttår. Bare et par sporadiske ganger. Akkurat nå ser jeg sist oppdatert 04.02.2020 og i dag er det 16.02.
Andre deler av appen fungerer imidlertid sånn rimelig, som for eksempel å starte klimatisering, legge inn forsinket ladetidspunkt, sende posisjon til bilen, og informasjon som vises under eDrive seksjonen med effektivitet, strømforbruk og kjørte km siden sist lading.
Andre som opplever det samme?
Har sletta appen og re-installert den, har vært i bilen og trykka på send bildata via options meny (husker ikke helt i farten hvor denne ligger) uten at det ser ut til å gi noen påvirkning. Har en iPhone 7, så det er snakk om iOS versjonen av appen for min del. Kjører siste versjon av iOS også.

Data på ConnectedDrive websiden er imidlertid alltid oppdatert, så det er jo ikke det at bilen ikke sender fra seg data heller. Dette har alltid fungert bra slik jeg opplever det, og virker til å være oppdatert på sekundet.
På tide BMW tar seg en pære nå og får orden på appen.

Bruker Volvo On Call også for bil nr. 2. Tror jeg kan telle på to-tre fingre antall ganger den appen ikke har fungert på de siste 5 år. Der bare fungerer det. Enkelt og greit.

Samco

Sjekka her har bare en arbeids iPhone 8 sist oppdatert 10min siden.. er tregt noen ganger men går in og ut av appen som regel oppdaterer den seg.

fossaaen

Hei, opplever akkurat det samme som deg, og begynte rundt samme tiden. Bare problem på IOS, og ikke på web eller android, så regner med det må en app opdatering til fra BMW.

Ansjosfilet

Opplever akkurat det samme jeg også.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

turfsurf

Sitat fra: 3Phase på søndag 16. februar 2020, klokken 17:54
På tide å klage litt over BMW Connected appen igjen  :P

Hos meg har ikke SOC-%, bilens posisjon og kjørte km, knapt nok blitt oppdatert siden jul / nyttår. Bare et par sporadiske ganger. Akkurat nå ser jeg sist oppdatert 04.02.2020 og i dag er det 16.02.
Andre deler av appen fungerer imidlertid sånn rimelig, som for eksempel å starte klimatisering, legge inn forsinket ladetidspunkt, sende posisjon til bilen, og informasjon som vises under eDrive seksjonen med effektivitet, strømforbruk og kjørte km siden sist lading.

Fungerer helt likt som hos meg. Bruker heller tibber når jeg skal sjekke ladestatus.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Klykken

Tibber er greia, og bruk nøkkelen ved forvarming utenom faste tidspunkt når appen titt og ofte streiker.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

fossaaen

Kom oppdatering på IOS  app'n i  går, men  som  forventet, hjalp det ikke noe for lade status problemet......;(

LMOR

Skal teste, men min erfaring er at en må logge ut og inn igjen for å nullstille «feilen» i status selv om appen er oppdatert.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

fossaaen

Er forsøkt her allerede, samt å slette app og reinstallere.....same shit....

SveinJ

Jeg har også hatt en del problemer med app'en men har oppdaget at når jeg er tilkoblet et wlan nettverk fungerer appen på min iPhone, men når det «bare» er 4G fungerer det ikke. Da må jeg logge meg inn på nettsiden connected drive. Da er alt OK, som oftest.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA