Kona EV får størst kritikk av samtlige elbiler når det gjelder komfort

Startet av Arthur Morgan, ons 15. aug 2018, kl. 17:57

« forrige - neste »

Spajderman

Da har jeg rett og slett blingset, beklager det! Fint at du korrigerer meg, men synes dog det er eiendommelig art det er denne bommerten du henger deg opp i når du jakter "Sannheten" i denne tråden ;)

Sluttet å interessere meg for Ampera-E når det viste seg at den kom uten adaptiv cruise. Den halvtimen jeg fikk i den når jeg prøvekjørte holdt dessuten lenge, for setene var for meg helt grusomme å sitte i. At den i ettertid har fått et par prisøkninger og i tillegg har vist seg å være omtrent umulig å få tak i uten å betale nok en "prisøkning" på finn.no hjalp heller ikke ;)

AndersK

Enlace - du har sittet i el-versjonen eller fossil-versjonen av Kona?

Arthur Morgan

Sitat fra: Enlace på man 20. aug 2018, kl. 22:17
Spajderman

Opel Ampera E har regulertbart ratt både i lengde og høyderetning. Det er feil det du skriver. Fint om du holder deg til sannheten i dine innlegg. Har selv Opel Ampera E og har sittet i Kona, det er klart mer støy i den. Setene er bedre, men alt for trangt i baksete og bagasjerom! Venter på Kia Niro.

Venter også spent på Kia Niro. Håper så inderlig på at den får hengerfeste mulighet.

Navl1

Rulla rundt med Kona og kona i dag. Sammenlignet med Toyota auris er Kona mye bedre lydisolert. Sammenlignet med VW e-up, et lite knepp bedre, selv med bråkedekk. Få på noen dekk med litt bedre støymålinger, så vil ikke Kona skille seg ut fra noen andre biler jeg har kjørt i negativ retning.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Navl1

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Prøvekjørte Kona electric i dag og merker noe mer rumlestøy fra hjulbuene på en del type asfalt sammenliknet med vår Soul EV. Begge har samme type Nexen dekk.
På mer finkornet asfalt var det ingen nevneverdig støy. Med radio/musikk på er det ikke noe man tenker på, men når man er veldig OBS på "støyproblematikk" så legger man merke til alt:)

Absolutt ikke avskremt for min bestilling. Var fornøyd med lane assist og adaptiv cruise på motorveien og muligheter for fritt å velge sterk regen - seiling via "paddle"kontrollene på rattet.

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq RS 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Arthur Morgan

Sitat fra: Navl1 på tor 23. aug 2018, kl. 10:23
Ja, hentet bilen min i går.

Gratulerer med ny bil.

Legg gjerne ut en review av bilen hvis du har tid og mulighet.
Så du syntes at støynivået i bilen under kjøring var ok?

Arthur Morgan

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på tor 23. aug 2018, kl. 11:34
Prøvekjørte Kona electric i dag og merker noe mer rumlestøy fra hjulbuene på en del type asfalt sammenliknet med vår Soul EV. Begge har samme type Nexen dekk.
På mer finkornet asfalt var det ingen nevneverdig støy. Med radio/musikk på er det ikke noe man tenker på, men når man er veldig OBS på "støyproblematikk" så legger man merke til alt:)

Absolutt ikke avskremt for min bestilling. Var fornøyd med lane assist og adaptiv cruise på motorveien og muligheter for fritt å velge sterk regen - seiling via "paddle"kontrollene på rattet.

Ok. Skal ta kontakt med forhandler i morgen for prøvekjøring.

HCO

Sitat fra: SKYNET på tor 23. aug 2018, kl. 20:19
Ok. Skal ta kontakt med forhandler i morgen for prøvekjøring.

Du kunne kanskje vurdert å gjøre det før du startet nok en støyende tråd med en tittel du ikke har dekning for?
2019 Tesla Model 3
2022 Zero SR/F
2026 Kia Niro EV

moderator 2

Hei

Nå som flere har fått levert sin Kona, blir denne tråden med spekulasjoner meningsløs.

Jeg stenger derfor tråden, så kan vi diskutere opplevd støy og andre negative og positive sider ved komfort i andre tråder.

Selv hadde jeg Kewet som firmabil for 15 år siden, og tror nok den fikk mer kritik for manglende komfort enn nye Kona....

End of discussion.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA