Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken pris har du fått fra din forhandler?

Startet av rmon, onsdag 31. oktober 2018, klokken 08:19

« forrige - neste »

rmon

Noen som har fått en pris? Bil, lakk, vinterhjul? Hvilken forhandler?

Trond.m

Nei...har ikke sjekket det, men jeg forventer å betale maks 377.400 for bilen + 5000 for metallic og 5900 for soltak= 388.300 levert Drammen eller Bærum med gummimatter.

lirekassa

Sitat fra: TM på onsdag 31. oktober 2018, klokken 09:01
Nei...har ikke sjekket det, men jeg forventer å betale maks 377.400 for bilen + 5000 for metallic og 5900 for soltak= 388.300 levert Drammen eller Bærum med gummimatter.

+ vinterhjul kr 17 000,-?

trykkertor

Vinterhjul er et tilvalg du bestemmer selv.
Og 17.000,- er langt over normal markedspris. SÆRLIG hvis du tar med i regnestykket at de skulle vært momsfrie.
Fullt mulig å få gode 17" vinterhjul med tpms sensorer og kvalitetsdekk i sjiktet 11.000-13.000,- MED moms fra andre forhandlere.

ergo

Hentet prisliste hos forhandler i innlandet nå og fikk følgende priser:
FE: 382600,-
Metallic og/eller Pearl lakk: 5000,-
Soltak: 5900.-

Så langt alt vel (dyrt) :-)

Det jeg stusset på var følgende:
"Grunnpakke" som består av 17" vinterhjul, gummimatter, ladekabel Type-2-Type-2, El park skive: 22900,-

Sjekket mot Kona og der ser jeg at 7,5 m Type-2-Type-2 er inkludert i grunnprisen. I prislisten fra BOS for KIA er
denne priset til 2966,- ekstra. Minnes også at jeg har fått gummimatter inkludert (usikker på om dette var noe forhandler slang med) på Kona i grunnprisen. BOS skal ha 1380,- ekstra for dette.

Nå er jo kanskje 4500,- en pølse i slaktetiden på en bil som fort kryper opp mot 420000,- men det sier vel noe om at BOS er veldig ivrige på å få inn enhver ekstra krone på denne bilen  >:(

Tviler på om jeg tar ut denne, selv om den opprinnelig var førstevalget av disse to koreanerne.

HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

lirekassa


Kårepåsporet

Sitat fra: ergo på onsdag 31. oktober 2018, klokken 22:34
Hentet prisliste hos forhandler i innlandet nå og fikk følgende priser:
FE: 382600,-
Metallic og/eller Pearl lakk: 5000,-
Soltak: 5900.-

Så langt alt vel (dyrt) :-)

Det jeg stusset på var følgende:
"Grunnpakke" som består av 17" vinterhjul, gummimatter, ladekabel Type-2-Type-2, El park skive: 22900,-

Sjekket mot Kona og der ser jeg at 7,5 m Type-2-Type-2 er inkludert i grunnprisen. I prislisten fra BOS for KIA er
denne priset til 2966,- ekstra. Minnes også at jeg har fått gummimatter inkludert (usikker på om dette var noe forhandler slang med) på Kona i grunnprisen. BOS skal ha 1380,- ekstra for dette.

Nå er jo kanskje 4500,- en pølse i slaktetiden på en bil som fort kryper opp mot 420000,- men det sier vel noe om at BOS er veldig ivrige på å få inn enhver ekstra krone på denne bilen  >:(

Tviler på om jeg tar ut denne, selv om den opprinnelig var førstevalget av disse to koreanerne.

Vinterhjul til PHEV ligger på ca 17000, dette inkl mva, det blir 13-14000 eks mva, den grunnpakken kan de stappe en viss plass. De er jo sinnsyke hele gjengen! Her skal det melkes til den store gullmedaljen!

moby666

Type2 kabel må følge med, eu-krav, så dette kommer ikke BOS unna med.

Arthur Morgan

Sitat fra: moby666 på onsdag 31. oktober 2018, klokken 23:08
Type2 kabel må følge med, eu-krav, så dette kommer ikke BOS unna med.

Har du kilder på dette, slik at jeg evt kan banke i bordet med det hvis selger tverrer?

Trond.m

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 31. oktober 2018, klokken 23:00
Vinterhjul til PHEV ligger på ca 17000, dette inkl mva, det blir 13-14000 eks mva
Dyrt er det uansett, men vinterhjulene til PHEV er vel 16 tom. De kan vel ikke benyttes på e-Niro, for i så fall kunne man valgt de istedet.

Elbilensrekkevidde

Mener jeg også har lest et sted eller hørt et sted det som er nevnt over at «Type2 kabel må følge med, eu-krav,»

hELgenen

Dersom en setter seg ned å regner litt på FE mot en tilsvarende hybrid så skal en virkelig kjøre langt og gjennom mange avgiftsfrie bommer før det lønner seg med e-Niro sett opp mot PHEV. Ganske så overrasket over hvor dyr denne elbilen faktisk blir sammenlignet med alternativet - tidligere har det vært en no brainer mhp. løpende utgifter , men ikke denne gangen.

Kårepåsporet

Sitat fra: hELgenen på torsdag 01. november 2018, klokken 07:38
Dersom en setter seg ned å regner litt på FE mot en tilsvarende hybrid så skal en virkelig kjøre langt og gjennom mange avgiftsfrie bommer før det lønner seg med e-Niro sett opp mot PHEV. Ganske så overrasket over hvor dyr denne elbilen faktisk blir sammenlignet med alternativet - tidligere har det vært en no brainer mhp. løpende utgifter , men ikke denne gangen.

Hybrid er uaktuelt, tror jeg.
Jeg ønsker varm bil. Med en gang og overalt. Enten jeg står i et parkeringshus eller starter å kjøre, det er ikke mulig med Kia hybrid. Jeg har vurdert Optima med sgs alt utstyr, til mye lavere pris enn e-gåNiro, men slo den fra meg. Hadde jeg visst  pris på  EV hadde jeg muligens gått for Optima SW  allikevel....nå er jeg i villrede.

Trond.m

Sitat fra: Elbilensrekkevidde på torsdag 01. november 2018, klokken 07:15
Mener jeg også har lest et sted eller hørt et sted det som er nevnt over at «Type2 kabel må følge med, eu-krav,»
Vet ikke om det er et krav, men det er iallefall en etablert praksis at type 2 kabel følger med elbiler i Norge. Som forbruker har man derfor grunn til å forvente at dette er inkludert. De vil på sin side hevde at det ikke står nevnt på utstyrslisten. Men der står det heller ikke at standard 8 / 10A 220V ladekabel medfølger. Kanskje de vil plusse på den også med 5-6000 kr  :o

Får dårlig følelse av dette, selv om det kanskje var forventet av et selskap som BOS  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA