Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31

« forrige - neste »

Jarv!s

Hei.
Er nysgjerrig på hva folk har fått for pris på nye 120ah? Jeg selv får storkunderabatt, men har ikke fått kommet meg innom bmw enda..

Er interessert i "oppgradere" fra min 94ah til 120ah, jeg trenger sterkt de ekstra kilometerene den kan gi.

Over til mitt andre spørsmål, dere som bytter oftere enn gjennomsnittet, selger dere selv eller innbytte hos forhandler?
Hvis du selger selv, hvilke kontrakter evt bruker du?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Trond.m

Sitat fra: Jarv!s på onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31
Hei.
Er nysgjerrig på hva folk har fått for pris på nye 120ah? Jeg selv får storkunderabatt, men har ikke fått kommet meg innom bmw enda..

Er interessert i "oppgradere" fra min 94ah til 120ah, jeg trenger sterkt de ekstra kilometerene den kan gi.

Over til mitt andre spørsmål, dere som bytter oftere enn gjennomsnittet, selger dere selv eller innbytte hos forhandler?
Hvis du selger selv, hvilke kontrakter evt bruker du?
Det beste er vel å avtale en innbyttepris med forhandler, samtidig som du ber om rett til å selge bilen selv. Jeg vil tro at du vil kunne på 20-30.000 mer enn innbyttepris ved å selge selv. Å selge en nesten ny bil med garanti innebærer ikke noen stor risiko, og dersom kjøper betaler før du leverer bilen skulle du være på trygg grunn. Bruk kontrakt som du finner på www.naf.no.

Kires

Noen som har fått pris på charge pluss enda eller kjører alle full pakke?
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Trond.m

Sitat fra: Kires på onsdag 03. oktober 2018, klokken 19:04
Noen som har fått pris på charge pluss enda eller kjører alle full pakke?
Forsøkte å bestille Charge plus med sportspakke. Det gikk visst ikke an å bestille foreløpig. Så da gidder jeg ikke å bestille nå og venter heller til våren / forsommer.

Arthur Morgan

Sitat fra: Kires på onsdag 03. oktober 2018, klokken 19:04
Noen som har fått pris på charge pluss enda eller kjører alle full pakke?

Top speca her!
! 399 laken blank! Skiller så lite mellom de 2 pakkene og på et billån så merker man ikke det. Hva slags pris har du fått ?
Når jeg ringte rundt og prøvde og forhandle om pris sier samtlige selgere at dem har hatt enorm etterspørsel, er vel akkurat den 120a som mange har ventet på !

Arthur Morgan

Sitat fra: SKYNET på onsdag 03. oktober 2018, klokken 19:57
Sitat fra: Kires på onsdag 03. oktober 2018, klokken 19:04
Noen som har fått pris på charge pluss enda eller kjører alle full pakke?

Top speca her!
! 399 laken blank! Skiller så lite mellom de 2 pakkene og på et billån så merker man ikke det. Hva slags pris har du fått ?
jeg ringte rundt og prøvde og forhandle om pris men det funka dårlig. Men men noen ganger må man betale det det koster tydeligvis, pluss at elbiler er så i vinden om dagen at Fossilbiler er sikkert mye lettere og prute på! Nå sier samtlige selgere at dem har hatt enorm etterspørsel, er vel akkurat den 120a som mange har ventet på !

hELgenen

Jeg gjør som TM - avventer en stund. Har en 2016 94Ah i3 som jeg er veldig fornøyd med. 120Ah er ikke sååå stor forskjell - og står også på ventelisten til Kia Niro. Har mulighet for storkunde rabatt, men synes ikke prisen kan forsvares så nå går vi all in på Kia Niro dersom prisen er ok der

Jarv!s

Jeg står også på venteliste på Kia Niro, men med et relativt høyt nummer.
Jeg kjører daglig minimum 120km, og hadde vært kjekt med litt ekstra km å gå på.

Så mye av grunnen til at jeg vurderer 120ah er pga litt lenger rekkevidde, og kanskje når jeg evt en dag bytter til kia niro så er fortsatt en bmw i3 120ah attraktiv som har holdt seg ok i pris.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Namdalingen

Har fått tilbud på charged plus, pluss metallic lakk og comfort access, 350 inkludert engangsavgift, etter storkunderabatt. Hvis jeg trekker fra lakk og comfort access så begynner prisen å nærme seg charged professionall (ca 370 etter mine beregninger). Men synes begge priser er vel heftige...

Arthur Morgan

Sitat fra: Jarv!s på onsdag 03. oktober 2018, klokken 20:29
Jeg står også på venteliste på Kia Niro, men med et relativt høyt nummer.
Jeg kjører daglig minimum 120km, og hadde vært kjekt med litt ekstra km å gå på.

Så mye av grunnen til at jeg vurderer 120ah er pga litt lenger rekkevidde, og kanskje når jeg evt en dag bytter til kia niro så er fortsatt en bmw i3 120ah attraktiv som har holdt seg ok i pris.

Jeg står på venteliste på niro kona osv. Nå har man sjansen til og få en elbil md god komfort på relativt kort tid så fremt man er tidlig ute! Komfort rekkvidde  og kjørermessig har leaf 40 kw lite og stille opp md. Den er dog billigre en top utgaven til i3 men etter min mening en mye bedre bil på alt!
Når jeg får i3 120a  skal jeg bruke den til kona og de andre kommer, også ta en vurdering da. kona koster jo 368 tusen toppspeca ikke mange tusen da som skiller til i3, og i3 er bedre en den igjen på komfort,støynivå,nye  i3 har også litt mer gadgets

fossaaen

Da har jeg fått bekreftelse på ordre av 120Ah Charged Pro, med antatt levering i uke 50.


Olemann


Tror ikke folk skal være redde for bruktverdien av sin 94Ah, denne oppgraderingen nå handler om 5-6 mil, og en bybil som dette som klarer 20 mil i "gammel versjon" er salgbar i mange år enda (ruste bort gjør den jo ikke...i motsetning til alle andre stålbiler).

Men, pressens opphausing av "større batteri" var som forventet, det skjer uavhengig av om økningen var over 57% (som den var da 94Ah kom) eller nå på bare 27%.

Med denne nye og store prisøkningen så er det ikke så opplagt hva som lønner seg - men klart, må man ha disse 5-6 milene ekstra så er jo valget klart.

Trond.m

Økningen i nettokapasitet er faktisk 39 % (fra 27.2 til 37.9).  Det betyr ganske mye og gjør at bilen kan erstatte en fossilbil for par uten barn. Bagasjeplassen er jo ikke noe problem når baksetene legges ned. Jeg hadde egentlig tenkt å stå over. men klarte ikke å motstå presset  ;). Ble en grå charge pro med sportspakke  :)

Touring

Bestilte rød i3s full pakke i går. Levering uke 51.  Beholder min gamle februar 14 i3 så har vi to å bruke til daglig. Blir luksus med så stort batteri

Olemann

#14
BMW selv anslår forbedringen ved siste økning til 5-6 mil, mens den ved forrige økning var anslått til 10-11 mil.  Mitt poeng var bare at pressen ikke virker interessert i reelle tall, men straks begrepet "større batteri" eller "lenger rekkvidde" dukker opp så er man i gang.
Men som jeg sa over, for noen kan disse 5-6 milene bety mye, for andre ikke. Koste gjør de i alle fall.
https://www.green-motors.de/news/1810014749-bmw-i3-120-ah-2018

Sitat fra: TM på torsdag 04. oktober 2018, klokken 18:19
Økningen i nettokapasitet er faktisk 39 % (fra 27.2 til 37.9).  Det betyr ganske mye og gjør at bilen kan erstatte en fossilbil for par uten barn. Bagasjeplassen er jo ikke noe problem når baksetene legges ned. Jeg hadde egentlig tenkt å stå over. men klarte ikke å motstå presset  ;). Ble en grå charge pro med sportspakke  :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA