Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken pris har du fått fra din forhandler?

Startet av rmon, onsdag 31. oktober 2018, klokken 08:19

« forrige - neste »

biggern

Sitat fra: gr på torsdag 01. november 2018, klokken 13:45
Godt mulig. Tror aldri jeg har kjørt en ladbar hybrid. Hoppet bukk over det konseptet. :laugh:

Det er for dårlig på Koreanske biler, at de ikke er tilpasset Europeiske forhold. VW GTE er dyrere, men den har El. Oppvarming, forhåndsprogrammering og App.
Selv Kona kom ikke med El. Oppvarming, før mange brukere krevde dette. Men om dette fungerer uten å være tilkoblet lading vites ikke.

batterimannen

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 01. november 2018, klokken 14:52
Sitat fra: navyelsen på torsdag 01. november 2018, klokken 14:43
Jeg snakket med lokal forhandler i dag (ikke BOS) og spurte litt mer om pris på levering, kontrakt osv.
Siden det er flere Kia-forhandlere i distriktet hadde jeg et håp om at det gikk an å prute f.eks. på vinterdekk.
Svaret jeg fikk var derimot at de ikke visste noenting, og hadde ingen kontroll på salg av denne bilen. Jeg ville mest sannsynlig bli kontaktet av Kia Norge innen en måned, og alt som har med kontrakt og levering å gjøre blir styrt sentralt.

Jeg synes dette lukter fishy lang vei! Tydeligvis ønsker BOS å presse prisen høyest mulig, og skvise ut andre forhandlere. Det virker spesielt at jeg ikke kan signere med lokal forhandler, ei heller få en pris på levering og vinterdekk uten at Kia Norge skal blande seg inn :(

Dette stinker bare mer og mer. Hvem er det vi har å gjøre med? Jeg er glad jeg har en bil som duger, men på den annen side var jeg klar for å oppgradere til langtursrekkevidde (for meg er ikke Ioniq langtursbil over fjellet vintersdag....).

Får håpe at de ikke kjører på like shady business på DS3. Høres nesten rart ut at de er innenfor det konkurransetilsynet godtar, i forhold til fri konkurranse.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

lirekassa

Sitat fra: batterimannen på onsdag 07. november 2018, klokken 15:24
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 01. november 2018, klokken 14:52
Sitat fra: navyelsen på torsdag 01. november 2018, klokken 14:43
Jeg snakket med lokal forhandler i dag (ikke BOS) og spurte litt mer om pris på levering, kontrakt osv.
Siden det er flere Kia-forhandlere i distriktet hadde jeg et håp om at det gikk an å prute f.eks. på vinterdekk.
Svaret jeg fikk var derimot at de ikke visste noenting, og hadde ingen kontroll på salg av denne bilen. Jeg ville mest sannsynlig bli kontaktet av Kia Norge innen en måned, og alt som har med kontrakt og levering å gjøre blir styrt sentralt.

Jeg synes dette lukter fishy lang vei! Tydeligvis ønsker BOS å presse prisen høyest mulig, og skvise ut andre forhandlere. Det virker spesielt at jeg ikke kan signere med lokal forhandler, ei heller få en pris på levering og vinterdekk uten at Kia Norge skal blande seg inn :(

Dette stinker bare mer og mer. Hvem er det vi har å gjøre med? Jeg er glad jeg har en bil som duger, men på den annen side var jeg klar for å oppgradere til langtursrekkevidde (for meg er ikke Ioniq langtursbil over fjellet vintersdag....).

Får håpe at de ikke kjører på like shady business på DS3. Høres nesten rart ut at de er innenfor det konkurransetilsynet godtar, i forhold til fri konkurranse.

Hva er det egentlig som er så shady business med det? De konkurrerer jo mot andre importører/merker/modeller...

navyelsen

Kom over et utsagn fra Kia som jeg finner merkelig:
Det vil si at en kan få bilen med metallic lakk og vinterdekk for under 400.000 kroner, poengterer Kia Norge.

Hvordan går dette til med en såkalt grunnpakke (vinterhjul, gummimatter, ladekabel osv) til 23.000?

Det vil med andre ord si at de må kunne tilby vinterdekk til en lavere pris enn 17.600 for å leve opp til løftet sitt.
Fortsatt dyrt, men den såkalte grunnpakken er helt uaktuell for min del.
Og er for øvrig spent på hva leveringsomkostningene ender opp på... selv tviler jeg sterkt på at den blir mulig å få bilen under 400.000

kilde: https://www.side3.no/motor/kia-e-niro-pris-dato-rekkevidde-hengerfeste-og-plass-i-bagasjerom-5264937
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

rmon

Ingen av de første 100 som har signert kontrakt og fått en pris?

navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Olemann


Det er levert ut mange biler siden nyttår, er det stort sett like priser hos forhandlere, eller varierer det mye? Ser bort fra storkunderabatter.

Tenker spesielt på:

- Grunnpris for FE
- Leveringsomkostninger
- Rust og støybehandling
- Vinterhjulpakke
- Mattesett, Type 2 kabel,  ev. "pakker" med tilbehør.

Noen som vet?

moby666

Betalte 387 for komplett bil med vinterhjul på org felg og lakkbeskyttelse uten storforbruker. Tydelig at de har litt å gå på. Truet med å ta ut bilen et annet sted.

Kårepåsporet

Sitat fra: moby666 på tirsdag 02. april 2019, klokken 06:20
Betalte 387 for komplett bil med vinterhjul på org felg og lakkbeskyttelse uten storforbruker. Tydelig at de har litt å gå på. Truet med å ta ut bilen et annet sted.

Er det uten soltak og standard farge uten pristillegg?

moby666

Uten soltak, metallic grå farge. Bilen var for lav for min del uten soltak, så med soltak hadde nok vært katastrofe :)

Kårepåsporet

Sitat fra: moby666 på tirsdag 02. april 2019, klokken 12:04
Uten soltak, metallic grå farge. Bilen var for lav for min del uten soltak, så med soltak hadde nok vært katastrofe :)

Takk for svar :+1:
Det var jo ikke så ille ift hva de forlanger i utgangspunktet! Hadde dette vært prisen alle måtte betale hadde nok flere vært fornøyd, inkl undertegnede!

Niste

Min forhandler BOS Rogaland på Forus har satt pris til 380.200,- som inkluderer

-Full understellsbehandling og støydempning (inntil 4db støy reduksjon) utført lokalt.
-Transport fra Drammen
-2 ladekabler
-Gummimatter i kupe og bagasjerom

Tillegg:
Metallic lakk 5.000,-
Elektrisk soltak 5.900,-
Ditec Ceramic Ultra (mva fritak) ca 7.000,-
Vinterdekk, pris utifra hvilke felg/dekk den enkelte ønsker.

Det fine er at vi alle kan velge hvilken forhandler som skal få levere ut bilen. En mail til Kia Norge ordner det.
Jeg er veldig fornøyd med mitt valg av forhandler og levering av min e-Niro. Veldig god service og oppfølging. 
Understellsbehandlingen og støydemping har jeg også fått skriftlig dokumentert. For meg var det viktig at forhandler fikk alt arbeid med bilen utført lokalt (forenkler eventuell reklamasjon).

xerxes

med nye model 3 sr+ inkl autopilot til 340, er det vanskelig å kjøpe niroen... med mindre  hengerfeste er verdt over 50 000 for den enkelte.

xyzzy

Sitat fra: xerxes på fredag 12. april 2019, klokken 08:58
med nye model 3 sr+ inkl autopilot til 340, er det vanskelig å kjøpe niroen... med mindre  hengerfeste er verdt over 50 000 for den enkelte.

Det er jo en mer praktisk bil (crossover, ikke sedan) og har ikke kuttet bort et OK førermiljø for å spare noen kroner.  I tillegg er vel både kvalitet og service på Niro et par hakk over Tesla.

Model 3 har bedre ladeinfrastruktur og app, samt  raskere 0-100.

Kårepåsporet

Sitat fra: xyzzy på fredag 12. april 2019, klokken 11:54
Sitat fra: xerxes på fredag 12. april 2019, klokken 08:58
med nye model 3 sr+ inkl autopilot til 340, er det vanskelig å kjøpe niroen... med mindre  hengerfeste er verdt over 50 000 for den enkelte.

Det er jo en mer praktisk bil (crossover, ikke sedan) og har ikke kuttet bort et OK førermiljø for å spare noen kroner.  I tillegg er vel både kvalitet og service på Niro et par hakk over Tesla.

Model 3 har bedre ladeinfrastruktur og app, samt  raskere 0-100.

I tillegg har den et tiltalende design, utvendig og innvendig, samt panorama glasstak, 8 års garanti med ubegrenset kjørelengde på hele drivlinjen.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA