Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31

« forrige - neste »

DieselVegard

Sitat fra: TM på lørdag 22. desember 2018, klokken 22:29
Sitat fra: hemi på lørdag 22. desember 2018, klokken 22:15
Jeg hopper nok av e-tron p.g.a. 15% mer rekkevidde enn i3 120ah jeg har nå. og ja, hatt ca alt jeg og. digger i3.
e-tron har nok ca 30-40 % større rekkevidde om vinteren (20 mot 28 mil), men jeg er enig i at det var litt for lite. Det verste er imidlertid at forbruket er dobbelt så høyt som i3, og det betyr dobbelt så lang ladetid på en standard 50 kW hurtiglader. Blir nok lenge til det blir Ionity superladere rundt om i landet. Har også bestilt M3, men jeg tror det kvalitetsmessig blir en gedigen nedtur i forhold til i3.

Hadde tatt en M3 any day. Synd de ikke har V8 lenger ;)
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

JorgenM

Prøvekjørte M3 i sommer (R6 funker det også), ble en enorm kvalitetsmessig nedtur å sette seg i Teslaen når jeg skulle hjem igjen :o
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hemi

M3 er og blir bmw  ja ;)

Jeg har dog bestilt en slik tm3p som jeg liker kalle den. Ser yankee gutta sammenligner med m2.m3.m4... men ser ikke helt den direkte sammenlignigein.

er SUPERHAPPY  med i3 120ah, så spent på hvordan det blir å være tesla eier igjen, forrige gang byttet jeg til i3 ;)

Vw e up

Hei.
Jeg vurdere selv å kjøpe I3 120 ah. Har testet den litt på vinterføre og forbruk. Kjørte i comfort, 20 grader på klima, - 7 grader og ikke veldig økonomisk. Fikk en forbruk på 20kwh/100km. Hvordan stemmer det med dine erfaringer.?
Mvh Arnt

Dede

Jeg kjører ca 70% motorvei med 90 sone der jeg nok ligger litt over det  :o - og i vestlandsklima (stortsett over 0 grader men litt vind og regn) og komfortbruk og "normalkjøring" har jeg nå 17.8 I snitt på 1000km. Synes det er ganske høyt?  Er relativt flatt så har ikke så mye regenerering I følge appen (1.8).

hemi

Sitat fra: Vw e up på mandag 21. januar 2019, klokken 11:02
Hei.
Jeg vurdere selv å kjøpe I3 120 ah. Har testet den litt på vinterføre og forbruk. Kjørte i comfort, 20 grader på klima, - 7 grader og ikke veldig økonomisk. Fikk en forbruk på 20kwh/100km. Hvordan stemmer det med dine erfaringer.?
Mvh Arnt

Vw e up

Hei.
Takk for god og informativ info. Bilen er veldig gog og forutsigbar å kjøre, selv på snøslaps, korrigerer bra etc. Morsom og lettkjørt bil. Og at landingen fungerer så bra er et stort pluss.

hemi

hatt mye bmw før (sjokk) og opplever faktisk at den er bra på vinterføre og fremkommelighet med nye R3 (og traction mode)

Jeg har eid og kjørt e-golf, e-up, leaf, i3, tesla osv. Og må si at i3'en er favoritten. Desverre er e-golf og leaf vesentlig dårligere, havne i kø bak de på hurtiglader er mareritt. Imho burde det ikke være lov å selge biler som ikke klarer 44-50KWH uansett forhold/temp. De lager lang ladekø, når du bare trenger 10 min.

Med den økte rekkevidden på 120ah trenger jeg knapt hurtiglade lenger, den ene gangen jeg har gjort det var kun fordi ledningen ikke stod skikkelig i ladeboksen, vi har faste ledninger i boksene på kontoret, men han ene med leaf på jobb hadde tatt den ut for å lade på type1, og ikke satt skikkelig inn igjen når han dro. resultatet var 40% strøm, dvs samme som jeg kom inn med, og skulle på en 15 mil tur i -12,5 med nesten 1000 høydemeter. No bueno.

Vw e up

Takk for rask, morsom og nyttig info. Ser også tester /reviews at den får veldig bra score, også av Tesla Bjørn, he he :laugh:

hemi

Mange ser bare på bagasjeplass, der blir den knust av både egolf og leaf.

Ser man på kjørekomfort, plass for fører, plass for passasjerer osv er den ironisk nok uendelig bedre, vi har ofte vært 4 karer på 190 og oppover i i3, det kan du bare glemme i leafen.

Stereo, lyddemping, kjørefølelse osv, seter, og kvalitet på seter, her er i3'en overlegen. e-golf har også bra seter må sies, men lavere sittestilling og vanskeligere inn & ut av bilen.

Ser vi på lading, batterivarighet, hvordan bilen er som ren elbil, knuser også i3'en konkurrentene.

Firmabilen typ vw e-up kjørte vi forøvrig over 50.000 før den ble til i3, var happy med den, 0 feil og noen få % batteri degradering. Ironisk nok også god plass for store karer, dog ikke 4 av de! ;)

Vw e up

Herlig tilbakemelding, har en VW E Up snart 5 år og veldig fornøyd, men en månelanding forskjell på Bmw I3 220ah. Har en Bmw Hybrid, så idrive og infortainment systemet er jeg godt kjent med.

Dede

Re leveringstid ligger det nå 45 i3 120ah på finn og siden utstyrslisten er rimelig standard så er det bare å plukke den nærmeste (ingen omreg.avgift?) og få den levert på dagen?

Vw e up

Takk for innspill, men har fått et veldig godt tilbud på Bilia på 120 ah Fully Charged.  Trenger ikke bilen akkurat nå;) :+1:

hELgenen

Hva følger med av kabler på nye biler nå?

Tidligere fulgte 2 kabler med - en type 2 blå, og schuko ladekladd....
Gummimatter fulgte også med tidligere..Samme med 120Ah?

Lars90

Sitat fra: hELgenen på torsdag 24. januar 2019, klokken 21:24
Hva følger med av kabler på nye biler nå?

Tidligere fulgte 2 kabler med - en type 2 blå, og schuko ladekladd....
Gummimatter fulgte også med tidligere..Samme med 120Ah?
Selger sa ihvertfall til meg når jeg bestillte at det følger med type 2 kabel, schuko lader og 2 sett matter (tøy og gummi), får se om 3 ukers tid om det stemmer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA