Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31

« forrige - neste »

Samco

Mulig I3n størrelse på selve batteri kassa er flaske halsen med å få ut 2018/19 mere rekke vidde? VW blir den sterkeste konturenten pris mot rekkevidde. Mulig BMW blir tvunget å oppgradere raskere for pris mot rekkevidde så er i3 helt klart i bak leksa allerede mot VW planer.

Trond.m

BMW leverer biler i volum med bedre rekkevidde enn e-Golf til sammenliknbar pris. Å sammenlikne hva BMW leverer i dag med hva VW kanskje leverer om 1-2 år har da ingen mening. Det er ingen som er i nærheten av å levere tilsvarende rekkevidde som i3 uten at vekten er mange hundre kilo tyngre. Bruk av kostbare og lette materialer er jo hele poenget med i3, og da ødelegger man ikke det med å levere større batteri enn det er mulig uten å øke størrelse og vekt. Kjører fint 20 mil i 10 kuldegrader og det klarer hverken e-golf eller nye Leaf.

Samco

Problemet er biler som kona som har nesten x2 rekkevidden i samme pris leie tror BMW må få mere ut av I3n eller en ny plattform mot konkurrentene. Liker godt i3 snerten lettkjørt bil men ...

Trond.m

Sitat fra: Samco på lørdag 22. desember 2018, klokken 17:11
Problemet er biler som kona som har nesten x2 rekkevidden i samme pris leie tror BMW må få mere ut av I3n eller en ny plattform mot konkurrentene. Liker godt i3 snerten lettkjørt bil men ...
Kona er en veldig billig bil med et dyrt batteri. Det finnes mange som ikke trenger lenger rekkevidde enn de i3 gir, og da blir det meningsløst å frakte flere hundre kilo ekstra i en blikkboks 360 dager i året. De 5 gangene man trenger ekstra rekkevidde er det kanskje bedre å legge inn et par ekstra ladestopp ?

Det er forøvrig ingen som sammenlikner Porsche 911 med Ford S-Max heller og konkluderer med at Porschen er dårligere fordi den har kortere rekkevidde, bare 2 seter, dårligere bagasjeplass etc. Det er rett og slett biler rettet mot forskjellige markeder.

hemi

Da rekkevidde er en relativt "stor greie" blir det sammenligninger på kryss og tvers av klassene vi ikke er vant med på fossilbiler, får alle reelt 50mil + på vintern blir ting enklere.

Samco

Enig folk vil ha rekke vidde og går for merker som tilbyr det.

Trond.m

Sitat fra: Samco på lørdag 22. desember 2018, klokken 19:18
Enig folk vil ha rekke vidde og går for merker som tilbyr det.
Ja, det er mange som bare ser på rekkevidde og pris / rekkevidde. Men jeg har hatt alt omtrent alt som leveres av elbiler, dvs. C Zero, Zoe, Soul, Leaf 30 og 40, i3 60,94,e-up, e-Golf, Ampera-e, Kona...men hver gang lengter jeg tilbake til i3 så nå kjører jeg i3 120 Ah. Fantastisk bil  :)

Samco

I3n gir meg et smil vær dag til jobb og tilbake. Om min neste blir en i3 igjen vil tiden vise.

Trond.m

Da er vi enige  :). Dette blir nok min siste i3. Å øke rekkevidden på den utover dagens 120Ah ser jeg ingen mening med. Jeg håper at i4 blir en bil som kan erstatte begge bilene jeg har nå.

hemi

Jeg hopper nok av e-tron p.g.a. 15% mer rekkevidde enn i3 120ah jeg har nå. og ja, hatt ca alt jeg og. digger i3.

Får en tm3 performance.. når de engang kommer så får vi se hvilken jeg selger.


ALDRI ALDRI ALDRI FUCKINGS LEAF iaf.

Trond.m

Sitat fra: hemi på lørdag 22. desember 2018, klokken 22:15
Jeg hopper nok av e-tron p.g.a. 15% mer rekkevidde enn i3 120ah jeg har nå. og ja, hatt ca alt jeg og. digger i3.
e-tron har nok ca 30-40 % større rekkevidde om vinteren (20 mot 28 mil), men jeg er enig i at det var litt for lite. Det verste er imidlertid at forbruket er dobbelt så høyt som i3, og det betyr dobbelt så lang ladetid på en standard 50 kW hurtiglader. Blir nok lenge til det blir Ionity superladere rundt om i landet. Har også bestilt M3, men jeg tror det kvalitetsmessig blir en gedigen nedtur i forhold til i3.

Leiflem

Hei.
Noen som kjenner til produksjonstid og leveringstid pr nå  ::)

mvh

Lars90

Sitat fra: Leiflem på søndag 20. januar 2019, klokken 12:08
Hei.
Noen som kjenner til produksjonstid og leveringstid pr nå  ::)

mvh
Jeg bestillte bil uke 51 og får utlevert i uke 7/8, regner med produskjonstid og leveringstid ikke har forandret seg så mye på en måneds tid.

Leiflem

Høres bra ut. Bestillte faktisk uke 51 jeg også, men selgeren mente mars....

Krysser fingrene  :)

mvh

Ove

Jeg bestilte i uke 1 og den skal visst produseres neste uke og leveres i uke 9. Det gir, fra bestilling, 3 uker til produksjon og 5 uker etter det til levering.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA