Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fellesaksjon? Få Kia Norge til å raske på

Startet av aasen90, fredag 14. september 2018, klokken 22:01

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 17:01
Sorry TM. Men tror vi skal se på Hyundai og KIA slik vi så på Elkjøp og Lefdal.
Samme folkene bak, samme produktene, samme styring.
Kona Electric klarte å vente med prisene til det lengste. Så konsernet ser sikker ikke noe behov for å gjøre det annerledes med e-Niro.
Sett side om side, er det alt for mange likheter mellom de to lanseringene til at vi skal vente oss noen forskjeller.
Forstår ikke hva du mener egentlig. Hyundai lanserte priser i slutten av mai, og det er 3 mnd før de første leveransene. Nå er Kia nede i under 2 mnd. før det de antyder er første leveranse, og fortsatt ingen tegn til priser. Det er useriøst.

trykkertor

#16
Tja......den gang var Kona EV ment å komme i juni.
Du skriver at vi er under 2 måneder fra e-Niro kommer.
Tror ikke det før jeg får se det.

Holder fortsatt en femmer på at vi ikke ser en kundelevert Niro i 2018.
Hvis så tilfelle, blir det er par symbolske biler rett før jul for å lage et event av det, slik de gjorde med rød, hvit og blå Ampera-e rett før 17.mai.

Så pris på e-Niro får vi kanskje i løpet av November, og bilene blir 2019-registrert.

Og husk......"prisen er enda ikke klar, men vi er i forhandlinger". Vel, den setningen dro Hyundai over et halvt år.

TM....ta en god kikk på datoene her. Minner om at KIA er samme konsern som Hyundai i en eller annen grad.

Sitat19.10.17 - Prisene på KONA electric er forventet innen utgangen av året, og du vil motta melding om dette så snart de er klare.

23.11.17 - Vi håpet lenge å kunne presentere priser på KONA electric i løpet av 4. kvartal 2017, men det ser ut til at prosessen vil drøye til 1. kvartal 2018.

28.12,17 - Det siste vi vet angående priser er at det i disse dager behandles og diskuteres blant ledelsen hos Hyundai Motor Europe i Frankfurt.

07.02.18 - For tiden jobber vi fortsatt intenst med å få på plass priser, og vi forventer at dette vil bli klart rundt månedsskiftet februar-mars.

26.02.18 - Vi vet naturligvis at alle våre interessenter venter i spenning på prisene på KONA electric. Vi har fått bekreftet fra Hyundai Motor Europe at dette ikke blir klart før Geneva Motor Show, da forhandlingene fortsatt går på høygir. Vi forventer imidlertid at en løsning snart er på plass, og at vi vil kunne presentere priser på helt nye KONA electric innen kort tid.

21.03.18 -  Priser venter vi fortsatt i spenning på, men vi kan i dag presentere de norske utstyrsnivåene.

26.04.18 - Fortsatt venter vi på priser fra våre morselskaper i Tyskland og Korea, og denne prosessen har dessverre tatt vesentlig lenger tid enn noen kunne anta på forhånd.

31.05.18 - Hyundai Motor Norway kan med glede presentere prisene på helt nye Hyundai KONA electric - og bilen blir et knallgodt kjøp.

Trond.m

Forskjellen er vel at Kia nå bekrefter at de første bilene kommer i november og leveres i desember. Det er jo så nært forestående at de må vite at de er lastet ombord i båt nå. Tiden vil vise hvem som får rett.

navyelsen

Nå begynner det virkelig å røyne på!
Om to måneder skal de første bilene utleveres til kunder, og fortsatt ingen som kjenner prisen?
Bilene må jo allerede være på vei, hvorfor kan de ikke oppgi antall?

I Frankrike har prisen vært kjent en stund, og de har allerede åpnet for bestillinger...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Trond.m

Sitat fra: navyelsen på mandag 15. oktober 2018, klokken 10:02
I Frankrike har prisen vært kjent en stund, og de har allerede åpnet for bestillinger...
Og hva er prisen der ?

Limodriver

Sitat fra: navyelsen på mandag 15. oktober 2018, klokken 10:02
Om to måneder skal de første bilene utleveres til kunder, og fortsatt ingen som kjenner prisen?
Bilene må jo allerede være på vei, hvorfor kan de ikke oppgi antall?

Jeg var innom en forhandler forrige uke han opplyste at de ikke hadde fått mye informasjon, men de hadde fått opplyst at det skulle komme 75 biler i desember og dette skulle være demonisere til forhandlere. Ikke alle forhandlere ville få demobil. Forhandleren følte seg trygg på at det ikke ville bli noen kundebiler i 2018. Dette høres fornuftig ut da det er lite trolig at om bilene settes på båt  i disse dager og ankommer Norge medio desember vil de ikke bli utlevert mellom 20. desember og nyttår. Vi skal da tross alt ha julefri i Norge.......

navyelsen

Sitat fra: TM på mandag 15. oktober 2018, klokken 10:15
Sitat fra: navyelsen på mandag 15. oktober 2018, klokken 10:02
I Frankrike har prisen vært kjent en stund, og de har allerede åpnet for bestillinger...
Og hva er prisen der ?

Det er diskutert i andre tråder. Mener det var 46.000 Euro for premiumutgave. Tilsvarer ca. 440.000 NOK. Trekk fra fransk MVA og EU-toll, så er vi nede på +/- 335.000 kr. Kan det være så vanskelig for Kia Norge å regne ut dette???
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

lirekassa


Bjoris

Tenker tidligst påske for meg med 812... Skjønner ikke at de gidder å kommunisere 1000 biler før nyttår, når alle andre enn dem selv har sett lenge at det ikke kom til å skje:)

tugit

Sitat fra: Bjoris på onsdag 17. oktober 2018, klokken 15:47
Tenker tidligst påske for meg med 812... Skjønner ikke at de gidder å kommunisere 1000 biler før nyttår, når alle andre enn dem selv har sett lenge at det ikke kom til å skje:)

Når og hvor har de kommunisert 1000 biler før nyttår?
Eneste jeg har fått med meg er at de 1000 første bilene er en "first edition" utgave, men ingenting om når de leveres.

hELgenen

Hvor lang tid tar det fra båten reiser til den er i havn i Norge?

55 dager har jeg hørt - Mao. må importøren kjenne til prisen på bilene relativt kjapt.
Reiser de i dag er de fremme 12. desember.............

Glan

Min forhandler regner med de første bilene kommer i januar men kan ikke garantere noe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA