Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av Jens Leirvåg, tirsdag 13. november 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

Toalmar

#150
Det er jo nesten komisk at ikke BMW skal klare å levere en app i dag. vet ikke om noen av de andre Elbil leverandørene ikke har orden på appen sin, men vil tro de fleste har det.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Klykken

Mye klaging på Nissan og VW også.
Tesla får det imidlertid til rimelig sømløst.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Sitat fra: Klykken på mandag 05. august 2019, klokken 15:22
Mye klaging på Nissan og VW også.
Tesla får det imidlertid til rimelig sømløst.
Så vidt meg bekjent så er Volvo sin også bra (For Hybrid)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Apekatten

Har vi som forbrukere ingenting å si? Dette er vel en tjeneste som man kjøper med bilen. Når tjenesten ikke fungerer eller er svært ustabil som nettopp ConnectedDrive har vært de siste mndene/årene så må en kunne kreve noe?

1317142119

Sitat fra: Apekatten på onsdag 14. august 2019, klokken 17:38
Har vi som forbrukere ingenting å si? Dette er vel en tjeneste som man kjøper med bilen. Når tjenesten ikke fungerer eller er svært ustabil som nettopp ConnectedDrive har vært de siste mndene/årene så må en kunne kreve noe?
Ryktes at tyskerne fikk noen euros på konto eller i form av gavekort i Connected-butikken etter de reelle problemene som var i november i fjor.

Men det andre som dukker opp med (u)jevne mellomrom fra et veldig fåtall brukere anser de nok som støy fra enkeltindivider. Det er alltid noen som har en enhet hvor et eller annet har skjedd. Det finnes ikke en app på planeten som fungerer på alle enheter til enhver tid.

Hvordan jeg kan vite at det ikke har vært noen generelle problemer siden i fjor november-ish? Jeg bruker appen minimum to ganger om dagen selv og har ikke hatt noen problemer. Virker hver eneste dag både på å følge ladestatus og å klimatisere før avreise fra jobb.

hbeyr

Er det fler enn meg som har problemer med å legge til destinasjon i appen i det siste?

Jeg får bare feilmelding om at 'noe gikk galt, prøv igjen senere' når jeg skal legge til en destinasjon.

Dette gjelder Android. Og siste versjon. Og det har vært slik i rundt 1 måneds tid. Eneste alternativ er å bruke iDrive i bilen og det er jo seriøst tungvint (selv om det er bedre enn mye annet) sammenliknet med å søke opp et sted i appen og så sende til bilen.


Og generell kommentar til siste taler: Ja, apper er ustabile. Men denne er ca. den værste jeg bruker av de 10-15 appene som er i daglig bruk hvorav fler brukes fler ganger i timen mens denne er 1-2 ganger om dagen.

Klykken

Har aldri fungert å sende destinasjon til bil her (android).... Men har ikke prøvd på leeenge.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ansjosfilet

I dag kom det en oppdatering til iOS. Nå ser ting ut til å fungere veldig bra. Bank i bordet..
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

Samco

#158
Jøss må sjekke ut ...

Har kontakt med bilen men vi får se om det blir mere stabilt med litt flere dagers bruk...

Ladeklof

Versjon 10.3.1 kom for en uke siden. Fungerer foreløpig godt!

Geir68

Jeg kjøpte en brukt 2017 94Ah for noen uker siden. App til Iphone har vært ubrukelig til å lese av batterinivå og ladestatus, mens lokasjon og eDrive har fungert ok. For et par dager siden begynte app å fungere prikkfritt.
Appstyring VAR et at argumentene mine for å kjøpe en i3 :+1:

Samco

På min app har altid varme fungert selv om det ble et rødt kryss starta bilen opp varmen.

reitsma

Flere som opplever problemer med connected drive i dag? Hele bilen ble borte fra appen.

Samco

Sjekka nå ser ut til å virke hær i vertfall.

Klykken

Appen åpnes, og bil er der med seneste status. Sjeldent man får gjennom klimatisering etc uten rødt felt nederst på telefonen der det står "hva skjedde?"
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA